Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Hit czy kit: tęczowe rzęsy Następny artykuł: Krok po kroku z Wizażem – jak nakładać bronzer?

Reklamy Chanel dawniej i dziś

Makijaż,
,
, tagi: Chanel, reklamy chanel, reklamy vintage, Gabrielle Chanel
Stworzyła małą czarną, kultową Chanelkę i tweedowe kostiumy. Wprowadziła perfumy, które pożądane są po dziś dzień. Mowa oczywiście o Gabrielle Chanel, która w 1910 roku otworzyła swój pierwszy butik przy Rue Cambon w Paryżu.

Dziś jej dziedzictwo kontynuuje Karl Lagerfeld i choć nie można mu odmówić kreatywności, potęgę domu mody zbudowała jego założycielka Gabrielle Chanel. Po wybuchu I wojny światowej o modzie pisano niewiele, ale już w 1916 roku jednym z tematów poruszanych w The New York Herald był sukces linii Chanel Sportswear. W tamtych czasach kolekcja sportowa miała się oczywiście nijak do współczesnych czasów. W butikach Chanel pojawiały się bowiem szmizjerki, spódnice i wełniane swetry.

Dom mody Chanel piął się coraz wyżej. Sukces finansowy pojawił się jednak dopiero po premierze legendarnego zapachu Chanel No. 5. Kultowe perfumy stworzył w 1921 roku Ernest Beaux, który raczej nie spodziewał się, że zapach przez dekady będzie symbolem kobiecości. Pięć lat później dorobek paryskiej marki poszerzył się o małą czarną, która zrewolucjonizowała modę. W 1931 roku Gabrielle Chanel wybrała się do Hollywoodu, by stworzyć kreacje dla największych gwiazd srebrnego ekranu. W połowie lat 30. była już u szczytu swojej kariery. Zatrudniała ok. 4 tys. pracowników.

Okres II wojny światowej stał się właściwie luką w historii domu Chanel, ale powrót w latach 50. był równie intensywny, co uruchomienie pierwszych butików kilka dekad wcześniej. W 1955 roku powstała kultowa torebka 2.55, a w 1957 – ciut mniej pożądane, ale jednak rewolucyjne dwukolorowe buty. Fascynacja projektami Chanel rosła z każdym rokiem. Pokochały je oczywiście najbardziej cenione ikony mody: Elizabeth Taylor, Jane Fonda, Jackie Kennedy i Grace Kelly. Dobra passa trwała dalej, także po śmierci Coco Chanel (r. 1971).

Od 1983 roku za kolekcje domu mody Chanel odpowiada Karl Lagerfeld. Każdy pokaz kolekcji Chanel był i jest wielkim spektaklem, a role ambasadorek marki niemalże od początku przyjmują największe gwiazdy modelingu. Co oczywiste, najwięcej emocji od dekad wzbudzają reklamy perfum Chanel No. 5.

Jak w ciągu ostatnich 100 lat ewoluowały reklamy Chanel? Bez względu na panujące trendy i obyczaje, każdorazowo uwodziły i epatowały kobiecością. Zresztą, zajrzyjcie do galerii i zobaczcie same.

Zobacz także: Ta reklama lalki Barbie wzbudziła wiele kontrowersji. Czy słusznie?

Polecany film

Wyjątkowy pokaz Chanel na jesień-zimę 2015/16 w luksusowym kasynie!


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

22 stycznia 2017, 00:43

Nasze propozycje