ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-) - Strona 53 - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Biochemia kosmetyczna

Notka

Biochemia kosmetyczna Analiza działania składników kosmetyków, ich skuteczności i wpływu na zdrowie. Również informacje na temat filtrów przeciwsłonecznych oraz kuracji kwasami.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2008-06-12, 19:38   #1561
azure
Zadomowienie
 
Avatar azure
 
Zarejestrowany: 2006-07
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 1 801
GG do azure
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez Labirynth Pokaż wiadomość
Hej dziewczynki, a czy któraś z Was używała jakiś wysoki filtr Biodermy, jakie macie doświadczenia? Ja mam tłustą cerę, czy któraś z was orientuję się, czy gama Biodermy zawiera taki specjalny krem do buzi z trądzikiem? Z góry dzięki.
Ostatnio pojawiła się Bioderma Photoderm AKN Mat SPF 40 Krem cera trądzikowa 40 ml. Została nawet zanalizowana na biochemii, zacytuję opinię:
Cytat:
Napisane przez L_V Pokaż wiadomość
[/size]
Nie powinien zapychać, nie ma w nich skłądników, których twoja buzia nie toleruje.
Zawiera algi, które powinny działać łagodząco i leczniczo na skórę trądzikową.
Czyli wychodzi, że to całkiem udany produkt
A ja z Biodermy używałam tylko Photoderm Spot. Dobrze się wchłaniał, nie bielił, nie tłuścił. Niestety opakowanie zawiera tylko 30ml. Moim zdaniem to już mocna przesada.
azure jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-13, 09:45   #1562
agacior89
Zakorzenienie
 
Avatar agacior89
 
Zarejestrowany: 2006-09
Lokalizacja: znienacka
Wiadomości: 3 094
Wpisy w blogu: 8
GG do agacior89
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez azure Pokaż wiadomość
Ostatnio pojawiła się Bioderma Photoderm AKN Mat SPF 40 Krem cera trądzikowa 40 ml. Została nawet zanalizowana na biochemii, zacytuję opinię:

Czyli wychodzi, że to całkiem udany produkt
A ja z Biodermy używałam tylko Photoderm Spot. Dobrze się wchłaniał, nie bielił, nie tłuścił. Niestety opakowanie zawiera tylko 30ml. Moim zdaniem to już mocna przesada.
Bierzcie przykład ze mnie: zostałam przy najtańszych filtrach, toleruję je, może nawet lubię (a tyle, an ile można lubić coś, co bieli, klei, błyszczy się i śmierdzi) a droższych nie tykam, bo a nuż się zakocham a taka miłość portfel mi zrujnuje

Aga, do bzykania do do bzykania,a le PROMIENIE UVA SĄ WSZĘDZIE! W dzień pochmurny, w ciemnych pomieszczeniach, przenikają przez szyby, mury, żaluzje, ścigają nas, chcą przysporzyć zmarszczek, spędzają sen z powiek, odbijają się od księżyca... Świat jest zniewolony przez UVA, niedługo pozostanie tylko garstka nas, dzielnych wojowniczek, z misją do spełnienia... Zniszczyć słońce! Przestać się uśmiechać! Uwolnić świat od zmarszczek! Ale nawet jeśli to zawsze pozostaną złe, ciemnoskóre czarownice, atakujące lampami z solarium... Niestety, świata całkowicie z UVA oczyścić się nie da, raz ze mamy dziurę ozonowa, dwa- człowiek nauczył się manipulować natura i wykorzystywać naturę. Ale mówię wam, przyjdzie taki dzień...

Dalej ogarnia was zwątpienie? Głowa do góry, my walczymy o lepsze jutro...


