Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: TOP 10: najmodniesze skórzane kozaki Następny artykuł: Święto mody ślubnej - Targi Ślubne Wedding już w następny weekend!

Ta reklama lalki Barbie wzbudziła wiele kontrowersji. Czy słusznie?

Moda,
,
, tagi: Moschino, lalka barbie
Najnowsza reklama lalki Barbie zaprojektowanej przez włoski dom mody Moschino zyskała wielu fanów, ale także całą rzeszę przeciwników. Powodem całego zamieszania jest niestandardowe podejście do zabawy lalkami - w reklamie po raz pierwszy w historii widzimy małego chłopca, który razem z koleżankami bawi się lalką. Czy rzeczywiście powinno nas to oburzać?
chłopiec w reklamie lalki moschino barbie

Przez ostatnich 56 lat odkąd w popkulturze pojawiła się lalka Barbie promowała jeden wizerunek kobiety - szczupłej, wysokiej, z perfekcyjnymi rysami twarzy oraz zachwycającymi włosami. A bawić się miały nią wyłącznie grzeczne dziewczynki podobne do niej - ubrane w różowe ubrania, od najmłodszych lat zainteresowane modą i urodą. Okazuje się jednak, że podejście to jest coraz bardziej nieaktualne w porównaniu do obecnych czasów. Lalka pogłębiała przecież zakorzenione w naszej świadomości stereotypy płciowe. Teraz postanowiono to zmienić.

Reklama lalki Moschino

Nową reklamę limitowanej edycji lalek Barbie do tej pory obejrzało już prawie 2,5 mln osób."Moschino Barbie" to zabawka, którą w reklamie bawią się dwie dziewczynki - jedna czarnoskóra i druga o jasnej karnacji. Jednak prawdziwą zmianą jest pojawienie się w filmie chłopca, który do złudzenia przypomina młodszą wersję Jeremy'ego Scotta (dyrektora kreatywnego marki Moschino). Jest radosny, pełen energii, a zabawa lalką wydaje się sprawiać mu miłą rozrywkę. Jego pojawienie się w reklamie miało burzyć podziały związane z ograniczaniem płciowym. Istotnie wiele osób poparło pomysł rezygnacji z podziału na to co odpowiednie dla dziewczynek, a co dla chłopców. Z drugiej strony pojawiają się głosy, że lalki powinny być zarezerwowane jedynie dla małych dziewczynek i nie ma powodu by to zmieniać. Czy rzeczywiście te głosy są uzasadnione? Czy chłopiec w reklamie lalek to faktycznie zamach na tradycję, a może krok naprzód w łamaniu stereotypów?

Zobaczcie i oceńcie:

Polecany film

Pokaz Moschino jesień-zima 2017/2018


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

1 maja 2017, 00:49

Nasze propozycje