Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Jak zaoszczędzić kilka tysięcy (serio!) rocznie? Zacznij od... kąpieli... Następny artykuł: 5 produktów, które warto jeść po antybiotykoterapii

10 sposobów ułatwiających odchudzanie

Publikuj,
,
, tagi: dieta, odchudzanie
Nowy Rok za nami, najwyższa pora wziąć się za noworoczne postanowienia! A co najczęściej pojawia się na kobiecych listach z planami na przyszły rok? Oczywiście słowo „schudnę”. Lato coraz bliżej, warto więc zacząć już dziś walczyć o wymarzoną sylwetkę. Choć na starcie wiadomo, że walka ta może być bardzo ciężka, można ją sobie nieco ułatwić motywując się w odpowiedni sposób. Oto dziesięć, moim zdaniem najlepszych sposobów na to by odchudzanie stało się łatwiejsze.

1. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Najlepiej pozbyć się z domu wszelkich słodyczy, choć nie wszystkie z nas mają taką możliwość, w końcu jeśli nie mieszkamy same, inni domownicy mogą głośno protestować ;) Dlatego jeśli masz w domu jakieś łakocie to najlepiej schowaj je wszystkie w jednym miejscu, wybierz szafkę do której rzadko zaglądasz, dzięki czemu słodycze nie będą ci się rzucać w oczy a z pewnością rzadziej zdarzy ci się podjeść coś słodkiego.

2. Nie bądź dla siebie zbyt surowa. Pozwól sobie czasem na odrobinęszaleństwa”, pamiętaj tylko by zachować umiar! Jeśli raz na jakiś czas zjesz kawałek pizzy czy kostkę czekolady to cała dieta się nie zawali. Zazwyczaj kiedy odmawiamy sobie czegoś zbyt długo, w końcu i tak przychodzi „chwila słabości”, a wtedy puszczają nam hamulce i jemy bez opamiętania, dlatego ważne jest by podczas diety pozwolić sobie czasem na ulubione jedzenie. Dopóki jest to zaplanowane, porcje są małe i zdarza się to raz na jakiś czas to nie ma w tym nic złego, wręcz przeciwnie – ma to bardzo pozytywny wpływ na naszą motywację do dalszego działania.

3. Poszukaj wsparcia. Spróbuj namówić osobę z którą najczęściej jesz posiłki by w ramach wsparcia spróbowała jeść to co ty. Trochę zdrowych potraw jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Jeśli dana zupa będzie dla przykładu dla męża zbyt „chuda”, to można jego porcję lekko zmodyfikować dodając trochę śmietany czy kawałki mięsa. Na pewno będzie łatwiej schudnąć jeśli nie będziesz musiała jeść warzyw gotowanych na parze otulona zapachami twojej ulubionej zupy spożywanej przez resztę domowników.

4. Nie narzucaj sobie wielkich celów. Chcesz schudnąć 10 kg? Przed tobą wiele ciężkiej pracy i na pewno jest to do osiągnięcia, jednak o wiele łatwiej będzie jeśli podzielisz swój cel na kilka części. Przykładowo najpierw postanów, że schudniesz 2 kg, a potem stopniowo dokładaj kolejne kilogramy. Tym sposobem będziesz mogła bardziej cieszyć się nawet z tych mniejszych sukcesów i zmniejszysz też swoje szanse na zrezygnowanie z odchudzania. W końcu ile razy już poddałaś się, bo dojście do celu który sobie założyłaś trwało zbyt długo?

5. Zadbaj o treści, które przeglądasz w sieci. Poszukaj ciekawych profili o tematyce odchudzania na portalach społecznościowych z których korzystasz. Jeśli każdego dnia na facebook’owej tablicy wyświetli ci się porcja inspirujących postów, przepisów na pyszne, zdrowe dania to na pewno łatwiej będzie ci dążyć do swojej wymarzonej sylwetki. Przy okazji warto usunąć z obserwowanych profile swoich ulubionych restauracji i barów, tym bardziej jeśli nie mają w swojej ofercie nic zdrowego. W końcu promocja na naszego ulubionego burgera i frytki może okazać się zbyt kusząca.