(diagnoza: za dużo książek fantasy.)
agacior89 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-13, 10:39   #1563
Labirynth
Zakorzenienie
 
Avatar Labirynth
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 8 386
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez agacior89 Pokaż wiadomość
Bierzcie przykład ze mnie: zostałam przy najtańszych filtrach, toleruję je, może nawet lubię (a tyle, an ile można lubić coś, co bieli, klei, błyszczy się i śmierdzi) a droższych nie tykam, bo a nuż się zakocham a taka miłość portfel mi zrujnuje

Aga, do bzykania do do bzykania,a le PROMIENIE UVA SĄ WSZĘDZIE! W dzień pochmurny, w ciemnych pomieszczeniach, przenikają przez szyby, mury, żaluzje, ścigają nas, chcą przysporzyć zmarszczek, spędzają sen z powiek, odbijają się od księżyca... Świat jest zniewolony przez UVA, niedługo pozostanie tylko garstka nas, dzielnych wojowniczek, z misją do spełnienia... Zniszczyć słońce! Przestać się uśmiechać! Uwolnić świat od zmarszczek! Ale nawet jeśli to zawsze pozostaną złe, ciemnoskóre czarownice, atakujące lampami z solarium... Niestety, świata całkowicie z UVA oczyścić się nie da, raz ze mamy dziurę ozonowa, dwa- człowiek nauczył się manipulować natura i wykorzystywać naturę. Ale mówię wam, przyjdzie taki dzień...

Dalej ogarnia was zwątpienie? Głowa do góry, my walczymy o lepsze jutro...


(diagnoza: za dużo książek fantasy.)

Co do tej Biodermki, która mi poleciłaś, rzeczywiście znalazłam już wcześniej na KWC i zastanawiam się etraz nad próbka chociażby, opis i recenzje sa zachęcające. A skąd ten mój przeskok na Biodermę? Ja od iluś lat już na LRP lecę, az tak dużo kasy mnie to nie kosztuje, bo ja tylko wiosną i latem używam, i tylko gdy z domu wychodze, a gdy tak jak dziś deszcz pada, to nawet nie nakładam, hahahhaa teraz mnie zjecie, za to moje wynurzenie
Ale własnie ostatnio po zabiegu u kosmetyczki pani posmarowała mnie biodermą na wyjście i spodobała mi sie.


A co do posta Agaciorka, to rozwaliłaś mnie normalnie, zupełnie tak, jakbym słyszała swoje myśli, chociaż mnie filtry zapychają i dlatego nie nakładam ich tak często.
Labirynth jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-13, 21:04   #1564
agacior89
Zakorzenienie
 
Avatar agacior89
 
Zarejestrowany: 2006-09
Lokalizacja: znienacka
Wiadomości: 3 094
Wpisy w blogu: 8
GG do agacior89
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

tez miewasz myśli jakobyś miała misję ocalenia świata?
agacior89 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-13, 21:44   #1565
Labirynth
Zakorzenienie
 
Avatar Labirynth
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 8 386
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez agacior89 Pokaż wiadomość
tez miewasz myśli jakobyś miała misję ocalenia świata?
No coś w tym rodzaju Czasem idę ulicą i widzę dziewoje, albo na plaży widze dziewczyny bądź w ogóle gdzies po krzaczkach się opalające bez ochorny, bądź w olejach jakichś i wtedy przechodzi mnie dreszcz po plecach.... a potem refleksje, czy warto tak sie ciapa ć rzeczywiście tymi filtrami, czy może lepiej odpuścić i żyć sobie swobodnie Właściwie to nasze pokolenie jest tym królikiem doświadczalnym w kwestii filtrów. To na nas sprawdzi się po latach, czy to rzeczywiście daje jakieś skutki, a i to nie u każdej, bo chyba mało jest takich naprawdę zdeteminowanych dziewczyn

