Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Smakowite przepisy na desery z malin Następny artykuł: Wyciskarka wolnoobrotowa Teesa – test redakcji!

Wody smakowe o właściwościach antystresowych

Kuchnia,
,
Upalne popołudnie to idealny moment na skosztowanie pysznej lemoniady. Jeśli tylko mamy za sobą dzień pracy, nie zaszkodzi nam zapewne napój o właściwościach antystresowych. Które wody smakowe pomogą nam się rozluźnić?

Gotowa woda smakowa to często jedynie napój z dodatkiem aromatów i cukru. W ich przypadku trudno mówić więc o jakichkolwiek walorach odżywczych. Na szczęście nic nie stoi na przeszkodzie, by podobny, ale znacznie zdrowszy napój, przygotować samemu. Lemoniada z owoców i wody mineralnej może przysłużyć się naszej skórze, sylwetce, ale też samopoczuciu.

Aby przygotować wodę smakową, kroimy owoce na kawałki, dodajemy kostki lodu i zalewamy wodą. Następnie wstawiamy ją do lodówki i pijemy schłodzoną. Taki napój można przygotować wieczorem, by móc cieszyć się jej aromatem z samego rana.

Woda z marakują

1 marakuja

sok z 1/4 limonki

woda mineralna
lód

Miąższ z redukującej stres marakui połączyć w szklance z sokiem z limonki, dołożyć kilka kostek lodu i zalać wodą – w zależności od upodobań – niegazowaną lub lekko gazowaną.


Woda z cynamonem

1 jabłko
łyżka soku z cytryny
laska cynamonu
miód do smaku
woda mineralna
lód

Z właściwości antystresowych słynie także cynamon, dlatego dobrą opcją jest również woda z dodatkiem jabłka pokrojonego w plasterki, laski cynamonu, łyżki cytryny i odrobiny miodu.

Woda arbuzowa
ćwiartka arbuza
1 cytryna
garść listków mięty
woda mineralna
lód

Arbuz jest źródłem potasu, co oznacza, że doskonale łagodzi stres. Po odprowadzeniu soku z arbuza łączymy go z sokiem z cytryny, listkami mięty i lodem, by na koniec zalać wszystko wodą mineralną. Orzeźwienie i relaks gwarantowane!


Woda truskawkowa z melisą
kilka dużych truskawek
8 listków melisy
opcjonalnie kilkucentymetrowy kawałek rabarbaru

woda mineralna

lód
Grzechem byłoby oczywiście zapominać o właściwościach rozluźniających melisy. Listki świeżej melisy można dodać chociażby do lemoniady truskawkowej. Warto pamiętać o tym, by przed dodaniem świeżych ziół do wody lekko rozetrzeć je w dłoniach.

zdjęcia: Free

Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

10 grudnia 2016, 00:16