Wróć   Forum Wizaz.pl > Zdrowie i Medycyna > Ginekologia

Notka

Ginekologia Forum z poradami lekarza ginekologa.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2007-06-16, 10:32   #1
*fifi*
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2006-02
Wiadomości: 17
Exclamation 2-3 Tygodniowa Ciąża

Witam
Panie Doktorze I Dziewczyny Chciałam Sie Dowiedzieć Co Powinien Zobaczyć Lekarz Na Usg Dopochwowych W 2-3 Tygodniu Ciąży.
Czy Jest Już Coś W Stanie Zobaczyć Na 100%?
*fifi* jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-16, 14:21   #2
Ewciaak
Raczkowanie
 
Avatar Ewciaak
 
Zarejestrowany: 2006-10
Wiadomości: 282
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

raczej tak a jak nie wykryje a sa podejrzenia to lekarz moze po jakims czasie zrobic usg jeszcze raz
Ewciaak jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-16, 16:18   #3
goha80
Zadomowienie
 
Avatar goha80
 
Zarejestrowany: 2006-10
Lokalizacja: Śląsk :)
Wiadomości: 1 006
Ja mialam wykonywane takie usg bo tradycyjne nie wykrylo nawet ciazy i lekarka nie byla pewna czy jestem w ciazy czy co cos innego.
u mnie zmierzono ile milimetrów ma dzidzia i ze ciaza jest zywa. to pierwsze zdjecie w albumie mojego synka.

acha i juz wtedy mozna ustalic na podstawie wielkosci plodu kiedy orientacyjnie nastapi rozwiazanie.
__________________
Dieta, dieta i jeszcze raz dieta !
01.01.2014: 66kg...

Edytowane przez jaga_2001
Czas edycji: 2007-06-17 o 16:19 Powód: Post pod postem. Istnieje opcja edycji/multicytowania, z której proszę korzystać!
goha80 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-16, 17:09   #4
primavera
Zakorzenienie
 
Avatar primavera
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Wiadomości: 6 577
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

Cytat:
Napisane przez *fifi* Pokaż wiadomość
Witam
Panie Doktorze I Dziewczyny Chciałam Sie Dowiedzieć Co Powinien Zobaczyć Lekarz Na Usg Dopochwowych W 2-3 Tygodniu Ciąży.
Czy Jest Już Coś W Stanie Zobaczyć Na 100%?
W 2 tyg ciąży z reguły następuje dopiero zapłodnienie (ciążę liczy sie od daty ostatniej miesiączki). W 2-3 tyg po zapłodnieniu usg raczej nic jeszcze nie wykaże.
primavera jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-16, 19:30   #5
goha80
Zadomowienie
 
Avatar goha80
 
Zarejestrowany: 2006-10
Lokalizacja: Śląsk :)
Wiadomości: 1 006
Cytat:
Napisane przez primavera Pokaż wiadomość
W 2 tyg ciąży z reguły następuje dopiero zapłodnienie (ciążę liczy sie od daty ostatniej miesiączki). W 2-3 tyg po zapłodnieniu usg raczej nic jeszcze nie wykaże.
biorac pod uwage medyczny belkot to tak ale liczac od daty zaplodnienia to jest to juz plód ktory da sie zbadac. niektóre kobiety wiedza kiedy dokladnie zaszly w ciaze

no chyba ze ja mam zwidy i usg mojego synka sobie wymyslilam....

zreszta to i tak kosmos. wiec nie wiem medykiem nie jestem. mi w kazdym badz razie wyliczylo wtedy termin porodu co do dnia no ale to sie zadko zdaza zwlaszcza przy tak wczesnej ciazy. u mnie lekarka podejrzewala predzej przerost endometrium czy cos równie dziwnego...
__________________
Dieta, dieta i jeszcze raz dieta !
01.01.2014: 66kg...

Edytowane przez jaga_2001
Czas edycji: 2007-06-17 o 16:19 Powód: Post pod postem. Istnieje opcja edycji/multicytowania, z której proszę korzystać!
goha80 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-16, 22:02   #6
Nikita_Wawa
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2005-07
Wiadomości: 8 939
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

Moja kolerzanka z wątku byłam w 5 tyg ciąży miała usg bo na teście zobaczyła II krechy i lekarz jeszcze nie widział i kazał przyjść za ok. 2 tygodnie
Nikita_Wawa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-17, 08:12   #7
primavera
Zakorzenienie
 
Avatar primavera
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Wiadomości: 6 577
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

Cytat:
Napisane przez goha80 Pokaż wiadomość
biorac pod uwage medyczny belkot to tak ale liczac od daty zaplodnienia to jest to juz plód ktory da sie zbadac. niektóre kobiety wiedza kiedy dokladnie zaszly w ciaze
Niby tak, ale ja wiedziałam dosadnie kiedy zaszłam w ciązę - i poszłam do gina w 2,5 tyg faktycznej ciąży - czyli w 4,5 tc - i podczas badania usg lekarz nie był jeszcze w stanie mi ciąży potwierdzić.
primavera jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-17, 14:05   #8
goha80
Zadomowienie
 
