Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Jak działa płyn micelarny? Następny artykuł: KłoPOTliwy problem - antyperspirant czy bloker pocenia?

Zmasowany atak na cellulit

Do "sezonu gołych nóg" zostało już niewiele czasu. To ostatni moment na to, by poprawić stan skóry na udach i pozbyć się oznak cellulitu. Walcząc z pomarańczową skórką, warto sięgnąć po najsilniejszą broń - zestawy. Uzupełniające się produkty z jednej linii działają na cellulit kompleksowo.
kosmetyki i suplementy na cellulit

Peelingi antycellulitowe

Przede wszystkim zaczynamy od porządnego złuszczenia! Z pomocą przyjdą peelingi myjące i specjalne mydła z drobinkami. Pozbywamy się martwych komórek naskórka, które utrudniają przenikanie kosmetyków m. in. antycellulitowych. Warto połączyć peeling ud i pośladków z intensywnym masażem skóry, który nie tylko poprawi ukrwienie, ale i zwiększy wchłanialność kosmetyków.

Balsamy, kremy, żele i zabiegi na cellulit

Następnie sięgamy po balsam lub żel antycellulitowy. Tu zasada jest prosta - liczy się regularność i konsekwencja. Balsam najlepiej wcierać w skórę dwa razy dziennie (rano i wieczorem). Słowo "wcierać" nie jest przypadkowe, bowiem ten zabieg pielęgnacyjny również dobrze jest połączyć z intensywnym, silnym masażem. Zaczynamy od dolnych partii ciała ku górze, wmasowując kosmetyk silnymi, kulistymi ruchami. Najlepiej czynność powtarzać aż do pełnego wchłonięcia balsamu. Rozglądajmy się za balsamami i kremami zawierającymi m.in. kofeinę, karnitynę, retinol i aktywne wyciągi roślinne (np. z zielonej czy białej herbaty) powodującymi przyspieszenie metabolizmu, poprawę krążenia i stanu tkanki łącznej.

W gabinecie kosmetycznym możemy wspomagać kurację antycellulitową odpowiednimi zabiegami: np. drenażem limfatyczny (ten w postaci aromatycznego masażu może stanowić niesamowicie przyjemny relaks), endermologią, terapią ultradźwiękami, krioterapią, gorącymi okładami pod okluzją, itp.

kremy na cellulit

Kremy na cellulit: Intensywny preparat wyszczuplający na noc Elancyl 130zł, Złote serum wyszczuplająco - modelujące Slim Extreme 4D Eveline 20zł, Olejek na cellulit wodny Nuxe 70zł, Zimne bandaże Marion 7zł

Suplementy na cellulit

Codzienną pielęgnację antycellulitową można dodatkowo wspomagać suplementami diety, które ułatwiają walkę z istniejącą pomarańczową skórką, a także utrudniają powstawanie cellulitu. Warto sięgnąć po preparaty z L-karnityną, która odgrywa ważną rolę w procesie przemian energetycznych tłuszczów. Kwas CLA, poprzez działanie termogeniczne, wpływa na redukcję tłuszczu zapasowego oraz poprawia witalność organizmu. Jednak same suplementy nie wystarczą. Cały proces redukcji cellulitu jest niekompletny, jeśli nie wspomagamy go intensywnym treningiem fizycznym, który powoduje zwiększone spalanie tkanki tłuszczowej, lepsze krążenie krwi i chłonki, a przez to lepsze dotlenienie tkanek.

Suplementy na cellulit

Suplementy na cellulit: Anti Cellulite Megafyt 30zł, Cellulit Inneov 70zł, Cellulit Stop AZ Medica 18zł, Detocell 35zł

Dieta na cellulit

Musimy również pamiętać o odpowiedniej diecie, jednak nie tylko chwilowo, na czas przedwakacyjnej walki z cellulitem. Wskazane będą trwałe zmiany nawyków żywieniowych i mocne ograniczenie w diecie tłuszczów zwierzęcych, fast foodów, słodyczy i używek. W codziennym jadłospisie dominować powinny ryby, białe mięso, warzywa, owoce, pełnoziarniste pieczywo i zielona herbata. Mitem jest jednak twierdzenie, że tylko dieta może uchronić nas od cellulitu... niestety dotyczy on również bardzo szczupłych osób.

Przyczyny powstawania cellulitu

Najczęstsze czynnik sprzyjające powstawaniu cellulitu to: uwarunkowania hormonalne (kobiece estrogeny); niezbilansowana dieta (nadmiar tłuszczów zwierzęcych i węglowodanów, za mało warzyw i owoców); zbyt wiele soli (zatrzymuje wodę w organizmie); siedzący tryb życia (dochodzi do zwiotczenia mięśni i ścięgien, następuje przerost masy tłuszczu); noszenie zbyt obcisłych ubrań (utrudniają krążenie krwi i limfy); palenie papierosów (zaburzają mikrokrążenie, powodują niedotlenienie tkanek); nadmierne spożycie alkoholu (zaburzenia w metabolizmie lipidów); stres, depresja, lęk (zaburzenia hormonalne i metaboliczne).

Pamiętajmy, że zwalczanie cellulitu powinno przebiegać wielokierunkowo: odpowiedni tryb życia, dieta, aktywność fizyczna, dobrane kosmetyki i zabiegi kosmetyczne czy lekarskie mogą dać bardzo dobry efekt.

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Dieta oczyszczająca na wiosnę

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

3 grudnia 2016, 12:37