Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu? - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Biochemia kosmetyczna

Notka

Biochemia kosmetyczna Analiza działania składników kosmetyków, ich skuteczności i wpływu na zdrowie. Również informacje na temat filtrów przeciwsłonecznych oraz kuracji kwasami.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2006-09-15, 01:09   #1
marrianna
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2002-12
Lokalizacja: Stoliczka
Wiadomości: 18

Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu?


Kupilam sobie dzis krem Gosh Good Night Cream, o taki:
http://esentia.pl/servlet/SNFProduct...2d69704c73ae41
Nie ukrywam, ze ze wzgledu na zawarty w nim retinol. Tymczasem krem jest uroczy i milo sie go stosuje, ale retinol jest w skladzie na ostatnim miejscu... czy w takim razie ma on szanse dzialac, czy tez pchanie go do reklamy to tylko sciema?

I drugie pytanie - czy retinol jest skuteczniejszy w dzialaniu niz retinyl palmitate?

Z gory dziekuje
marrianna jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-09-15, 09:19   #2
Justy
Zakorzenienie
 
Avatar Justy
 
Zarejestrowany: 2002-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 4 762
Dot.: Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu?

retinol stosuje się w bardzo małych steżeniach i to normalne, że znajduje sie na samym końcu składu.
to, czy będzie działał zależy bardziej od rodzaju opakowania. w tym przypadku jest to słoik, który w zaden sposób nie chroni retinolu przed rozkładem pow wpływem powietrza i światła. jeśłi opakowanie nie jest metalową tubą lub z pompką airless, to nie liczyłabym na retinol.
Justy jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-09-15, 12:47   #3
rzęsa
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-10
Lokalizacja: chałupka
Wiadomości: 7 617
GG do rzęsa
Dot.: Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu?

też się nad tym zastanawiałam
kupiłam krem pod oczy "RETINOL Q10 C" firmy Mona Liza Mincer

bardzo go lubię, ale cztery ostatnie miejsca to:
ascorbic acid, retinol, ubichinon, tenox BHA

na dodatek nie wiem, co to za składnik na burym końcu
rzęsa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-09-15, 12:54   #4
Smok
Wtajemniczenie
 
Avatar Smok
 
Zarejestrowany: 2003-05
Lokalizacja: Wrocław
Wiadomości: 2 324
GG do Smok
Dot.: Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu?

BHA to konserwant.
Smok jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-09-15, 12:59   #5
mentha
Zadomowienie
 
Avatar mentha
 
Zarejestrowany: 2006-02
Wiadomości: 1 233
Dot.: Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu?

Cytat:
Napisane przez rzęsa Pokaż wiadomość
też się nad tym zastanawiałam
kupiłam krem pod oczy "RETINOL Q10 C" firmy Mona Liza Mincer

bardzo go lubię, ale cztery ostatnie miejsca to:
ascorbic acid, retinol, ubichinon, tenox BHA

na dodatek nie wiem, co to za składnik na burym końcu
Rzęso, składy podaje się w całości.
mentha jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-09-15, 21:10   #6
rzęsa
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-10
Lokalizacja: chałupka
Wiadomości: 7 617
GG do rzęsa
Dot.: Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu?

Cytat:
Napisane przez mentha Pokaż wiadomość
Rzęso, składy podaje się w całości.
się zrobi
choć chodziło mi o końcówkę

tu jest link do KWC

a tu skład:
WATER DEMINERAL, MONERAL OIL, GLICERINE, OLYGLYCERIN 2 DIPOLYHYDROXYSTEARATE (AND) COCOGLYCERIDES (AND) SORBITAN SESQUIOLEATE (AND) CERA ALBA (AND) ALUMINIUM STEARATES (AND) DICOCCYL PENTAERYTHRITYL DISTERYL CITRATE, ISOPROPYL MYRISTATE, PLANT EXTRACT EUPHRASIAE, PLANT EXTRACT GLYCYRRHIZA GLABRA, EXTRAKT ALGAE, MAGNESIUM SULFATE, FRAGRANCE, ALLANTOIN, D-PANTHENOL, METHYL PARABEN (PRESERVATIVE), ETHYL PARABEN (PRESERVATIVE), PROPYL PARABEN (PRESERVATIVE), 2 BROMO - 2 NITRO - 1,3DIOL (PRESERVATIVE), ASCORBIC ACID (VITAMIN C), RETINOL (VITAMIN A), UBICHINON (Q10), TENOX BHA

koszt około 18 złotych za 20 ml
__________________
;-D
rzęsa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-09-16, 14:21   #7
mentha
Zadomowienie
 
Avatar mentha
 
Zarejestrowany: 2006-02
Wiadomości: 1 233
Dot.: Czy retinol ma szanse dzialac na ostatnim miejscu?

Cytat:
się zrobi
choć chodziło mi o końcówkę
Nie sposób ocenić ile jakiegoś składnika zawiera krem, jeśli nie znamy całego składu. Tylko dlatego zwróciłam na to uwagę.

- W krajach UE sklady podawane sa wg. nazewnictwa INCI- International Nomenclature Cosmetic Ingredient [skrót od Międzynarodowego Nazewnictwa Surowców Kosmetycznych]. W innych krajach czesto stosuje sie inne nazwy chemiczne, zdazy sie wiec, ze sklad moze wygladac inaczej, a w rzeczywistosci bedzie to to samo, tylko zastosowano wymienne nazwy chemiczne; w Kanadzie ostatnio bardzo namieszano, tak wiec sklady tam dostepnych kosmetykow beda wygladac jeszcze inaczej, w wielu krajach sklady podaje sie w rodzimym jezyku [np. Japonia, Meksyk, Brazylia i inne kraje Ameryki Poludniowej, co niestety sprawia, ze czesto sa one nieczytelne dla wiekszosci, przykladowo kosmetyk kupiony w Japonii, moze miec podany sklad w postaci japonskich znaczkow...
- Skladniki podawane sa w ilosciach malejacych czyli substancje zastosowane w najwiekszych ilosciach beda stac na poczatku skladu, dlatego woda jest zwykle pierwsza, gdyz w wiekszosci kosmetykow stanowi 70-80% calej masy kosmetyku.
- Skladniki zastosowane w ilosci poniezej 1% moga byc wymieniane w dowolnej kolejnosci, tutaj juz powyzej opisana zasada nie obowiazuje. Niektore firmy wymieniaja je w kolejnosci alfabetycznej. wykle na koncu skladu pojawiaja sie konserwanty, srodki zapachowe i koloryzujace, choc czesto tez skladniki, o ktorych tak glosno w opisie, a w praktyce zastosowano je w znikomych ilosciach. Wszystko zalezy od rodzaju danego skladnika przykladowo 0,1% retinolu to juz male cos, zas 0,1% kwasu askorbinowego to zupelnie nic jesli chodzi o korzysci dla skory.
B. Kwiatkowska
mentha jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Biochemia kosmetyczna


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 08:30.