Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: 3 sposoby na perfekcyjne brownie dla każdego Następny artykuł: 3 proste przepisy na dania jednogarnkowe z ziemniakami

5 sposobów na włączenie odchudzającego imbiru do diety

Nowości kulinarne,
,
, tagi: dieta, odchudzanie, imbir
Imbir słynie nie tylko z właściwości odchudzających, ale także rozgrzewających, więc idealnie sprawdzi się w jesiennym menu. To najlepszy moment, aby włączyć go do diety, o przyniesie naszemu organizmowi same korzyści.

Wszystkie substancje zawarte w imbirze – odpowiedzialny za charakterystyczny aromat zingiberol oraz nadające ostry smak gingerol i zinferon – wpływają korzystanie na nasz organizm. Imbir przyspiesza trawienie, wspomaga leczenie przeziębień, poprawia pamięć i koncentrację, a nawet działa łagodząco i przeciwbólowo przy migrenach i dolegliwościach miesiączkowych. Jeśli czujecie się dostatecznie przekonani, że warto włączyć ten składnik do diety, przedstawiamy 5 sposobów, jak to zrobić!

imbir

Kawa z imbirem

Herbata z imbirem to klasyka gatunku. Jeśli jednak dnia nie wyobrażacie sobie bez filiżanki kawy, to idealny moment, aby także w niej przemycić imbir. Gotowana kawa to doskonały sposób na rozgrzanie! Wystarczy, że do przygotowywanego naparu dodacie dwa centymetry korzenia imbiru (opcjonalnie można użyć go w wersji przyprawy). Miód i cynamon, który także warto dodać do kawy, idealnie zrównoważą wyrazisty smak imbiru.

Rozgrzewające zupy z dodatkiem imbiru

Rozgrzewające zupy kojarzą się głównie z dodatkiem chili, ale istnieje cała gama produktów, z którymi doskonale komponuje się także imbir, posiadający podobne właściwości. Z czym warto go połączyć? Z pomarańczowymi warzywami, czyli dynią lub marchewką. Wypróbujcie przepis na jesienny krem z dyni z dodatkiem imbiru!

Marynata do mięsa z imbirem

Imbir, w towarzystwie zdrowego i aromatycznego czosnku, to idealne połączenie, które warto zastosować w marynacie do mięs. Kawałki piersi kurczaka lub soczyste skrzydełka to idealny pomysł na jesienny obiad. Podstawę takiej marynaty stanowi oliwa z oliwek oraz sok z cytryny, do której dodajemy przeciśnięty czosnek i starty korzeń imbiru oraz pozostałe przyprawy według uznania, np. musztardę, paprykę lub zioła prowansalskie. Tak przygotowana pierś kurczaka doskonale sprawdzi się także jako składnik grillowanych szaszłyków.

Sałatka z imbirem

Choć smak imbiru wydaje się zbyt dominujący, aby stanowić składnik lekkich sałatek, polecamy przekonać się do marynowanego wariantu tego produktu. Jak inaczej „przemycić” imbir w sałatce? Dodając go do dressingu! Wystarczy 100ml oliwy z oliwek, 30ml octu balsamicznego, łyżeczka miodu, łyżeczka musztardy, sól, pieprz oraz starty korzeń imbiru (ok. 1cm).

Imbir świetnie podkreśli smak także kilkuskładnikowych, domowych surówek z tartej marchewki czy gotowanych buraczków.

Odchudzający napój z imbirem

Przekonajcie się sami o ogromnym wpływie imbiru na odchudzanie. Aby przygotować napój przyspieszający metabolizm, wystarczy do 1 litra gotującej wody wrzucić pokrojony imbir (ok. 5 cm) i gotować na wolnym ogniu przez około 20 minut. Taki eliksir warto wypijać na ciepło.

Na czas przyzwyczajania się do charakterystycznego smaku imbiru, można nieco zmniejszyć jego ilość w napoju i zwiększać sukcesywnie, w miarę oswajania się ze smakiem.  

Czy w Waszej kuchni gości imbir?

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Wywiad z Sylwią Wiesenberg

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

11 grudnia 2016, 08:59