Poprzedni artykuł: Postanowienia noworoczne – jak je zrealizować? Następny artykuł: Maseczka z siemienia lnianego, mezoterapia - poznajcie urodowe sekrety...

Jak zmotywować się do ćwiczeń? Wystarczy kilka prostych kroków

Publikuj,
,
Do lata został miesiąc, a ty nadal próbujesz zmotywować się aktywności fizycznej? Jak zacząć i nie stracić zapału już na początku treningów?

Dobra wiadomość jest taka, że nigdy nie jest za późno, żeby zacząć uprawiać sport. Świetnym przykładem jest Harriette Thompson, która zaczęła biegać maratony po siedemdziesiątce i w 2015 roku trafiła do księgi rekordów Guinessa przebiegając kolejny maraton w wieku 92 lat! Ty nie musisz startować w maratonach, ale jeśli chcesz żyć bardziej fit, na pewno przydadzą ci się moje rady:

Rób małe kroki

Jeżeli chcesz zacząć ćwiczyć regularnie, zacznij od krótkiej aktywności fizycznej, 2-3 trzy razy w tygodniu. 15 minut w zupełności wystarczy! Na początku najważniejsze jest, aby wyrobić nawyk regularnych ćwiczeń bez poczucia frustracji i przymusu. 15 minut to niewiele, więc możesz zrobić szybki trening zaraz po przebudzeniu lub po powrocie z pracy. Gdy poczujesz, że chcesz ćwiczyć więcej, wydłuż trening o kolejne 5-10 minut. I pamiętaj: małe kroki robią wielką różnicę.

 

Postaw na zdrową dietę

Odpowiednia dieta i ćwiczenia to połączenie, które sprawi, że poczujesz się dobrze i będziesz mieć więcej energii. Jeżeli będziesz mieć energię, będziesz miała również ochotę na więcej ruchu. Dlatego włącz do diety więcej warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych.

Nagradzaj się

Nic tak nie motywuje, jak nagroda! Tak jak o wyznaczaniu celów, powinnaś również pamiętać o nagrodzie za wytrwałość i regularne ćwiczenia. Wyjście do kina, wizyta u kosmetyczki czy nowy kosmetyk, sprawią że dążenie do celu będzie jeszcze przyjemniejsze.

Znajdź kompana

W grupie raźniej, więc postaraj się zmotywować kogoś bliskiego do wspólnych ćwiczeń.  Trening w miłym towarzystwie to czyta przyjemność!

Przygotuj się

Jeżeli chcesz wyjść na poranne bieganie, przygotuj ubrania treningowe obok łóżka (spanie w nich niekoniecznie jest wygodne ;). Gdy tylko rano zadzwoni budzik, zestaw będzie czekał gotowy,  a ty nie będziesz mieć wymówki od treningu.

Powodzenia!


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

17 grudnia 2018, 04:36

Zobacz także

Nasze propozycje