Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: 10 superfoods, które powinnaś znać Następny artykuł: Lista 5 must-read wśród blogów kulinarnych

Produkty impulsowe – miej się na baczności!

Nowości kulinarne,
,
, tagi: słodycze, zakupy, produkty impulsowe
Zdarza Ci się kupić rzeczy, których pierwotnie nie planowałaś kupować? Sprawdź, czym są produkty impulsowe i w jaki sposób specjaliści od marketingu wpływają na Twoje decyzje konsumenckie!
słodycze

Przekraczamy próg sklepu i już od wejścia uderza nas po nozdrzach przyjemny zapach świeżego pieczywa. Przyszliśmy po kilka konkretnych produktów, ale zewsząd atakują nas wyeksponowane, atrakcyjne opakowania. Im dalej w sklep, tym więcej pokus.

Ile razy zdarzyło się tak, że do domu wróciłaś z pełną torbą zakupów, z której co najmniej 1/3 stanowiły rzeczy, których nie miałaś w planie kupować? Eksperci od marchandisgnu doskonale wiedzą, jak podświadomie wpływać na nasze decyzje poprzez aranżację sklepów i sposób prezentacji poszczególnych produktów na półkach. To siła, która napędza sprzedaż w podobnym stopniu, co promocje i obniżki cen.

Produkty impulsowe – czym są?

Jeśli z powodzeniem przebrnęłaś pomiędzy wszystkimi sklepowymi półkami, chociaż ciastka i cukierki uśmiechały się do Ciebie z każdej strony, marketingowcy dopadną Ciebie i Twoje dzieci przy kasach… Nuda, czekamy, nic się nie dzieje. Mija minuta, druga, trzecia… Wzrasta prawdopodobieństwo, że skusimy się na któryś z wyeksponowanych, tzw. produktów impulsowych. Jeśli chodzi o asortyment spożywczy, zaliczamy do nich wafelki, batoniki, gumy do żucia, cukierki, czyli wszystko to, po co najchętniej sięgnęlibyśmy w momencie, gdy na coś czekamy - po prostu dla zabicia czasu.  

Produkty impulsowe – nie ulegaj pokusom

Jedyne, co może nas uchronić przed decyzjami zakupowi podejmowanymi spontanicznie, to rozsądek. Musimy zdać sobie sprawę, że ułożenie towarów w sklepie nie jest kwestią przypadku i po prostu, w myśl modelu AIDA, mają za zadanie: przyciągnąć naszą uwagę (Attention), zainteresować (Interest), wzbudzić pożądanie (Desire) i skłonić do działania (Action), czyli do zakupu.

Produkty impulsowe to nie tylko te przy kasach, po które sięgamy w oczekiwaniu na swoją kolejkę, ale też wszystkie te rzeczy, których zakupu dokonaliśmy, a nie mieliśmy go w planach. Taki stan rzeczy sprzyja niestety marnowaniu jedzenia, gdyż kupując wiele niepotrzebnych produktów, nie jesteśmy w stanie wykorzystać ich w krótkim czasie. Tym ważniejsze jest zatem sporządzenie listy zakupów i kupowanie z głową. Oczywiście można sobie pozwolić na realizację nieplanowanych zachcianek, byle tylko nie okazało się, że zajmują one połowę naszego koszyka.

Podejmij z nami WYZWANIE 4 tygodnie bez słodyczy!

Zdarza się Wam kupować produkty, których zakupu nie planowałyście?

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Kasia gotuje z Polki.pl: sałatka ziemniaczana

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

3 grudnia 2016, 14:51