Poprzedni artykuł: 15 nowości kulinarnych września Następny artykuł: Co zabrać ze sobą na drugie śniadanie?

Foodpairing, czyli jak łączyć produkty w diecie?

Nowości kulinarne,
,
, tagi: food pairing
„Nie jesteś tym, co jesz, tylko tym, co trawisz” – twierdzi dietetyk Donna Gates, która w swoich badaniach udowadnia, jak zdrowe produkty w niekorzystnym połączeniu sprawiają, że czujemy się osłabieni i ociężali. Co łączyć, by faktycznie zadbać o siebie każdego dnia?
food puzzle

Możliwości łączenia ulubionych produktów są nieograniczone. Egzotyczne, sezonowe czy przetworzone - są dostępne na wyciągnięcie ręki, ułatwiając codzienne gotowanie i eksperymentowanie w kuchni. Zwracając szczególna uwagę na to, co łączymy, unikniemy wielu wpadek. Odpowiednie pary produktów wzmacniają odporność, zwiększają przyswajanie składników odżywczych oraz skutecznie hamują procesy starzenia

Zielona herbata i cytryna- chudnij efektywniej!

Zawarta w cytrynie witamina C zwiększa działanie katechin, znajdujących się w zielonej herbacie, przez co skuteczniej zwalczymy każde przeziębienie. Dodatkowym atutem jest działanie odchudzające, co z pewnością pomoże w walce z dodatkowymi kilogramami.

Fasolka i pomidory - niestraszne zakwasy czy skurcze

Dla lepszego funkcjonowania naszych mięśni, warto włączyć do diety to połączenie. Dzięki niemu, zawarte w fasolce żelazo jest lepiej przyswajalne, co sprawia, że produkowana hemoglobina dostarcza więcej tlenu do naszych mięśni i mózgu. Sałatka z pomidorów malinowych z ugotowaną fasolką szparagową i cebulką będzie świetna jako dodatek do obiadu.

fasolka z pomidorami

Jajka i ser - zapomnij o PMS

Ból brzucha, rozdrażnienie i zmęczenie to powszechne symptomy PMS. Gdy comiesięczna walka z nim kończy się fiaskiem, spróbuj zaserwować sobie na śniadanie jajecznicę z żółtym serem.  Witamina D jako cenny składnik jajek pozwoli na lepsze wchłanianie wapnia zawartego w serze. Połączenie to stabilizuje hormony i uspokaja nasz organizm.

Czerwone wino i migdały - zdrowe serce na dłużej

Jeżeli chcesz, by Twoje serce było silne jak dzwon, warto włączyć do diety to ciekawe połączenie. Rezygnując z innych, słonych i tłustych przekąsek i zastępując zdrowszą alternatywą, zyskamy dodatkowe punkty w walce o zdrowe naczynia krwionośne. Witamina E zawarta w migdałach świetnie współpracuje z antyoksydantami znajdującymi się w czerwonym winie. Gdy następnym razem zaprosisz koleżanki na wieczorne pogawędki, wypróbuj koniecznie to połączenie!

Buraki i cieciorka - uśmiech od ucha do ucha

buraki i cieciorka

Zły humor doskwiera Ci od rana? Wszystko Cię denerwuje i nie możesz się skupić? Łącząc buraczki ćwikłowe z cieciorką, doładujesz organizm potężną dawką magnezu, która lepiej wchłonie się dzięki witaminie B6 zawartej w cieciorce. Gorąca zupa krem z tych dwóch składników będzie sycącym antydepresantem!

Banany i jogurt naturalny - jedzenie po treningu

Szukasz przekąski, która zaspokoi Twój głód po wyczerpujących treningach? Łącząc węglowodany zawarte w bananie oraz białka w jogurcie, zwiększamy wydzielanie insuliny w organizmie, co pozwala na szybsze zregenerowanie mięśni. Taki koktajl warto także zaserwować sobie o poranku - wzbogacony łyżką miodu, nie tylko nasyci Cię na dłużej, ale i świetnie smakuje!

Znacie zasady foodpairingu? Które połączenie podoba Wam się najbardziej?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

25 września 2018, 05:38

Nasze propozycje