Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Ten sernik to tylko 3 [sic!] składniki! Następny artykuł: Koktajl z selera - idealny na piękną cerę

Talerz ma znaczenie! 3 wskazówki, by jeść mniej!

Nowości kulinarne,
,
, tagi: dieta, odchudzanie, talerz
W pogoni za utratą kilogramów i szczuplejszą sylwetką stosujemy coraz to nowsze „diety-cud”. Wyrzeczenia, codzienne ćwiczenia i głodówki nie dają rezultatów? Pozbądź się złych nawyków żywieniowych i już dziś sprawdź, dlaczego Twój talerz Ci w tym pomoże!

pomaranczowy talerz

Kolor a kontrast na talerzu

Panuje powszechne przekonanie, że kolory maja znaczący wpływ na nasz nastrój i postrzeganie świata. Ilości pokarmów, jakie lądują na naszych talerzach każdego dnia, często jest uzależniona od zestawienia kolorów upiększających zastawę. Dotychczas uważano, że warto postawić na talerze w ciemnych odcieniach niebieskiego, ponieważ rzadko kojarzą się z jedzeniem i dodatkowo hamują apetyt. W badaniach przeprowadzonych przez Uniwersytet Cornell w Nowym Yorku stwierdzono jednak, że kontrast pomiędzy talerzem a żywnością znajdująca się na nim sprawia, że jemy mniej. Uczestnicy badań, którzy otrzymali makaron z kremowym, białym sosem Alfredo, podanym na białych talerzach, zjedli go więcej niż ci, którzy otrzymali tę samą potrawę na czerwonych.

Zobacz: Ile kalorii ma porcja bigosu?

Mniejsze talerze pomogą Ci zjeść mniej!

Masz wrażenie, że jesz więcej niż powinnaś? Talerz pozostaje pusty za każdym razem? Spróbuj serwować swoje potrawy na nieco mniejszych naczyniach. W badaniach wykazano, że rozmiar talerza pozwoli zmniejszyć spożycie pokarmów nawet o 25% bez konieczności sięgania po dokładkę. Pełna porcja podawana na małym talerzu będzie dla nas wizualnie większa, więc bez obaw możemy zjeść ją do końca.

Dodatkowo sprytny eksperyment z przełożeniem widelca do drugiej ręki pozwoli nam zjeść rozważniej i znacznie wolniej. Dzięki temu, lepiej rozdrobnimy produkty, ułatwiając przy tym pracę układowi pokarmowemu.

Nalej mniej, zyskaj więcej

Wymiary szklanek również mają znaczenie. Wybierając szklanki wysokie i wąskie, nalejemy mniej napoju, niż do niskiej i szerokiej. Z łatwością Twój organizm przyjmie mniej płynów, jednocześnie będzie odczuwał nasycenie, gasząc pragnienie. Podczas wspólnych spotkań z przyjaciółmi, gdy liczysz każdą kalorię, ten mały trik z pewnością pomoże Ci ograniczyć słodzone napoje czy inne trunki.

Odwrotny zabieg pomoże nam za to przemycić więcej wody w diecie, którą lepiej serwować w niższych i szerszych szklankach.

Czy też uważacie, że kolor i rozmiar talerza wpływa na to, ile jecie?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Dieta grejpfrutowa - przykładowy jadłospis


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

24 lutego 2017, 11:42

Nasze propozycje