retin a - pyt. do eksperta - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Biochemia kosmetyczna

Notka

Biochemia kosmetyczna Analiza działania składników kosmetyków, ich skuteczności i wpływu na zdrowie. Również informacje na temat filtrów przeciwsłonecznych oraz kuracji kwasami.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2003-09-26, 20:40   #1
mysia2000
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2003-09
Wiadomości: 4

retin a - pyt. do eksperta


witam - potrzebuje porady - dostalam z USA Retin A. mam 27 lat i nadal mam tradzik.jest juz lepiej niz kiedys ale nadal ok 2 tygodni w okolicy okresu wysypuje mnie . ostatnio z powodu stresu pokrylo mnie jak nastolatke. czy moge go uzyc sama bez lekarza, jesli tak to czy wolno mi uzywac samooplacza, i na jak dlugo moze mi sie pogprszyc stan cery.jezeli taki watek juz byl to pzepraszam i prosze o link
dziekuje
mysia2000 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2003-09-27, 01:05   #2
Smoczyca
Zakorzenienie
 
Avatar Smoczyca
 
Zarejestrowany: 2003-04
Lokalizacja: Gdańsk
Wiadomości: 4 575
GG do Smoczyca
Re: retin a - pyt. do eksperta

O ile się orientuję to retin a to potęzny środek, silnie drażniący ale cieszy się opinią bardzo skutecznego. W sumie troche strach samemu coś takiego na twarz pakować... działa przeciwbakteryjnie, normalizująco i przeciwzaskórnikowo więc jesli masz z tym problem to moze ci pomóc. Ale jest bardzo drażniący, skóra moze ci na początku schodzić płatkami, do tej pory używane środki typu zel czy tonik moga nagle zacząc uczulać. Na początku mozesz tez zaobserwować znaczne pogorszenie stanu skóry...
Bezwzględnie nalezy chronic skórę przed działaniem promieni podczas kuracji retinoidami, duzy filtr obowiązkowy. Retin na noc, w dzien mocno nawilżać i chronić skóre przed słoncem. Nie wiem czy ma sens stosowanie samoopalacza - wydaje mi sie ze retin a mocno zluszcza skórę... czyli po samoopalaczu sladu nie będzie... poza tym jest duże prawdopodobuienstwo że samoopalacz podrażni ci skórę (retin mocno uwrażliwia).
To wszystko co wiem, moze Justy zajrzy i poda Ci więcej info na ten temat?
__________________

Smoczyca jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2003-09-27, 09:03   #3
youare
Zadomowienie
 
Zarejestrowany: 2003-05
Wiadomości: 1 253
Re: retin a - pyt. do eksperta

Hm uwrażliwia? Ja u siebie jakoś tego właśnie nie zauważyłma, nie wiem...Ale stosuję na noc punktowo co drugi dzień

youare jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2003-09-27, 10:47   #4
mysia2000
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2003-09
Wiadomości: 4
Re: retin a - pyt. do eksperta

ten nieszczesny filtr nawet jezeli ide do pracy i z powrotem? mam generalnie tlustawą cerę i nigdy mnie nic nie uczuliło na twarzy (na ciele tak...tanie zele pod prysznic)...teraz juz nie wiem, moze polecieć do dermatologa...nie wiedziałam ze mozna stosowac punktowo...napisz cos wiecej
mysia2000 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2003-09-27, 11:15   #5
youare
Zadomowienie
 
Zarejestrowany: 2003-05
Wiadomości: 1 253
Re: retin a - pyt. do eksperta

No można mi tak dermatolog polecił i tak to robię i w ten sposób mam Retin A już od ohoho marca? I jeszcze zostało prawie całe opakowanie . Mi nic nie podrażnił a łagodzi trochę i zmniejsza te wypryski, stosuję go jak mówiłam co drugi dzień na noc a rano go po prostu dokładnie zmywam i w ten sposób obchodzę się bez filtrów. Nakładam go wyłącznie na wypryski, odrobinkę na palec a później na skórę i to mi wystarcza a on się ładnie wchłania i rano zostają po nim ewentualnie jakieś białe znaki które jak mówię zmywam dokładnie i nie ma po nim śladu. Nie umiem powiedzieć Ci dużo bo generalnie się na tym nie znam ale jak zaczęłam stosować kosmetki od dermatologa to naprawdę widzę poprawę. Mnie nie uczulił ani nic nie pamiętam czy na początku widziałam jakieś pogorszenie stanu skóry, teraz jest już tylko lepiej tak mi się przynajmniej zdaje.
youare jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2003-09-27, 14:38   #6
Smoczyca
Zakorzenienie
 
Avatar Smoczyca
 
Zarejestrowany: 2003-04
Lokalizacja: Gdańsk
Wiadomości: 4 575
GG do Smoczyca
Re: retin a - pyt. do eksperta

