kremy z witaminą A - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki

Notka

Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki Tutaj możesz zadać pytanie kosmetyczce, wymienić się doświadczeniem, opowiedzieć o swojej pielęgnacji.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2002-05-16, 11:54   #1
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954

kremy z witaminą A


Czy w wieku 27 lat , moge używać kremu pod oczy z witaminą A?
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-05-16, 17:28   #2
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A

Pewnie masz na myśli witaminę A w formie retinolu.
Wg. mnie możesz.
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 00:28   #3
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A

oczywiscie, ze tak; im wczesniej tym lepiej, nie czekaj az sie pojawia zmarszczki..... najpierw sproboj czy nie mas na retinol uczulenia bo kupisz krem, wyrzucisz pieniadze i sie okaze ze masz na niego uczulenie...
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 08:40   #4
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A

Edyta, czy możesz opisać, jak objawia się uczulenie na retinol?
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 11:00   #5
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A

Jak każda alergia: zaczerwienienie, pieczenie, swędzenie, opuchlizna itp, w zalezności od nasilenia reakcji. Charakterystyczne dla alergii jest to, że objawy pojawiają się dopiero po pewnym czasie, nie od razu po nałożeniu kremu. Po prostu wiesz, że coś jest bardzo nie w porządku.
Ale uwaga: wrażliwcy też mogą poczuć delikatne szczypanie, mrowienie, i wcale nie musi być to alergia, lecz objaw działania retinolu- nieprzyjemne doznania znikają wtedy w ciągu kilku dni, gdy skóra się przyzwyczai.
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 12:33   #6
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A

uczulenie na retinol objawia sie zaczerwienienem twarzy, moze rowniez pieczeniem; jezeli twoja skora nie toleruje retinolu, bo byc moze jest jeszcze za mloda lub w dosc dobrym stanie na takie traktowanie, to krem bedzie zostawial slady, nie ebdzie sie chcial calkowicie wchlaniac i bedzie sie "walkowal" na twarzy......
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 13:12   #7
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A - do Justy i Edyty

Ogromne dzięki Justy i Edyto ! [img]icons/icon29.gif[/img]
Z tego co piszecie wynika, że może jestem takim właśnie przypadkiem; tak moja skóra reagowała na kremy z wysoką zawartością retinolu (szczególnie RetiC Vichy, w mniejszym stopniu liftingujący krem z fioletowej serii AA), a mam już cerę dojrzałą. Wałeczkowanie kremu (połączone ze złuszczaniem) traktowałam za normalny objaw działania RetiC, bo w końcu tak jest reklamowany. Ale zaczerwienienie i swędzenie powinno było mnie zastanowić ... oczywiście pytałam w aptekach, ale otrzymywałam 100% pokrętnych odpowiedzi ...

Używałam RetiC regularnie przez ok. rok, w tym czasie nie opalałam się, ale też nie używałam na codzień kremów z filtrami, czy myślicie że mogło to być przyczyną dorobienia się przebarwień ? Pozbywam się ich wielkim kosztem, ale nie wiem, co zrobić oprócz stosowania kremów z blokerami UVA, zeby zapobiec ponownemu ich pojawieniu się. Indagowani dermatolodzy formułują odpowiedzi warunkowo i tak samo mętnie, nie zaproponowali mi żadnych badań (nie mam już czasu i nerwów szukać kogoś naprawdę zorientowanego w temacie).
Tylko na wizażanki można liczyć [img]icons/icon7.gif[/img]
Wielkie dzięki !
[img]icons/icon40.gif[/img]
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 13:35   #8
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A - do Justy i Edyty

Niestety- blokery to jedyna profilaktyka w przypadku przebarwień.
Skoro masz alergię na retinol, to przestaw się na kremy bez vit.A (ewentualnie z łagodnym palmitynianem),a zawierające inne witaminy, Q10, stymulatoru syntezy kolagenu (np. Lift Aktyv) czy fitohormony (o ile jesteś w "odpowiednim" wieku)
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 14:31   #9
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A - do Justy i Edyty

kolezanko,

proponuje zebys calkowicie zrezygnowala z uzywania kremow z retinolem w czasie dnia lub jezeli ich uzywasz stosuj calkowity bloker promieni slonecznych czyli 30-tke. Na twoim miejscu uzywalabym kremu z retinolem tylko na noc, na dzien kremy nawilzajace. Przebarwienia na twarzy moga sie takze pojawic na skutek brania pigulek lub nadmiernego opalania w mlodosci...
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 14:36   #10
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A - do Justy i Edyty