A moja paranoja przejawia się, że chowam się do łazienki przy największym nasłonecznieniu w moim pokoju, bo tam ciemno i zimno Albo w ogóle nie wychodzę z domu między 11 a 16, gdy to niekonieczne, i wiecie, takie farmazonki W tym roku troszkę wyluzowałam, ale mam fobie słoneczną, oj mam
Labirynth jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 13:29   #1566
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Najpierw chcialam sie serdecznie przywitac to moj debiut jesli chodzi o BK choc przyznam sie ze regularnie podczytuje od roku.
Przyznam szczerze, ze do tej pory bylam totalnym laikiem jesli chodzi o filtry, no i niestety jestem przykladem, ze filtry stosowac jednak trzeba - bez nich przez lata (do tej pory stosowalam smieszny filtr tylko na plaze) dorobilam sie paskudnyh przebarwien, skorka jest zwiotczala, przesuszona a zarazem tlusta z niespodziankami, juz nie mowie o dobijajacych mnie zmarszczak pod oczkami - skora jak u starej kobiety W kazdym razie wzielam sie za siebie ostro - filtry, serum z wit c, Effaclar, dobry nawilzacz, zadnych zmywaczy z SLS tylko delikatne micelki apteczne, zele do mycia i toniki nawilzajace albo wody rozany i nie uwierzycie, ale w ciagu kilku miesiecy zdzialalam cuda Kwasiki wyszczypaly i dlikatnie zluszczyly, wit c odzywila, a dobry nawilzacz (Xerial 5 na zmiane z Toleriane i Aqualia Thermale Rich) zlikwidowal przesusz. Z racji ciazy filtrow szukalam tych bezpieczznych dla dzidzki i od razu strzal w 10 - tonujacy SVR 50 - to moj hit, zastepuje mi podklad, opruszam tylko sypkim Manhattanem i jest super efekt nawilzonej gladkiej i chronionej buzki. Sprobowalam tez LRP Dermo Pediatric i tez jest dobry, choc z poczatku troch szczypal, na niego tez nie uzywam podkladu tylko matowie.
No i teraz pytanko tylko mnie nie zastrzelcie - wszedzie czytam ze filtr w przepisowej ilosci to wg tych nowych juz zmian ok 1mg na 1cm2 skory, to skad sie wziela w takim razie ilosc 1mg na cala twarz??? przeciz twarz ma tak pi razy oko 15cm2??? czy ja jestem durna? no gryzie mnie to niemilosoernie, nie moge spac, pomozcie!!! wiem, ze sa jakies przeliczniki lekarskie tej skory w stosunku do twarzy, ale na wszystkich opakowaniach pisze ze 1mg na 1cm2?
pozdrawiam cieplutko

a, i jeszcze jedno - znacie moze taka nowosc? Vichy Aqualia Thermal UV SPF 15 PPD 18??? co to? dziwi mnie tak wysokie PPD przy tak niskim SPF, ale pewnie sie nie znam . pozdrawiam
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 14:20   #1567
Labirynth
Zakorzenienie
 
Avatar Labirynth
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 8 386
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Hej dziewczynki, a dziś to zapytam Was, czy któraś z Was miała do czynienia już z Vichy Thermal AQualia UV?? Jeśli nie, to czy zamierza próbować i w ogóle, czy ktoś dokopał sie do składu, bo ja szukałam szukałam i znaleźć składu nie mogłam, łasze się na ten krem, ale poczekam poczekam, i zobaczę
Labirynth jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 16:12   #1568
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

vide wyzej , tez sie czaje oto sklad:

aqua, dimethicone, glycerin, octocrylene, butyrospermum parkii butter, butyl methoxydibenzoylmethane, drometrizole trisiloxane, hexyldecanol, hexyldecyl laurate, terephthalyliedene dicamphor sulfonic acid, sucrose stearate, silica, poly C10-30 alkyl acrylate, CI 77891, stearic acid, mica, triethanolamine, dimethiconol, methylparaben, sodium polyacrylate, sodium hydroxide, sodium chloride, sodium hyaluronate, cellulose acetate butyrate, aluminium starch ocetynylsuccinate, phenoxyethanol, tocopheryl acetate, disodium edta, ammonium polyacryldimethyltauramid e, propylparaben, caprylyl glycol, xanthan gum, acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer, butylparaben, polyphosphorylcholine glycol acrylate, polyvinyl alcohol, butylene glycol, parfum