Avatar goha80
 
Zarejestrowany: 2006-10
Lokalizacja: Śląsk :)
Wiadomości: 1 006
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

ja tam ginekologiem nie jestem wiec nie wiem dokladnie czy za kazdym razem cosik widac
u mnie bylo strasznie nerwowo bo ja zrobilam sobie test równo tydzien po zajsciu w ciaze (wiem bo wczesniej bylam miesiac na praktykach wyjazdowych daleko od lubego )i wyszly krechy jak nie wiem co!!! poszlam na drugi dzien do lekarki bo bralam tabsy zeby mi cos powiedzial jak to sie stalo czy to wogole mozliwe ale wiadomo oprócz zlecenia badan na obecnosc tego hormonu wydzielanego we krwi w ciazy nie byla w stanie jeszcze nic stwierdzic ale powiedziala ze macica jest rozpulchniona.
no i kazala sie zglosic na 2-3 tyg. wiec podczas badania ciaza nie byla wieksza niz 4 - 4,5 tyg.
i to byla dla mnie koszmarna wizyta bo na zwyklym usg nic nie wyszlo i lekarka stwierdzila ze to moze jednak nie ciaza tylko jakis guz. i zaprosila mnie na drugi dzien do szpitala na usg dopochwowe i tam dopiero po dlugim szukaniu i ogladaniu wyszlo ze ciaza zywa pojedyncza itd jak juz pisalam. moze to zalezy od sprzetu jaki posiada ginekolog od marki, jakosci, i przebiegu?
__________________
Dieta, dieta i jeszcze raz dieta !
01.01.2014: 66kg...
goha80 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-17, 16:23   #9
jaga_2001
Zakorzenienie
 
Avatar jaga_2001
 
Zarejestrowany: 2005-06
Lokalizacja: ★ zakrzywiona czasoprzestrzeń ★
Wiadomości: 8 695
Wpisy w blogu: 8
Smaczny profil jaga_2001
Smaczne przepisy9
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

Cytat:
Napisane przez goha80 Pokaż wiadomość
ja tam ginekologiem nie jestem wiec nie wiem dokladnie czy za kazdym razem cosik widac
u mnie bylo strasznie nerwowo bo ja zrobilam sobie test równo tydzien po zajsciu w ciaze (wiem bo wczesniej bylam miesiac na praktykach wyjazdowych daleko od lubego )i wyszly krechy jak nie wiem co!!! poszlam na drugi dzien do lekarki bo bralam tabsy zeby mi cos powiedzial jak to sie stalo czy to wogole mozliwe ale wiadomo oprócz zlecenia badan na obecnosc tego hormonu wydzielanego we krwi w ciazy nie byla w stanie jeszcze nic stwierdzic ale powiedziala ze macica jest rozpulchniona.
no i kazala sie zglosic na 2-3 tyg. wiec podczas badania ciaza nie byla wieksza niz 4 - 4,5 tyg.
i to byla dla mnie koszmarna wizyta bo na zwyklym usg nic nie wyszlo i lekarka stwierdzila ze to moze jednak nie ciaza tylko jakis guz. i zaprosila mnie na drugi dzien do szpitala na usg dopochwowe i tam dopiero po dlugim szukaniu i ogladaniu wyszlo ze ciaza zywa pojedyncza itd jak juz pisalam. moze to zalezy od sprzetu jaki posiada ginekolog od marki, jakosci, i przebiegu?
tydzien po zajsciu w ciaze czy tydzien po stosunku, bo to ogromna roznica...

4 - 5 tygodniowa ciaze lekarz jest juz w stanie stwierdzic, ale nie 2 czy 3 tygoniowa Ale tak jak piszesz, glowna role w badaniu usg bierze udzial sam aparat. Im starszy tym jego czulosc jest mniejsza.
__________________
Każdy z Nas jest "białym krukiem"! Współżyjesz = jesteś gotowy na potomstwo! A.A.B.-P.

AV by jaga_2001
jaga_2001 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-18, 21:08   #10
goha80
Zadomowienie
 
Avatar goha80
 
Zarejestrowany: 2006-10
Lokalizacja: Śląsk :)
Wiadomości: 1 006
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

tak mi wmawiacie ze nie mozna wykryc tak wczesnej ciazy ze az odkurzylam mój pamietnik sprzed ponad 3 lat, ze moze cos jednak pomieszalam. ale nie
teraz to bym mogla nawet podac z datami hihi...

usg mialam robione w 5 tyg. po stosunku (nie zaplodnienia skoro nastepuje pózniej)


pomylki byc nie moze bo wczesniej mialam okres abstynencji (praktyki wyjazdowe) no chyba ze nalezy podejrzewac któras z moich kolezanek ze studiów

pozdrawiam przyszle mamusie
__________________
Dieta, dieta i jeszcze raz dieta !
01.01.2014: 66kg...
goha80 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-19, 06:25   #11
primavera
Zakorzenienie
 
