Filologia - jak przebrnąć? - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Szkoła i edukacja > Studia

Notka

Studia Miejsce dla osób, które są zainteresowane studiami. Chcesz dowiedzieć się jak wygląda życie studenckie? Dołącz do nas, podziel się doświadczeniem.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2014-10-11, 14:07   #1
katrina_k
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 42

Filologia - jak przebrnąć?


W tym roku podjęłam się studiów filologicznych mniej obecnie popularnego języka. Dodatkowo studiuję na trzecim roku inny kierunek. Wiedziałam, że na filologii łatwo nie jest, ale uczenie się języków sprawiało mi przyjemność. Na stronie uczelni napisane było, że jest nauka od podstaw, co mnie ucieszyło, choć przez wakacje trochę się podszkoliłam. Nie jest to popularna filologia, na roku jest mało osób,dlatego nie zrobili grupy podstawowej i zaawansowanej, tylko pomieszali wszystkich. Niestety kilka osob z zerową znajomoscia jezyka zrezygnowało już na starcie, zostały tylko dwie osoby w tym ja, a reszta to Ci, którzy w mniejszym, bądź większym stopniu umieją język. Mamy jedną babkę od ćwiczeń, (prowadzi kilka ćwiczen), która ciśnie - bardzo. Jest miła, ale niestety niewyrozumiała. Ci którzy kontynuują naukę miewają problemy na jej zajęcicach, ja nie nadażam w ogole... uważam że i tak przez tydzień nauczyłam się naprawdę wiele i poświęciłam kupę czasu. Codziennie wracam późnym wieczorem, nadrabiam sporo w weekendy, interesuję sie tym jezykiem, słucham, czytam. Co nie znaczy że przez tak krótki okres czasu będę budowała złozone zdania z używciem zaawansowanych form gramatycznych. Ja jestem zadowolona z mojego tempa, no ale tylko ja. Wiem, że ona ma w rzyci, to że studiuję drugi kierunek i na nim też muszę coś ogarniać, ale bez przesady. Na zajęciach ona tłumaczy tak szybko, że zanim ja wszystko przetworzę, to już jest za późno i słyszę swoje imię z prosba o wykonanie polecenia. Nie ma czasu na zastanowienie się, potem zazwyczaj słyszę zdenerwowany głos, że ,,ja to przed chwilą