Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Najpierw zgolił brodę, teraz... wąsy! Oto Piotr Stramowski w nowej (le... Następny artykuł: Sprawdź, jak redakcja oceniła najnowsze zapachy Kenzo dla AVON i pozna...

Z miłości do... ubrań!

Pielęgnacja, , tagi: ubrania
Czy wiesz, że efekt „miłości od pierwszego wejrzenia” dotyczy również... ubrań?

Podobnie jak w ludziach, możemy również zakochiwać się w swoich ubraniach. Są one dla nas czymś więcej niż tylko kawałkiem tkaniny. Są sposobem na wyrażenie nas samych. To zjawisko udowodnione naukowo. Według psychologa dr Rosenbluma: „’Miłość do Dóbr Materialnych’ nabiera cech podobnych do romantycznej miłości, którą odczuwamy wobec innej osoby i może mieć cechy relacji ludzkich, takie jak: namiętność, intymność i zaangażowanie.”

Podobnych emocji i bodźców doświadczamy zarówno podczas zakochiwania się w ubraniach. Wystarczy pomyśleć o tym momencie, w którym po raz pierwszy widzimy ubranie w sklepie. Wielu z nas doświadcza wówczas miłości od pierwszego wejrzenia. Ten rodzaj pasji jest również widoczny, gdy przynosimy je do domu. Dla wielu z nas, to czysta przyjemność pokazać nowe ubranie naszym znajomym i rodzinie. Równie ekscytujący jest czas, kiedy czekamy aż będziemy mogli założyć je po raz pierwszy. 

Jak nasz mózg zakochuje się w ubraniach?

Podobieństwa pomiędzy miłością romantyczną a miłością do dóbr materialnych zostały potwierdzone w literaturze neurofizjologicznej. Na przykład, wiadomo, że uczucie miłości romantycznej jest związane z aktywacją wielu ośrodków przyjemności w mózgu, w tym obszaru znanego jako jądro półleżące” – powiedział dr Rosenblum. Ten sam obszar wykazuje aktywność, kiedy patrzymy na zdjęcie ukochanej osoby i na pożądany przez nas przedmiot. Oznacza to, że nasz mózg reaguje na spotkanie z ukochaną osobą lub na ukochane ubranie tak samo!

Odzież – więcej niż tylko tkaniny

Jak twierdzi dr Rosenblum, “Ubrania są bezpośrednio związane z naszą tożsamością, ponieważ służą do pokazania własnego ‘ja’ światu.” Psychologowie potwierdzają, że ubrania pomagają nam zdefiniować, kim jesteśmy i kim chcemy być. Strój robi za naszą wizytówkę, gdy chodzi o przekazywanie światu opinii, wartości i pragnień – nie tylko tych związanych bezpośrednio ze strojem. Dlatego też poświęcamy tyle czasu, energii i środków finansowych nowym ubraniom. Potem zaś troszczymy się o utrzymanie ich w jak najlepszym stanie.

Czy wiesz, że badania wykazały, iż możemy zachować nasze najbardziej ulubione ubrania aż do 12 lat? Jest to zjawisko porównywalne do relacji międzyludzkich – nasze ubrania wymagają opieki, inaczej miłość do nich może ulecieć i zniknąć.

Dzięki doskonałej opiece Lenora możesz przekształcić efekt ‘miłości od pierwszego wejrzenia’ w długotrwały romans - utrzymując uczucie świeżości swoich ubrań i ich idealny, nowy wygląd na dłużej.

Nowa technologia od Lenora Anti-Age3 ochroni Twoje ukochane ubrania

Opracowany by pielęgnować, wzbogacać i pomagać utrzymać ubrania w idealnym stanie od pierwszego dnia, Lenor z technologią Anti-Age3 pomaga chronić tkaniny przed 3 głównymi oznakami starzenia - rozciąganiem, utratą koloru tkaniny i mechaceniem, aby pomóc utrzymać ubrania tak piękne, jak były, gdy po raz pierwszy je ujrzeliśmy i się nimi oczarowaliśmy. Technologia Lenor Anti-Age3 wnika głęboko w strukturę tkaniny, aby wygładzić nawet najmniejsze, schowane pod wieloma warstwami włókna Twoich ubrań. Pozwala to uniknąć starzenia przez odpowiednie nawilżenie oraz zmniejszenie tarcia Bez tego możemy mieć do czynienia z uszkodzeniem włókien, co powoduje mechacenie i wycieranie się tkaniny zarówno podczas prania, jak i noszenia.

Portfolio Lenora wzbogaciło się o nowy zapach Lenor Pearl Peony. Lenor Pearl Peony to doskonałe połączenie bogatych zapachów i luksusowych kojących nut kwiecistych, takich jak piwonia i naturalna róża. Urokliwa świeżość pochodzi z nut brzoskwini i bergamotki. Dzięki technologii Lenor FRESHLOCK uczucie świeżości na ubraniu w ciągu dnia utrzymuje się przez okres do 12 godzin podczas noszenia. Każda kapsułka dostarcza jeszcze więcej aromatu w momencie pękania podczas noszenia i przenosi nas w nowy świat zapachów.

Foto: iStock oraz materiały prasowe


Zobacz także