Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Najpopularniejsze perfumy, czyli 6 zapachów, które najczęściej czuć na... Następny artykuł: Jak zrobić odmładzający masaż twarzy w domu?

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

Pielęgnacja, , tagi: dieta, koktajl, nogi
Nie wszystkie kobiety wiedzą, że na wspaniały wygląd nóg wpływa zbilansowana dieta oraz witaminy i składniki mineralne, które wraz z nią dostarczamy do organizmu. Oto najzdrowsze rozwiązania na najczęstsze problemy naszych nóg.

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

Problemy z nogami - jaka dieta

Brak jędrności – jeżeli nie jesteś zadowolona ze stopnia jędrności skóry, w Twojej diecie nie powinno zabraknąć pełnowartościowego białka. Obecne w nim aminokwasy skutecznie odbudowują zniszczoną strukturę skóry, wzmacniając włókna kolagenowe, co bezpośrednio przekłada się na jej jędrności  i aksamitność. Doskonałym źródłem białka jest chudy drób ale też ryby takie jak pstrąg, dorsz, czy sandacz. Nie zapominaj również o produktach mlecznych: jogurty, kefiry, zsiadłe mleko oraz maślanka są nie tylko źródłem białka, ale i wapnia, który wzmocni kości.

Problemy z regeneracjąi starzeniem skóry – jeśli masz problem z odpowiednio szybką regeneracją naskórka, dodatkowo skóra na nogach mogłaby według Ciebie wyglądać nieco młodziej i być nieco bardziej elastyczna, a pękające naczynka krwionośne nie są tym co chciałabyś oglądać na swoich nogach, wzbogać swoją dietę w antyoksydanty. Znajdziesz je głównie w owocach, warzywach, tłuszczach roślinnych ale również w kakao czy zielonej herbacie. Witamina A odżywi zewnętrzne warstwy skóry nóg, utrzymując prawidłowy stan tkanki nabłonkowej oraz poprawiając jej jędrność. Jedz zatem tłuste ryby, jaja i wspomniane już wcześniej produkty mleczne. Beta-karoten jest także niezastąpiony w procesie regeneracji naskórka. Świetnym jego źródłem są warzywa i owoce jednak tylko te o żółtej, pomarańczowej i czerwonej barwie np. marchew, papryka, pomarańcze czy mandarynki. Witamina E spowalnia proces starzenia się i wiotczenia skóry. Z badań TNS Polska wynika, że wraz z wiekiem spada u kobiet poziom zadowolenia z kondycji własnych nóg, dlatego o tym antyoksydancie z pewnością należy pamiętać przy komponowaniu codziennych posiłków. Witaminę E znajdziesz w tłuszczach roślinnych np. w oleju słonecznikowym. Natomiast witamina C uczestniczy w procesie syntezy kolagenu, odpowiada za prawidłowy wygląd skóry i co najważniejsze za stan ścian naczyń krwionośnych, dlatego jeżeli chcesz pożegnać się z pękającymi naczynkami na skórze nóg, jedz dużo papryki i owoców cytrusowych

Problemy z nawodnieniem – zdrowa dieta to nie tylko dobrej jakości jedzenie ale także napoje, o czym nie zawsze pamiętamy, a w kontekście pielęgnacji nóg nawilżanie organizmu jest szczególnie ważne. Zdrowy wygląd skóry oraz jej elastyczność zależy od stopnia nawodnienia ciała dlatego nie zapominaj  o regularnym piciu w ciągu dnia wody średnio-mineralizowanej, doskonale nadadzą się też soki warzywne, herbatki owocowe lub ziołowe.

Zaczerwienia i stany zapalne – jeżeli czujesz, że Twoja skóra na nogach jest nadmiernie wysuszona, a jej zaczerwienienia i stany zapalne nie są czymś niespotykanym w Twoim przypadku, to pamiętaj nie tylko o nawadnianiu organizmu, ale również o zapobieżeniu późniejszej utracie wody. W tym zadaniu  z pomocą przyjdą słynne wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Co ważne zapobiegają one nie tylko odwodnieniu naskórka, ale i głębiej położonych warstw skórnych. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają więc na prawidłowe funkcjonowanie wszystkich warstw skóry na nogach, jeżeli dodamy do tego fakt, że przyspieszają regenerację, łagodzą stany zapalne oraz pobudzają procesy metaboliczne w skórze, to nie pozostanie już nic innego niż zadbanie, aby na Twoim talerzu nie zabrakło tłustych ryb, awokado, siemienia lnianego czy też jaj.

Przepisy na zielone koktajle dla nóg

#Koktajl szpinakowo-pomarańczowy (zawiera antyoksydanty i kwasy omega 3)

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg
  • 2 garści szpinaku (50g)
  • pół średniej wielkości pomarańczy (100g)
  • pół małego banana (50g), woda (100g)
  • łyżeczka nasion chia

#Koktajl z mango (zawiera antyoksydanty i białko)

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

  • małe mango (200g)
  • świeży szpinak (80g)
  • spirulina
  • szklanka jogurtu naturalnego

#Koktajl z awokado i jarmużem (zawiera antyoksydanty i kwasy omega 3)

HIT! Dieta dla pięknych i gładkich nóg

  • awokado (ok. 100g),
  • banan (ok. 150g),
  • garść jarmużu (ok. 20g),
  • pół szklanki soku pomarańczowego (ok. 150 ml),
  • łyżeczka zmielonego siemienia lnianego (ok. 5g)

Materiały marki BRAUN, przygotowane przez dietetyk Anetę Łańcuchowską – właścicielkę Poradni Dietetycznej „hälsa”, prowadząca program „Pożegnanie z wagą” na TVN Meteo Active.

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Kasia Bem - zielony koktajl


An Error Occurred: Internal Server Error

Oops! An Error Occurred

The server returned a "500 Internal Server Error".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

24 kwietnia 2017, 09:36

Nasze propozycje