Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Mam problem: trądzik różowaty Następny artykuł: Musisz to mieć: 5 kosmetyków na wiosnę 2013

Kupuj mądrze!

Pielęgnacja,
,
, tagi: zakupy
Sprawdź, czy więcej znaczy lepiej, czym kierujemy się podczas zakupów i jak często i dlaczego marnujemy kosmetyki.

Dlaczego kupujemy kosmetyki?

Najsilniej działają na nas promocje - 75% ankietowanych  przyznała się, że przynajmniej raz na jakiś czas kupuje coś dlatego, że to coś zostaje oznaczone hasłem „promocja”. Polacy lubią też eksperymentować - słowo „nowość” elektryzuje połowę z nas.

Równie duża część z nas, bo aż 62%, sugeruje się zasłyszaną opinią. 1/3 ankietowanych biegnie do sklepu, by zrobić na kimś wrażenie. Ale zdarza się również, że kupujemy coś nagle, pod wpływem impulsu – do takiego zachowania przyznało się 47% ankietowanych. Najmniej atrakcyjne okazują się być dla nas konkursy – tylko 1/5 kupuje coś, by wziąć w nich udział. Aż 57% Polaków wybiera się do sklepu, by kupić coś i dzięki temu poczuć się lepiej.

Na co zwracamy uwagę kupując kosmetyki?

Najważniejsze dla kupujących są: przystępna cena 58%, skład 49%, informacje na opakowaniu zgodne z oczekiwaniami 48%, a następnie promocja 37%, rozpoznawalna marka 35%, pozytywna opinia znajomych 35%.

Marnowanie kosmetyków

Chociaż większość Polaków deklaruje, że w ogóle nie zdarza im się wyrzucać kosmetyków, których nie zużyli do końca, to aż 43% pozostałych czasami tak robi, 18% robi to przynajmniej raz na pół roku i aż 36% ankietowanych przyznało się, że zdarza im się wyrzucić kosmetyk, którego nawet nie zaczęło używać i tu podobnie 18% robi to przynajmniej raz na pół roku.

Powody wyrzucania kosmetyków:

  • przekroczenie terminu ważności – 53%
  • zakup nieodpowiedniego lub złego jakościowo kosmetyku – 29%
  • niewłaściwe przechowywanie – 24%
  • zbyt duże zakupy 15%
  • zapomniałem ich użyć 14%
  • znudził mi się 12%
  • brak pomysłu na wykorzystanie produktu 10%
marnowanie kosmetyków

Nie do końca umiemy, ale generalnie chcielibyśmy mniej kupować i dotyczy to również kupowania kosmetyków. Niestety: 20% Polaków często ma poczucie, że zmarnowała pieniądze kupując dany kosmetyk, 20% eksperymentuje z kosmetykami i jak się nie sprawdzą, to nieraz się marnują, 17% ma wrażenie, że ma za dużo kosmetyków i gubi się w nich.

Opracowane na podstawie Raportu 'Nie/mądre zakupy' Millward Brown dla tołpa

zdjęcia: materiały PR

Zobacz także

Polecany film

Anna Małecka masaż twarzy drenaż

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

9 grudnia 2016, 22:19