Poprzedni artykuł: Jak wykorzystać folię spożywczą w codziennej pielęgnacji? Następny artykuł: Kapelusz panama - legenda wśród nakryć głowy

7 super sposobów na poradzenie sobie ze stresem

Publikuj,
,
, tagi: relaks, stres
Ludzkość doczekała się tego, że dzisiaj stres jest jedną z dość groźnych chorób cywilizacyjnych. Jak jedna mała kostka domina potrafi wywołać szereg innych chorób, więc warto się w końcu ogarnąć i zacząć ze stresem walczyć. Całkowite wyeliminowanie go jest niemożliwe. Zwłaszcza, że czasy w jakich żyjemy do najlepszych nie należą. Praca, pośpiech, życiowe porażki, tragedie, związek, codzienność potrafią zaburzyć nasz spokój i wywołać to co niepotrzebne, czyli właśnie stres. Jak więc sobie z nim radzić?

Jest kilka sposób, ale oczywiście trzeba się najpierw do nich przekonać.

Sport

Jest to wręcz idealny sposób na stres, ponieważ pozwala rozładować napięcie, wyżyć się, dać upust emocjom, przywraca równowagę psychiczną i fizyczną. Oczywiście trzeba pamiętać o systematyczności, bo bez tego ani rusz! Świetnie sprawdzą się tu różne techniki z Dalekiego Wschodu, zwłaszcza joga, która świetnie potrafi odprężyć zarówno ciało jak i umysł. Poza tym jest dobra na poprawę kondycji psychicznej. Każdy chyba wie, że uprawianie różnego rodzaju sportu przyczynia się do wydzielania przez nasz mózg endorfin, które dają nam poczucie szczęścia. Dzięki temu łatwo możemy nauczyć się walki z wszelakimi lękami. Nie trzeba chyba wspominać o dodatkowych skutkach uprawiania sportu np. zgrabnej sylwetce. A więc do dzieła!

Zobacz także: Jak poprawić sobie humor?

Pomagaj

Czy zdarzyło Ci się kiedyś czuć satysfakcję, gdy ktoś okazywał Ci wdzięczność za coś, co dla niego zrobiłaś? Na pewno tak. Może nie każdy jest taki, że pomógłby drugiej osobie, ale czasem warto skupić uwagę na problemach innych, nie tylko na swoich. Nie chodzi tutaj o całkowite oddanie się innym i poświęcanie im całego swojego czasu, ale jeśli masz okazję do oderwania się od swoich problemów chociaż na chwilę, to czemu nie? Pewnie pomyślisz "co mnie obchodzą problemy innych?", no dobra, ale skoro Ty tak uważasz, to czemu inni nie mogą mieć Cię daleko w...? Taka empatia wpływa na wzrost oksytocyny w mózgu, a więc czujemy się wtedy silniejsi i szczęśliwsi.

Odważ się zwierzyć

Na pewno masz kogoś z kim możesz porozmawiać praktycznie o wszystkim. I nie bój się tego robić. Na pewno poczujesz ulgę, gdy wydusisz z siebie wszystko co Cię męczy. Możesz to nawet wykrzyczeć. Ponoć osoby, które się zwierzają mają lepsze samopoczucie. A duszenie w sobie tego co nas męczy jeszcze nikomu nie wyszło na dobre. Po co się niszczyć od środka? Szkoda na to energii, którą możemy wykorzystać na coś bardziej interesującego.

Zachowaj dystans

Tak, dokładnie. Zachowaj dystans do wszystkiego co Cię otacza. Do obowiązków, do pracy, nawet do bliskich Ci osób, czy do związku. Nie pozwól, aby to wszystko weszło Ci na głowę i zasłoniło Twoje potrzeby i pragnienia. czasem pomyśl tylko o sobie. Postaw czasem na relaks. Spróbuj na chwilę wygonić z głowy negatywne myśli, pomyśl o tym, że wszystko da się zrobić, wszystko jest możliwe. Nie doszukuj się na siłę końca świata w każdym problemie czy porażce. Myśl pozytywnie.

Zdrzemnij się

Jeśli Cię coś wykańcza, czujesz się słaba, po prostu zrób sobie drzemkę w ciągu dnia. A przynajmniej spróbuj przespać całą noc. Nie zapominaj jak zbawienny jest sen dla naszego organizmu. W walce ze stresem pomoże na pewno. Prześpisz wszystko - będziesz bardziej produktywna, poczujesz się silniejsza w walce ze stresującymi sytuacjami. Spróbuj znaleźć trochę czasu na drzemkę w ciągu dnia, jeśli czujesz się nie wyspana. Bo jeśli się nie wyśpisz, to niewiele zdziałasz w walce ze stresującymi sytuacjami, a chyba nie chcesz mieć nadciśnienia...

Działaj

Jeśli w pewnym momencie poczujesz, że napada Cię przygnębienie, lub masz ochotę ponarzekać, to po prostu zacznij działać. Upiecz placek, posprzątaj sobie w szafie, zrób porządek w kosmetykach, no cokolwiek, byle tylko zająć myśli czymś przyjemnym i nie marnować energii na zamartwianie się. Nabierzesz optymizmu i nieco więcej odporności na stres. Pamiętaj, aby te wszystkie Twoje działania wymagały koncentracji i aby nie były jedynie ucieczką.

Poświęć trochę czasu czworonogom

Jeśli masz psa, to postaraj się z nim częściej wychodzić na spacer, czy tez pozwól kotu posiedzieć na Twoich kolanach. Zwierzęta uspokajają, polepszają samopoczucie. Popatrz na nie i zrozum jakie są szczęśliwe z Tobą. Poczuj ich bezinteresowną miłość. Zwierzęta domowe wywołują dużo radości, a ludzie, którzy się nimi opiekują ponoć dłużej żyją. Więc czemu masz się wahać przed pogłaskaniem ukochanego zwierzaka, skoro to daje tyle dobrego?

Skoro już wiesz jak poradzić sobie ze stresem – zacznij działać!


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

26 czerwca 2017, 16:12

Nasze propozycje