Poprzedni artykuł: Przedłużanie i zagęszczanie rzęs zakończyło się dramatycznie, bo przym... Następny artykuł: Z tej metody na poprawę cery korzysta prawie każdy, ale szkodzi ona zę...

Zmiana diety sprawi, że twoja dotąd nieestetycznie błyszcząca się skóra, stanie się matowa

Pielęgnacja,
,
, tagi: błyszcząca twarz, błyszcząca się skóra, łojotok
Przetłuszczająca się skóra to problem, nad którym możesz zapanować zmieniając dietę i przyjmując odpowiednie jej suplementy.

Łój (sebum) to naturalny nawilżacz skóry, który zabezpiecza ją przed utratą wody oraz chroni przed szkodliwym działaniem środowiska. Jednak, gdy gruczoły łojowe wydzielają zbyt dużo sebum, pojawia się nieestetyczny połysk, zaskórniki i stany zapalne. By uregulować ich pracę warto zadbać o to, żeby nasz organizm otrzymywał odpowiednie ilości witamin z grupy B i cynku oraz chronić go przed pokarmem o wysokim indeksie glikemicznym.

Zobacz także: 10 rzeczy, które powinnyście jeść, by nawilżyć skórę od wewnątrz

Czego nie może zabraknąć?

Naukowcy przekonują, że witaminy z grupy B wpływają nie tylko na ilość, ale też jakość wytwarzanego przez gruczoły łojowe sebum.Niektórzy przekonują nawet, że witaminy te hamują aktywność enzymu 5-alfa-reduktazy, który katalizuje przemianę testosteronu w dużo bardziej aktywny androgen - dihydrotestosteron (DHT). A androgeny powodują wzrost gruczołów łojowych i zwiększają wydzielanie łoju. Witaminy z grupy B znajdziesz między innymi w orzechach brazylijskich, pestkach słonecznika i dyni, we wszystkich odmianach fasoli, w sardynkach, makreli i łososiu, w kaszy gryczanej, płatkach owsianych, ziemniakach, w szpinaku i kefirze. Doskonale na stan cery wpływa także cynk, który nie tylko hamuje aktywność gruczołów łojowych, ale także działa przeciwzapalne i sprzyja regeneracji naskórka. Cynku szukaj na przykład w kiełkach pszenicy, ziarnach sezamu, nasionach dyni, arbuzie, orzeszkach ziemnych i czekoladzie.

Zobacz także: To jedzenie w tydzień wygładzi cerę, usunie większość krostek i zmniejszy zaczerwienienie skóry

Czego należy unikać?

Jedzenie o wysokim indeksie glikemicznym szkodzi cerze. Wysoki indeks glikemiczny oznacza, że dany pokarm powoduje gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi. Gdy podnosi się poziom cukru, wzrasta też poziom insuliny, a ona przyczynia się do szybszego wzrostu i namnażania się sebocytów - komórek wydzielniczych gruczołów łojowych. Efektem jest zwiększone wydzielanie łoju, szybsze przetłuszczanie się skóry oraz zanieczyszczające ją zaskórniki. Żeby uniknąć tych problemów, trzymaj się z daleka między innymi od pieczywa i makaronów z białej mąki, piwa, słodzonych napojów i słodyczy

Zobacz także: To jedzenie zapobiega zmarszczkom!

zdjęcia: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

21 września 2018, 11:38

Nasze propozycje