Poprzedni artykuł: Hit czy kit: tęczowe rzęsy Następny artykuł: Krok po kroku z Wizażem – jak nakładać bronzer?

Reklamy Chanel dawniej i dziś

Makijaż,
,
, tagi: Chanel, reklamy chanel, reklamy vintage, Gabrielle Chanel
Stworzyła małą czarną, kultową Chanelkę i tweedowe kostiumy. Wprowadziła perfumy, które pożądane są po dziś dzień. Mowa oczywiście o Gabrielle Chanel, która w 1910 roku otworzyła swój pierwszy butik przy Rue Cambon w Paryżu.

Dziś jej dziedzictwo kontynuuje Karl Lagerfeld i choć nie można mu odmówić kreatywności, potęgę domu mody zbudowała jego założycielka Gabrielle Chanel. Po wybuchu I wojny światowej o modzie pisano niewiele, ale już w 1916 roku jednym z tematów poruszanych w The New York Herald był sukces linii Chanel Sportswear. W tamtych czasach kolekcja sportowa miała się oczywiście nijak do współczesnych czasów. W butikach Chanel pojawiały się bowiem szmizjerki, spódnice i wełniane swetry.

Dom mody Chanel piął się coraz wyżej. Sukces finansowy pojawił się jednak dopiero po premierze legendarnego zapachu Chanel No. 5. Kultowe perfumy stworzył w 1921 roku Ernest Beaux, który raczej nie spodziewał się, że zapach przez dekady będzie symbolem kobiecości. Pięć lat później dorobek paryskiej marki poszerzył się o małą czarną, która zrewolucjonizowała modę. W 1931 roku Gabrielle Chanel wybrała się do Hollywoodu, by stworzyć kreacje dla największych gwiazd srebrnego ekranu. W połowie lat 30. była już u szczytu swojej kariery. Zatrudniała ok. 4 tys. pracowników.

Okres II wojny światowej stał się właściwie luką w historii domu Chanel, ale powrót w latach 50. był równie intensywny, co uruchomienie pierwszych butików kilka dekad wcześniej. W 1955 roku powstała kultowa torebka 2.55, a w 1957 – ciut mniej pożądane, ale jednak rewolucyjne dwukolorowe buty. Fascynacja projektami Chanel rosła z każdym rokiem. Pokochały je oczywiście najbardziej cenione ikony mody: Elizabeth Taylor, Jane Fonda, Jackie Kennedy i Grace Kelly. Dobra passa trwała dalej, także po śmierci Coco Chanel (r. 1971).

Od 1983 roku za kolekcje domu mody Chanel odpowiada Karl Lagerfeld. Każdy pokaz kolekcji Chanel był i jest wielkim spektaklem, a role ambasadorek marki niemalże od początku przyjmują największe gwiazdy modelingu. Co oczywiste, najwięcej emocji od dekad wzbudzają reklamy perfum Chanel No. 5.

Jak w ciągu ostatnich 100 lat ewoluowały reklamy Chanel? Bez względu na panujące trendy i obyczaje, każdorazowo uwodziły i epatowały kobiecością. Zresztą, zajrzyjcie do galerii i zobaczcie same.

Zobacz także: Ta reklama lalki Barbie wzbudziła wiele kontrowersji. Czy słusznie?

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

17 października 2018, 13:27

Nasze propozycje