Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: 15 nowości kulinarnych września Następny artykuł: Co zabrać ze sobą na drugie śniadanie?

Foodpairing, czyli jak łączyć produkty w diecie?

Nowości kulinarne,
,
, tagi: food pairing
„Nie jesteś tym, co jesz, tylko tym, co trawisz” – twierdzi dietetyk Donna Gates, która w swoich badaniach udowadnia, jak zdrowe produkty w niekorzystnym połączeniu sprawiają, że czujemy się osłabieni i ociężali. Co łączyć, by faktycznie zadbać o siebie każdego dnia?
food puzzle

Możliwości łączenia ulubionych produktów są nieograniczone. Egzotyczne, sezonowe czy przetworzone - są dostępne na wyciągnięcie ręki, ułatwiając codzienne gotowanie i eksperymentowanie w kuchni. Zwracając szczególna uwagę na to, co łączymy, unikniemy wielu wpadek. Odpowiednie pary produktów wzmacniają odporność, zwiększają przyswajanie składników odżywczych oraz skutecznie hamują procesy starzenia

Zielona herbata i cytryna- chudnij efektywniej!

Zawarta w cytrynie witamina C zwiększa działanie katechin, znajdujących się w zielonej herbacie, przez co skuteczniej zwalczymy każde przeziębienie. Dodatkowym atutem jest działanie odchudzające, co z pewnością pomoże w walce z dodatkowymi kilogramami.

Fasolka i pomidory - niestraszne zakwasy czy skurcze

Dla lepszego funkcjonowania naszych mięśni, warto włączyć do diety to połączenie. Dzięki niemu, zawarte w fasolce żelazo jest lepiej przyswajalne, co sprawia, że produkowana hemoglobina dostarcza więcej tlenu do naszych mięśni i mózgu. Sałatka z pomidorów malinowych z ugotowaną fasolką szparagową i cebulką będzie świetna jako dodatek do obiadu.

fasolka z pomidorami

Jajka i ser - zapomnij o PMS

Ból brzucha, rozdrażnienie i zmęczenie to powszechne symptomy PMS. Gdy comiesięczna walka z nim kończy się fiaskiem, spróbuj zaserwować sobie na śniadanie jajecznicę z żółtym serem.  Witamina D jako cenny składnik jajek pozwoli na lepsze wchłanianie wapnia zawartego w serze. Połączenie to stabilizuje hormony i uspokaja nasz organizm.

Czerwone wino i migdały - zdrowe serce na dłużej

Jeżeli chcesz, by Twoje serce było silne jak dzwon, warto włączyć do diety to ciekawe połączenie. Rezygnując z innych, słonych i tłustych przekąsek i zastępując zdrowszą alternatywą, zyskamy dodatkowe punkty w walce o zdrowe naczynia krwionośne. Witamina E zawarta w migdałach świetnie współpracuje z antyoksydantami znajdującymi się w czerwonym winie. Gdy następnym razem zaprosisz koleżanki na wieczorne pogawędki, wypróbuj koniecznie to połączenie!

Buraki i cieciorka - uśmiech od ucha do ucha

buraki i cieciorka

Zły humor doskwiera Ci od rana? Wszystko Cię denerwuje i nie możesz się skupić? Łącząc buraczki ćwikłowe z cieciorką, doładujesz organizm potężną dawką magnezu, która lepiej wchłonie się dzięki witaminie B6 zawartej w cieciorce. Gorąca zupa krem z tych dwóch składników będzie sycącym antydepresantem!

Banany i jogurt naturalny - jedzenie po treningu

Szukasz przekąski, która zaspokoi Twój głód po wyczerpujących treningach? Łącząc węglowodany zawarte w bananie oraz białka w jogurcie, zwiększamy wydzielanie insuliny w organizmie, co pozwala na szybsze zregenerowanie mięśni. Taki koktajl warto także zaserwować sobie o poranku - wzbogacony łyżką miodu, nie tylko nasyci Cię na dłużej, ale i świetnie smakuje!

Znacie zasady foodpairingu? Które połączenie podoba Wam się najbardziej?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Kasia gotuje z Polki.pl: jak zrobić naleśniki (ZAJAWKA)


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

18 stycznia 2017, 06:59

Nasze propozycje