Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Dietetyczny torcik jabłkowy Następny artykuł: Kruche ciasteczka czekoladowe

Przygotowanie warzyw - Jak zachować najlepiej ich wartości odżywcze?

Nowości kulinarne,
,
, tagi: warzywa, właściwości odżywcze, jak gotować warzywa
Oto kilka przydatnych informacji jak przygotowywać warzywa do posiłku, by nie straciły swoich wartości odżywczych.
warzywa

Warzywa, których chcemy użyć do sałatki lub też innej potrawy, trzeba bardzo starannie umyć, aby usunąć z nich wszelkie zanieczyszczenia - nie tylko bakterie, ale także trujące związki toksyczne.

  • Marchewki, pietruszki, seler, buraki i inne warzywa korzeniowe szoruje się najpierw szczotką, a potem spłukuje pod strumieniem bieżącej wody.
  • Sałatę, szpinak i inne liście płucze się kilkakrotnie, a potem suszy, rozkładając na suchej ściereczce, a jeszcze lepiej w tzw. wirówce, by nie połamać i nie pognieść ich delikatnych liści.

Obranych warzyw nie trzeba moczyć, wystarczy dokładnie opłukać je pod strumieniem bieżącej wody. Moczenie powoduje utratę cennych witamin, rozpuszczalnych w wodzie (głównie witaminy C i witamin z grupy B) oraz soli mineralnych.
 Wszystkie warzywa gotuje się na silnym ogniu, co zapewnia ciągłe wrzenie, i tylko tak długo, aby wystarczająco zmiękły. Najlepiej gotować je w całości i bez obierania. Dotyczy to wszystkich warzyw korzeniowych (marchewki, buraki, seler, pietruszka) oraz ziemniaków. Dzięki temu zachowują one większość składników odżywczych.
 Warzywa zielone (fasolka szparagowa, brukselka czy szpinak) gotuje się bez przykrycia, aby zachowały swój kolor. Rozdrobnione buraki czy czerwoną kapustę natomiast przykrywa się i dodaje pod koniec odrobinę kwasu, np. soku z cytryny. Do kalafiorów i wszystkich odmian kapustnych (brukselka czy brokuły) wlewa się trochę mleka, by pozbawić je niemiłej goryczki i zbyt intensywnego ostrego zapachu.

zdjęcia: 123rf

Zobacz także

Polecany film

Kasia gotuje z Polki.pl: tarta z brokułami, szynką i serem

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

11 grudnia 2016, 12:56