Ocha zaraz wychodze z domu więc będę sie streszczać. Po pierwsze są różne stężenia retinu, od 0,1 do 0,025% mniej i bardziej drażniące, i zawsze reakcja zalezy od indywidualnej odporności danej skóry - ale jest on jednak mocno drażniący, dlatego o ile się orientuję lekarze zalecają retinoidy nowszej generacji typu adapalen (differin) czy tazaroten.
O ile mi wiadomo - nie są to preparaty punktowe! Stosuje się je na cały problematyczny rejon. Na początku zaleca się je nakładac co drugi dzień żeby uniknąć podrażnienia czy silnego złuszczania się skóry.
Retinoidy nakłada się wyłącznie na noc, bo zdaje się nie są fotostabilne, pod wpływem promieni słabną a moze i całkiem tracą swe właściwości...
Nie chcę nikogo straszyć ale podczas kuracji tymi preparatami, fakt że rano wszystko zmywam nie zwalnia z używania filtra. Retinoidy uwrażliwiają skórę na promienie słoneczne i wydaje mi sie że filtr jest absolutnie niezbedny, a opalanie się zakazane.
To tyle ode mnie - jestem absolutnym laikiem w tej materii.
JUSTY! Moze jesteś gdzieś w pobliżu i rozwiejesz te wątpliwości?
Naprawdę myśle że w wypadku tego preparatu ostrożność wielka jest zalecana bo to nie zwykły kosmetyk tylko silnie działający lek... Ja osobiście wolałabym na zimne dmuchać niż potem leczyć poparzenia czy szpecące przebarwienia...
__________________

Smoczyca jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2003-09-27, 14:53   #7
youare
Zadomowienie
 
Zarejestrowany: 2003-05
Wiadomości: 1 253
Re: retin a - pyt. do eksperta

No kurczę to ja sama nie wiem ja stosuję punktowo co drugi dzień no i w ogóle latem się normalnie opalałam a mimo to nie widzę przebarwień ani niczego poparzeń żadnych tym bardziej – a może to się pojawia po latach? E no nie wiem...Ja jestem jeszcze większym laikiem niż Wy
Na moim Retinie A stężenie to chyba 0,05% tak przynajmniej pisze...Buziaki
youare jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2003-09-27, 23:36   #8
mysia2000
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2003-09
Wiadomości: 4
Re: retin a - pyt. do eksperta

to ja sie moze przebiegne do dermatologa z tym kremem on jest 0.1 jest to ten nowej generacji o kt piszesz ( ta substancja to ta na t...nie mam go przy sobie) czekam na giga eksperta
mysia2000 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2004-01-20, 13:48   #9
monikagwiazda
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2004-01
Wiadomości: 24
Re: retin a - pyt. do eksperta

retin -a dostałam od kolezanki i dobrze ze tylko raz sie nim posmarowałam. W ksiazce o lekach przeczytałam ze w trakcie jego stosowania trzeba unikac slonca bo mozna dostac raka skory, absolutnie przez 2 lata po jego stosowaniu nie mozna zajsc w ciaze, powoduje suchosc powieki i moze uszkodzic rogowke.
sama szukam jakiegos kremu pielegnujacego i zluszczajacego zawierajacego retinol ale nie znam zadnego. prosze o pomoc (o nazwe i opos działania)
monikagwiazda jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2004-01-20, 22:23   #10
Justy
Zakorzenienie
 
Avatar Justy
 
Zarejestrowany: 2002-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 4 762
Re: retin a - pyt. do eksperta

EWA:
> "czy moge go uzyc sama bez lekarza"
ja bym tego nie robiła. ale jeśli już musisz, to najpierw dokładnie zapoznaj się z działaniem tego typu leków (np. w dziale Biochemia Urody) i przestrzegaj sposobu użycia (filtry, unikanie dodatkowych "złuszczaczy" itd), żeby potem nie pisac na forum postów typu "ratunku, odpadło mi pół twarzy"

> "jesli tak to czy wolno mi uzywac samooplacza"
tak, ale retinoidy powodują złuszczanie skóry, często nierównomierne, i samoopalacz może dać plamisty efekt (i najprawdopodobniej krótkotrwaly)

> "i na jak dlugo moze mi sie pogprszyc stan cery"
zwykle przynajmniej na tydzień, ale równie dobrze może nie być żadnego pogorszenia.

> "ten nieszczesny filtr nawet jezeli ide do pracy i z powrotem"
tak. ryzyko przebarwień jest zawsze.

> "nie wiedziałam ze mozna stosowac punktowo"
teoretycznie można, ale o wiele lepsze efekty sa po stosowaniu na cały problematyczny rejon.

youaresowonderful:
> "stosuję go jak mówiłam co drugi dzień na noc a rano go po prostu dokładnie zmywam i w ten sposób obchodzę się bez filtrów"
zmywanie kremu nie ma żadnego właściwie znaczenia w tym przypadku- zwiększone ryzyko przebarwień pozostaje.
(a tak na marginiesie, to gdy za jakiś czas zaczniesz sie interesować kremami przeciwzmarszczkowymi, to prawidłowa odpowiedź na pytanie o taki krem brzmi "codziennie krem z filtrem od najmłodszych lat")

> "stosuję punktowo co drugi dzień no i w ogóle latem się normalnie opalałam a mimo to nie widzę przebarwień ani niczego poparzeń żadnych tym bardziej – a może to się pojawia po latach"
dokładnie- przebarwienia mogą pojawić się za jakiś czas- pisał o tym dr Jankowiak na swoim forum
Justy jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Biochemia kosmetyczna


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 03:14.