6. Poszukaj współtowarzyszy. Może to być koleżanka, siostra, mama, mąż, dosłownie ktokolwiek. Jeśli ktoś tak jak ty również próbuje schudnąć to postarajcie się powalczyć o nową sylwetkę razem. Prawdopodobieństwo, że znajdziesz sobie wymówkę, żeby nie ćwiczyć na pewno zmaleje jeśli umówisz się na nie z kimś innym – w razie czego druga osoba może cię skutecznie zmotywować. Jeśli nie masz możliwości znalezienia wsparcia w swoim otoczeniu, to poszukaj go w sieci. W Internecie jest mnóstwo stron i for na których możesz pisać o swoich słabościach, porażkach, sukcesach i wynikach odchudzania. Wśród ludzi, którzy mają podobne cele na pewno będzie łatwiej i przyjemniej schudnąć.

7. Zdjęcia. Pewnie zdarza ci się czasem przeglądać w Internecie zdjęcia dziewczyn z siłowni i myślisz sobie „chciałabym tak wyglądać”. Wydrukuj zdjęcia osób, które mają twoją wymarzoną sylwetkę i przyklej je sobie np. do lodówki albo włóż miniaturkę do portfela. Za każdym razem kiedy będziesz chciała sięgnąć do lodówki po coś do jedzenia albo będziesz chciała zapłacić za jedzenie na mieście przypomnisz sobie o co walczysz i dzięki temu wybierzesz coś zdrowszego albo zrezygnujesz z niepotrzebnego podjadania.

8. Zaczynaj małymi kroczkami. Nie obiecuj sobie, że od razu będziesz jadła regularnie 5 zdrowych posiłków, rano będziesz ćwiczyć na siłowni, a wieczorem biegać. Osiągnięcie celu byłoby wtedy na pewno szybsze, mogłabyś się jednak szybko zmęczyć tym wszystkim i zrezygnować, w końcu jeśli dotychczas w ogóle nie ćwiczyłaś – początki mogą być ciężkie. Warto zacząć najpierw od trzech treningów tygodniowo, a potem jeśli poczujesz, że dasz radę to zwiększ ich liczbę. Masz ochotę pobiegać? To super! Nie zniechęcaj się jednak jeśli dasz radę przebiec tylko 10 minut, z czasem twoja kondycja na pewno się poprawi.

9. Poszukaj zdrowych zamienników. Jeśli nie wyobrażasz sobie herbaty czy kawy bez łyżeczki cukru to wcale nie musisz z niej rezygnować. Na rynku mamy mnóstwo zdrowszych zamienników cukru, takich jak stewia, syrop z agawy czy ksylitol. Lody możesz zastąpić sorbetami własnej roboty, w Internecie znajdziesz też masę przepisów na tak zwane „fit desery”, które świetnie zastąpią ci ulubione ciasta, a do tego będą dużo mniej kaloryczne i dużo zdrowsze.

10. Nagrody. Nie zapominaj o tym by nagradzać się za sukcesy, nawet te drobne. Jakie nagrody wybierzesz to już zależy od ciebie. Przy każdym utraconym kilogramie może być to coś innego – nowa książka, nowa bluzka, wizyta u kosmetyczki czy fryzjera albo po prostu relaksująca kąpiel. Taka nagroda to świetny motywator a także sposób by naładować baterie do dalszego działania.

Zaczynając odchudzanie musimy zawsze liczyć się z tym, że nie będzie łatwo i że przyjdzie nam się zmierzyć nie tylko z sukcesami, ale i z porażkami. Warto jednak walczyć do końca, bo efekty na pewno zaprocentują i to nie tylko dla naszego wyglądu, ale przede wszystkim dla naszego zdrowia! Powyższe sposoby na pewno nieco ułatwią ci walkę ze zbędnymi kilogramami.

Polecany film

Dieta kopenhaska - jadłospis i produkty


An Error Occurred: Internal Server Error

Oops! An Error Occurred

The server returned a "500 Internal Server Error".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

24 kwietnia 2017, 19:25

Nasze propozycje