Poprzedni artykuł: Burgery z kaszy jaglanej, bakłażana i pieczarek Następny artykuł: Dodaj skórze blasku!

Koktajl z cytrusów i jarmużu

Nowości kulinarne,
,
, tagi: przepisy, przepis, odporność, koktajl, cytrusy, jarmuż
Taki sok to bomba witaminowa, która skutecznie wzmocni naszą odporność i uchroni przed wirusami w przejściowym okresie między zimą a wiosną. Tajnym składnikiem jest jarmuż – mało popularne warzywo z rodziny kapustnych, bogate w białko, błonnik, żelazo, wapń, potas i szereg witamin - szczególnie C i K. Poza sezonem jarmuż można zastąpić świeżym szpinakiem. Obie rośliny są w napoju niewyczuwalne.

koktajl z jarmużu

Składniki (na 2 szklanki):

  • 1 cytryna
  • 1 pomarańcza
  • 2 garście liści jarmużu
  • Szklanka przegotowanej wody
  • Kawałek imbiru (wielkości ząbka czosnku)
  • 1-2 łyżki brązowego cukru (można zastąpić miodem lub innym słodem)
  • 1 mały, dojrzały banan

koktajl z jarmużu

Przygotowanie:

Do blendera kielichowego wlewamy wodę, sok z wyciśniętej cytryny i pomarańczy , umyte liście jarmużu (bez twardych zgrubień), banana oraz przeciśnięty przez praskę imbir. Wszystko miksujemy na wysokich obrotach.

Do zmiksowanej masy dodajemy cukier (najlepiej stopniowo dosładzać według gustu) i miksujemy ponownie.

Jeśli napój wychodzi zbyt kwaśny, rozrzedzamy go przegotowaną wodą. Przechowujemy w lodówce przez maksymalnie 1 dzień.

koktajl z jarmużu

Więcej przepisów znajdziesz na blogu Kitchen Vibe.

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

19 października 2018, 04:50

Nasze propozycje