koenzym Q - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Biochemia kosmetyczna

Notka

Biochemia kosmetyczna Analiza działania składników kosmetyków, ich skuteczności i wpływu na zdrowie. Również informacje na temat filtrów przeciwsłonecznych oraz kuracji kwasami.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2006-08-19, 14:31   #1
Magduskere
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2006-02
Wiadomości: 16
Question

koenzym Q


Mam 25 lat czy moge zaczac łykac koenzym Q czy to jeszcze za wczesnie


Magduskere jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-08-19, 15:35   #2
Justy
Zakorzenienie
 
Avatar Justy
 
Zarejestrowany: 2002-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 4 762
Dot.: koenzym Q

a co chcesz osiągnąć łykając koenzym Q10?
Justy jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-03-30, 08:21   #3
28nana
Raczkowanie
 
Avatar 28nana
 
Zarejestrowany: 2008-10
Wiadomości: 477
Koenzym Q10 w walce ze starzeniem - artykuł

dziś znalazłam taki artykuł.... i wklejam.
Mam nadzieję, że przyda się tym którzy chcieliby wiedzieć więcej o tym koenzymie i jak " podkręcić" działanie kremów z tym składnikiem

źródło: wp.pl


Koenzym Q10 w walce ze starzeniem


Koenzym Q10 określany również nazwą ubichinon to związek chemiczny będący składnikiem komórek człowieka. Jego obecność w organizmie jest niezbędna do prawidłowego przebiegu wielu przemian biochemicznych.

Jest on między innymi odpowiedzialny za produkcję związków wysokoenergetycznych, z których organizm pobiera niezbędną do przebiegu procesów życiowych energię. Spadek stężenia koenzymu Q 10 objawia się często przewlekłym zmęczeniem, osłabieniem, przyspieszeniem procesów starzenia, czy zaburzeniami w funkcjonowaniu układu immunologicznego.

W trosce o układ krążenia i szczupłą sylwetkę

Życie w stresie, zanieczyszczonym środowisku, palenie tytoniu i nieracjonalna dieta znacznie zwiększają liczbę wolnych rodników. Wolny rodnik to cząsteczka lub jon z niesparowanym elektronem charakteryzująca się dużą aktywnością chemiczną. W organizmie człowieka wolne rodniki mogą zapoczątkowywać procesy uszkodzenia komórek. Wzrost stężenia wolnych rodników zwiększa zapotrzebowanie na przeciwutleniacze, do których zaliczamy właśnie koenzym Q 10.

Jego obecność pozwala zatem chronić komórki przed uszkodzeniem i, co ciekawe, wpływa dodatkowo na wzrost aktywności innego ważnego przeciwutleniacza, witaminy E. Rola koenzymu Q 10 jest istotna zarówno w profilaktyce jak i wspomaganiu leczenia chorób układu krążenia: niewydolności krążenia, choroby niedokrwiennej serca, nadciśnienia i zaburzeń rytmu serca.

Koenzym Q 10 obecny we krwi chroni cholesterol LDL przed utlenianiem, hamując tym samym rozwój miażdżycy.


Niedobór ubichinonu może okazać się ponadto jedną z przyczyn nawagi. Jest on związkiem odpowiedzialnym za transport kwasów tłuszczowych do wnętrza mitochondriów komórek, gdzie odbywa się produkcja energii. Koenzym Q pozwala zatem sprawniej spalać tłuszcze.

Kiedy jest go za mało

Podstawowym źródłem koenzymu Q 10 jest dla człowieka jego biosynteza. Młody, zdrowy i prawidłowo odżywiony organizm najczęściej bez zarzutu radzi sobie z odpowiednią produkcją ubichinonu. Niestety, wraz z wiekiem stężenie koenzymu Q 10 znacznie spada. Jest to po części związane ze zbyt małą ilością w diecie składników niezbędnych do jego syntezy oraz z niskim spożyciem produktów stanowiących jego dobre źródło.

Zmniejszenie zawartości tego składnika we krwi i tkankach zauważono również podczas występowania zatruć, zakażeń, stosowania niektórych leków oraz występowania części chorób. Zapotrzebowanie na koenzym Q 10, podobnie jak i na inne przeciwutleniacze, wzrasta dodatkowo podczas intensywnej aktywności fizycznej. Sportowcy należą więc do grupy bardziej narażonej na jego niedobory

Wzmocnij syntezę

Racjonalny sposób odżywiania jest niezwykle ważny w prawidłowej produkcji ubichinonu, w związku z czym stosowanie głodówek i restrykcyjnych diet szybo prowadzi do zmniejszenia jego ilości. Dwa niezbędne składniki, z których wytwarzany jest koenzym Q10 to tyrozyna i kwasy tłuszczowe. Tyrozyna jest aminokwasem, czyli cząsteczką budującą białka. Organizm produkuje ją w wyniku przekształcenia innego aminokwasu - fenyloalaniny. To właśnie dostarczenie fenyloalaniny jest w znacznej mierze związane z ustrojową syntezą koenzymu Q 10. Jej dobrym źródłem są sery żółte, twarogi, drób, ryby, cielęcina i rośliny strączkowe.

Intensywność produkcji koenzymu Q 10 regulują również inne związki, do których zaliczamy witaminy B 2, B 6, B 12, kwas foliowy oraz składniki mineralne jak: wapń, magnez.

Mleko i jego przetwory dostarczają witaminy B2, wapnia i magnezu. Witamina B 12 występuje tylko w produktach pochodzenia zwierzęcego, zwłaszcza w wątrobie i nerkach. Ryby, pełnoziarniste produkty zbożowe, rośliny strączkowe i kiełki dostarczają witaminy B6. Szpinak, otręby, brukselka, szparagi obfitują z kolei w kwas foliowy.


Wzbogać swoją dietę

Dobrym sposobem na zwiększenie zawartości koenzymu Q 10 jest jego dostarczenie wraz ze spożywanymi produktami. Jednym ze źródeł tego składnika jest olej rzepakowy, który doskonale nadaje się jako dodatek do surówek, sałatek czy przygotowywania sosów. Ubichinon możemy też znaleźć w innych olejach roślinnych i orzechach. Znacznych ilości koenzymu Q10 dostarcza mięso wołowe i wieprzowe, ryby (tuńczyk, śledź, pstrąg), wątroba oraz drób.

Warzywa i owoce zawierają go znacznie mniej niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że należy je zjadać w dużych ilościach (łącznie ok. 800 g dziennie) również pozwalają na jego uzupełnianie w codziennej diecie.
__________________
Bo kozdo rzec mo dwie stróny: dobróm i złóm. (..) Dysc leje - to dobre dlo tych, co im buroki wysychajóm. Słónko świeci - to dobre dlo tych, co akurat siano susóm. Ale, co powiy o słónku tyn, co mu buroki wysychajóm, a o dyscu tyn, co siano susy? Syćko jest względne.

Edytowane przez 28nana
Czas edycji: 2011-03-30 o 08:23
28nana jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Biochemia kosmetyczna


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 02:21.