Avatar primavera
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Wiadomości: 6 577
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

Cytat:
Napisane przez goha80 Pokaż wiadomość
tak mi wmawiacie ze nie mozna wykryc tak wczesnej ciazy ze az odkurzylam mój pamietnik sprzed ponad 3 lat, ze moze cos jednak pomieszalam. ale nie
teraz to bym mogla nawet podac z datami hihi...

usg mialam robione w 5 tyg. po stosunku (nie zaplodnienia skoro nastepuje pózniej)


pomylki byc nie moze bo wczesniej mialam okres abstynencji (praktyki wyjazdowe) no chyba ze nalezy podejrzewac któras z moich kolezanek ze studiów

pozdrawiam przyszle mamusie
5 tydz po stosunku to najprawdopodobniej (przy regularnych cyklach) 7 tydzień ciąży - a wtedy juz na 100% lekarz zobaczy ją na usg
Jednak 4 a 7 tydzień ciąży to jest duża różnica.
primavera jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-19, 12:06   #12
goha80
Zadomowienie
 
Avatar goha80
 
Zarejestrowany: 2006-10
Lokalizacja: Śląsk :)
Wiadomości: 1 006
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

no tak, jesli chodzi o precyzje. tak licza lekarze i kobieta dowiaduje sie o tym którym jest tygodniu podczas wizyty. ale zadna kobieta nie mysli w ten sposób:" hm kochalam sie wczoraj wiec to juz ponad 2 tyg.ciaza ciekawe czy cos bedzie widac na usg?" tylko tak jak ja ma na mysli 2 tyg od daty stosunku.

a ja mialam liczona ciaze inaczej - wlasnie od daty stosunku bo trudno w moim przypadku mówic o cyklach i dniach plodnych skoro bralam pigulki anty...
__________________
Dieta, dieta i jeszcze raz dieta !
01.01.2014: 66kg...
goha80 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-19, 12:52   #13
primavera
Zakorzenienie
 
Avatar primavera
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Wrocław i okolice
Wiadomości: 6 577
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

W takim razie w 5 tyg po stosunku każdy lekarz już stwierdzi ciazę

Większość lekarzy (i aparatów usg) jest w stanie stwierdzić na pewno ciążę 6 tygodniowa - czyli w 4 tyg od zapłodnienia.
primavera jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-19, 12:58   #14
jaga_2001
Zakorzenienie
 
Avatar jaga_2001
 
Zarejestrowany: 2005-06
Lokalizacja: ★ zakrzywiona czasoprzestrzeń ★
Wiadomości: 8 695
Wpisy w blogu: 8
Smaczny profil jaga_2001
Smaczne przepisy9
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

Cytat:
Napisane przez goha80 Pokaż wiadomość
no tak, jesli chodzi o precyzje. tak licza lekarze i kobieta dowiaduje sie o tym którym jest tygodniu podczas wizyty. ale zadna kobieta nie mysli w ten sposób:" hm kochalam sie wczoraj wiec to juz ponad 2 tyg.ciaza ciekawe czy cos bedzie widac na usg?" tylko tak jak ja ma na mysli 2 tyg od daty stosunku.

a ja mialam liczona ciaze inaczej - wlasnie od daty stosunku bo trudno w moim przypadku mówic o cyklach i dniach plodnych skoro bralam pigulki anty...
5 tygodniowa ciaze mozna juz zobaczyc na dobrym aparacie, a dzien stosunku to dzien owulacji, wiec...
Od chwili wytrysku domomentu dotarcia plemnikow dokomorki jajowej mijaja, uwaga, zaledwie 5 minut!

goha, i niech zgadne, masz synka? jesli tak to znaczy, ze w chwili kiedy odbylas ten "ferlny" stosunkem bylas w trakcie owulacji
__________________
Każdy z Nas jest "białym krukiem"! Współżyjesz = jesteś gotowy na potomstwo! A.A.B.-P.

AV by jaga_2001
jaga_2001 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2007-06-19, 22:15   #15
goha80
Zadomowienie
 
Avatar goha80
 
Zarejestrowany: 2006-10
Lokalizacja: Śląsk :)
Wiadomości: 1 006
Dot.: 2-3 Tygodniowa Ciąża

Niop - synek zdrowy i donoszony co do dnia mimo tych diabelnych hormonów na poczatku. ale strachu to ja sie najadlam kazdy kto studiuje w czasie ciazy "schorzenia dzieciece" i tym podobne przedmioty wariuje...

a to mój maly "cilest"
http://www.naszedzieci.net/zdjecie/?idz=5273&pokaz=1
__________________
Dieta, dieta i jeszcze raz dieta !
01.01.2014: 66kg...
goha80 jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Ginekologia

Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 05:38.

Wizaz.pl - Polityka poufności - Warunki dostępu - Góra



Ukryj