Przy alergii trzeba całkowicie wyeliminować czynnik ją wywołujący, czyli: żadnego retinolu, nie tylko w dzień, w oncy też.
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 15:35   #11
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: kremy z witaminą A - do Justy i Edyty

Dzięki raz jeszcze, kobitki [img]icons/icon7.gif[/img]
Justy, uprzedziłaś moje pytanie; gdzieś czytałam, że po kuracji retinolem w większych dawkach przez 2 tygodnie trzeba jeszcze słońca unikać.
A ja regularnie stosowałam sobie podkład VisibleLift L'Oreala z retinolem (ostatnio nawet podwójnym). Ma filtr SPF 12 i to była do niedawna moja jedyna ochrona przed UVA... Ach, a teraz 100-tka do końca życia [img]icons/icon12.gif[/img]
Przystępuję do przetrzepania mojej kolekcji kosmetycznej ... ale się kumpele i siostra ucieszą [img]icons/icon12.gif[/img]
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 17:08   #12
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
VisibleLift L'Oreal

Maga z tego co się orientuję podkład ten zawiera tylko palmitynian witaminy A, a nie czysty retinol, radzę zwrócić uwagę na skład przed całkowitą rezygnacją z tego podkładu.
Zwróć też uwagę na rodzaj filtrów, bo mam wrażenie, że podkład ten nie zawiera skutecznych filtrów anty-UVA, lecz nie mam 100 % pewności, a to dlatego, że produkty L'Oreal różnią się czasem składem w zaleznosci od kraju.
Uczulenie na retinol jest niezależne od wieku, samo wałeczkowanie sie kremu to jeszcze nic złego, ale jesli twoja skóra reagowała ciągłym zaczerwienienim i pieczeniem to rzeczywiście powód do niepokoju i być może objaw nietolerancji retinolu. Przemyśl tylko, czy powodem był retinol czy też witamina C w postaci kwasu askorbinowego także obecna w RetiC, która dość często powoduje podrażnienia.
Pozdrawiam
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2002-09-29, 18:51   #13
guest
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2004-03
Wiadomości: 15 954
Re: VisibleLift L'Oreal

Droga Basiu ! Dziękuję za zainteresowanie i za wyjaśnienia. [img]icons/icon7.gif[/img]
Zdaje się, że ostatni odcinek historyjki eksperymentu z pozbywaniem się przebarwień powinnam nazwać "pamiętnik myszki ignorantki" [img]icons/icon12.gif[/img] - ku przestrodze innych dziewczyn.
Przypuszczam, że wizazanki zainteresowane podobną kuracją będą miały jeszcze szereg pytań, na które nie czuję się na siłach odpowiedzieć (tym bardziej, że może być ona także stosowana do zwalczania trądziku).
Mam cichutką nadzieję, że w razie czego mogę liczyć na Twoją pomoc w udzielaniu na te pytania.
Na przykład przyznam, że pisząc 2-gi artykuł nie miałam odwagi wgłębiać się w informacje o składzie chemicznym preparatów używanych do zabiegu oraz kremów uzupełniających kurację (są one publikowane na stronach SkinTechu) - na pewno popełniłabym mnóstwo błędów; a są to ważne wiadomości z punktu widzenia przeciwskazań i pielęgnacji skóry pomiędzy zabiegami. Innym problemem jest określenie listy kosmetyków, które można bezpiecznie wykorzystać do nawilżania skóry i jej pielęgnacji w trakcie kuracji - zużywa się ich takie mnóstwo, że koszt nie jest bagatelny i przydałoby się powiedzieć, czy zainteresowana osoba jest skazana na kremy po min. 50-100 zł szt., czy może bezpiecznie użyć polskich tańszych odpowiedników.
jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie [img]icons/icon7.gif[/img]
guest jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 21:37.