Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Test start: olej kokosowy jako płukanka do ust Następny artykuł: Urodowe zastosowania kostek lodu

Jedzenie, które zapobiega zmarszczkom

Pielęgnacja,
,
, tagi: superfood, zdrowe odżywianie, pielęgnacja skóry
Do pewnego momentu żyjemy dniem i cieszymy się każdym kolejnym osiągnięciem. Kiedy zauważamy jednak pierwsze drobne zmarszczki i siwe włosy, nachodzi nas pewna refleksja. Czy naprawdę już się starzejemy? Nie da się ukryć, że w pewnym wieku nasz metabolizm po prostu zwalnia, a skóra nie nadąża z produkcją kolagenu i elastyny.

Największym wrogiem jędrnej skóry jest czas, ale błędem byłoby zrzucać wszystko na jej starzenie się. Szkodliwe działanie promieni słonecznych, alkohol, a czasem i papierosy powodują, że organizm w walce z wolnymi rodnikami jest bezbronny.

Istnieje na szczęście co najmniej jeden sposób na to, aby go wspomóc. Mowa oczywiście o diecie. To, co jemy, wpływa na jędrność skóry, jej koloryt oraz umiejętność bronienia się przed czynnikami zewnętrznymi. Oto propozycje produktów bogatych w przeciwutleniacze, które mogą znacząco opóźnić pojawienie się kolejnych zmarszczek.

Nasiona czarnego sezamu

Stosowane w kuchni azjatyckiej nasiona czarnego sezamu bogate są m.in. w kwas oleinowy, aminokwasy będące skutecznymi antyoksydantami, błonnik i potas, które sprzyjają tak oczyszczaniu organizmu z toksyn, jak i pielęgnacji anti-aging. Dodając je do niemalże każdego posiłku, można liczyć na poprawę kondycji nie tylko skóry, ale i włosów oraz paznokci.

Awokado

W przeciwieństwie do innych owoców, awokado zawiera tzw. zdrowe tłuszcze, które chronią DNA komórek przed działaniem wolnych rodników. Jego obecność w diecie służy więc utrzymaniu promiennej skóry. Owoc można podawać razem z pomidorami, papryką, łososiem i kiełkami. Zawsze można też skorzystać z propozycji blogerki kulinarnej Colette Dike i stworzyć apetyczne, zdrowe kanapki.

Nasiona dyni

Bogate w minerały, w tym cynk, siarkę, a także w witaminę E oraz kwasy tłuszczowe omega-3 nasiona dyni uchodzą za dobre źródło przeciwutleniaczy. Jedząc je na surowo (delikatne tłuszcze pod wpływem ciepła ulegają zniszczeniu), można wspomóc profilaktykę anti-aging, a także walkę z bliznami potrądzikowymi.

Ryby

Wspomniane już kwasy omega-3 ujędrniają skórę, zapobiegają utracie wody, a do tego redukują zaczerwienienia i podrażnienia. Ich bogatym źródłem jest olej lniany, który stosuje się m.in. w pielęgnacji skóry atopowej. Aby włączyć zdrowe kwasy do diety, należy regularnie spożywać ryby, m.in. łososia i halibuty. Ostatecznie można je zastąpić krewetkami oraz tofu.

Żywność bogata w selen

Służący budowaniu elastyczności skóry selen jest naturalnym źródłem przeciwutleniaczy, które intensywnie chronią skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Jednym z najbogatszych źródeł selenu są orzechy brazylijskie, choć sporą dawkę tego minerału dostarczają nam również ostrygi, piersi z indyka czy tuńczyk.

Rośliny strączkowe

Włókna kolagenowe zbudowane są z aminokwasów, a zatem dieta wprowadzona z myślą o zdrowiu skóry powinna być także bogata w białko. Kondycji cery służą zarówno białka pochodzenia zwierzęcego (drób, ryby, jaja), jak i pochodzenia roślinnego (rośliny strączkowe, tofu).

Pomidory

Wiedziałyście, że pomidory zawierają naturalną ochronę przeciwsłoneczną? Chociaż nie zastąpi ona filtrów nakładanych bezpośrednio na skórę, będący silnym przeciwutleniaczem likopen zmniejsza ryzyko oparzeń słonecznych i neutralizuje wolne rodniki. Aby zauważyć efekty, należy jednak sięgać po pomidory starych odmian będących przeciwieństwem bezsmakowych pomidorów szklarniowych.

Warzywa i owoce bogate w witaminy C i E

Budowie włókien kolagenowych oraz poprawie zdolności komórek do regeneracji służy także witamina C, którą znajdziemy m.in. w cytrusach, truskawkach, brokułach czy w papryce. Dobrym jej źródłem jest także papaja, która dostarcza nam także innego ważnego antyoksydantu – witaminy E chroniącej komórki przed szkodliwym działaniem promieni UV i pozostałych czynników środowiskowych. Alternatywą dla zdrowej papai jest kiwi, również bogate w witaminy C i E.

Czytaj też: Tanie odchudzanie

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Polki w mieście odcinek 9 Phyris masaż twarzy

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

9 grudnia 2016, 16:33