Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Niacynamid – czy masz go w swoich kosmetykach? Następny artykuł: Co łączy flamingi i pielęgnację anti-aging?

10 rzeczy, które powinnyście jeść, by nawilżyć skórę od wewnątrz

Pielęgnacja,
,
, tagi: nawilżanie skóry, dieta nawilżająca skórę
Zmagania z niedostatecznie nawilżoną skórą nie należą do najłatwiejszych. Zdarza się nam lub po prostu jesteśmy zmuszone do tego, aby wydawać spore sumy na wizyty u dermatologów i na odpowiednie kremy. Mimo wszystko efekt nie jest do końca zadowalający, a poszukiwania tego odpowiedniego produktu nie mają końca. Bardzo możliwe, że wyjście jest proste, a problemy ze skórą może rozwiązać po prostu odpowiednia dieta. My podpowiadamy jaka!

„Jesteś tym, co jesz” - to powiedzenie wręcz idealnie odzwierciedla to jak dieta przekłada się na nasze zdrowie. Dlatego też przedstawiamy Wam 10 rzeczy, których nie może zabraknąć w Waszym codziennym menu, aby pomóc skórze od wewnątrz i odpowiednio ją nawilżyć.

1. Woda przede wszystkim

Jeśli nie dostarczymy skórze odpowiedniej ilości wody, zacznie się łuszczyć, a z upływem czasu pojawią się zmarszczki. Różnego rodzaju kremy nawilżające i maseczki jedynie wspomagają nawilżenie, ale nie nawadniają komórek. Dlatego tak ważne jest, aby regularnie spożywać odpowiednie jej ilości (ok. 2 litrów dziennie). Dzięki temu pomożemy sobie w usuwaniu toksyn z organizmu oraz szkodliwych produktów przemiany materii. A jeśli smak wody wydaje Ci się nudny - dodaj do niej trochę ulubionych owoców. Wartość kaloryczna wzrośnie niewiele, a walory smakowe ogromnie!

2. Ogórki, selery, buraki i marchew

Około 20% wody, którą dostarczamy organizmowi, bierze się z posiłków. W ok. 85% składają się z niej ogórki, selery, buraki i marchew. Dlatego bardzo ważne jest, aby uwzględnić te warzywa w naszej codziennej diecie. Nieodpowiednia zawartość wody w daniach z codziennego menu prowadzi do przesuszenia skóry.

3. Mango

Jest bombą witaminowo – odżywczą dla skóry. W Indiach uznawane za „owoc bogów” - trudno się dziwić! Poza właściwościami leczniczymi (reguluje i usprawnia pracę jelit, redukuje komórki rakowe trzustki i prostaty) zawiera również witaminy A, C, E, PP oraz te z grupy B, jest bogate w magnez, miedź, potas, flawonoidy oraz błonnik. Jeśli chodzi o skórę, jego najcenniejszym składnikiem jest lupenol. Ma on właściwości antyoksydacyjne oraz przeciwzapalne. Działa silnie przeciwstarzeniowo. Mango można stosować również bezpośrednio na skórę.

4. Pomarańczowe warzywa

Dynia, bataty, dynia piżmowa - te warzywa nie bez powodu mają pomarańczowy kolor. Jest to zasługa wysokiej zawartości beta-karotenu, który jest odpowiedzialny za ochronę skóry przed uszkodzeniami wynikającymi z działania słońca, elastyczność, nawilżenie oraz jej gładkość. To przeciwutleniacz, który może też wpływać na poprawę odporności i obniżenie ryzyka chorób nowotworowych.

5. Zielona herbata

Zielona herbata świetnie smakuje i doskonale wpływa na nasz organizm. Kompresy z niej nadają się na zmęczone powieki, wspomaga odchudzanie, ma również bardzo szerokie zastosowanie ściśle lecznicze (np. chroni przed zawałem serca, stymuluje krążenie). Swoje zastosowanie znajduje również w temacie skóry. Za sprawą flawonoidów jest ilnie antyoksydacyjna, oczyszcza i tonizuje skórę, jest polecana dla skóry naczynkowej, działa przeciwstarzeniowo i nawilżająco.

6. Łosoś, halibut, makrela i mintaj

Tłuste ryby - ich wartości odżywcze przeciwdziałają procesom zapalnym i chronią włókna kolagenowe. Są bogate w koenzym Q10, który jest świetnym antyoksydantem . Są potrzebne do budowy wszystkich komórek ciała. Są źródłem energii i nośnikiem witamin. Zawierają również kwas omega – 3, który działa przeciwzapalnie oraz hamuje procesy starzenia.

7. Owoce jagodowe

Zawierają wiele antyoksydantów, dzięki którym skóra staje się jędrna i gładka. W ich skład wchodzi także mnóstwo witaminy C, dzięki której skóra będzie rozświetlona i rozjaśniona.  Posiadają wysoką ilość antyutleniaczy. Mają świetne działanie nawilżające i przeciwzmarszczkowe.

8. Brokuły i szpinak

Są bogate w koenzym Q-10 i przeciwutleniacze. Wspierają produkcję kolagenu i dbają o elastyczność skóry, chronią jej błonę komórkową. Przyczyniają się do odbudowy komórek i blokują tworzenie się wolnych rodników.

9. Awokado i orzechy

Dostarczą nam one selenu, wapna, miedzi, potasu, żelaza, cynku i jodu. Wspomogą elastyczność skóry, nadadzą gładkości, miękkości oraz nawilżenia. Są dobre na trądzik i gojenie ran. Za ich sprawą skóra nie będzie się łuszczyć, zapobiegną jej szorstkości. Zawarty w nich krzem jest bardzo dobry na pękające naczynka.  

10. Oleje roślinne

Nienasycone kwasy tłuszczowe stanowią doskonałą bazę kosmetyków naturalnych. Zawierają dużą ilość cząsteczek budulcowych, które podobne są do tych w naszej skórze. Są dzięki temu łatwiej przyswajalne. Bardzo dobrze wpływają one na nawilżenie skóry, tworzą barierę lipidową i wzmacniają cement międzykomórkowy w naskórku.

Mamy nadzieję nasze rady chociaż trochę pomogą Wam w walce z suchą skorą, i że zastosujecie się chociaż do kilku z nich!  

Zobaczcie także: Dieta przeciw trądzikowi – jakie produkty jeść, a jakich unikać?

Zobaczcie najlepsze nawilżające produkty do ciała

Polecany film

depilacja brwi


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

24 stycznia 2017, 20:12

Nasze propozycje