ło matko, ale sie spocilam
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 16:29   #1569
Justy
Zakorzenienie
 
Avatar Justy
 
Zarejestrowany: 2002-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 4 762
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez climberka Pokaż wiadomość
wszedzie czytam ze filtr w przepisowej ilosci to wg tych nowych juz zmian ok 1mg na 1cm2 skory(...) na wszystkich opakowaniach pisze ze 1mg na 1cm2?
a konkretnie gdzie: "wszędzie"? i na jakich "opakowaniach"?


na opakowaniach filtrów (np.Bioderma, SVR), widziałam 2mg na 1cm2.
Justy jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 16:42   #1570
Labirynth
Zakorzenienie
 
Avatar Labirynth
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 8 386
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez climberka Pokaż wiadomość
vide wyzej , tez sie czaje oto sklad:

aqua, dimethicone, glycerin, octocrylene, butyrospermum parkii butter, butyl methoxydibenzoylmethane, drometrizole trisiloxane, hexyldecanol, hexyldecyl laurate, terephthalyliedene dicamphor sulfonic acid, sucrose stearate, silica, poly C10-30 alkyl acrylate, CI 77891, stearic acid, mica, triethanolamine, dimethiconol, methylparaben, sodium polyacrylate, sodium hydroxide, sodium chloride, sodium hyaluronate, cellulose acetate butyrate, aluminium starch ocetynylsuccinate, phenoxyethanol, tocopheryl acetate, disodium edta, ammonium polyacryldimethyltauramid e, propylparaben, caprylyl glycol, xanthan gum, acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer, butylparaben, polyphosphorylcholine glycol acrylate, polyvinyl alcohol, butylene glycol, parfum

ło matko, ale sie spocilam

O super dzięki I już widzę, że chyba jednak skuszę się na ten kremik Jejciu, ale ja jestem podatna
Labirynth jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 20:54   #1571
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez Justy Pokaż wiadomość
a konkretnie gdzie: "wszędzie"? i na jakich "opakowaniach"?


na opakowaniach filtrów (np.Bioderma, SVR), widziałam 2mg na 1cm2.
sorry, to skrot myslowy, oczywiscie na wszystkich opakowaniach jest 2mg na 1cm2, chodzilo mi juz oczywiscie o te nowa norme, ale glownie o schemat liczenia, ze twarz ma ok 15cm2, to jakby na to wpakowac ok 15mg...
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 20:56   #1572
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez Labirynth Pokaż wiadomość
O super dzięki I już widzę, że chyba jednak skuszę się na ten kremik Jejciu, ale ja jestem podatna
na probce jeszcze jest napisane: UVB + UVA SPF15 + PPD18
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 20:59   #1573
konstrukt
Raczkowanie
 
Avatar konstrukt
 
Zarejestrowany: 2007-06
Lokalizacja: Silesia
Wiadomości: 81
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez climberka Pokaż wiadomość
No i teraz pytanko tylko mnie nie zastrzelcie - wszedzie czytam ze filtr w przepisowej ilosci to wg tych nowych juz zmian ok 1mg na 1cm2 skory, to skad sie wziela w takim razie ilosc 1mg na cala twarz??? przeciz twarz ma tak pi razy oko 15cm2??? czy ja jestem durna? no gryzie mnie to niemilosoernie, nie moge spac, pomozcie!!! wiem, ze sa jakies przeliczniki lekarskie tej skory w stosunku do twarzy, ale na wszystkich opakowaniach pisze ze 1mg na 1cm2?
pozdrawiam cieplutko

Nie wiem czy nie palnę teraz głupoty ale:

1mg czyli 1 miligram czyli 1/10 grama
my stosujemy od 1 do 2,5 ml czyli mililitrów na twarz (czyli od 10 do 25mg)

woda jest prosta w obliczaniu 1ml = 1 gram

co do filtrów nie mam pojęcia, ale tak na chłopski rozum filtry są gęstsze i cięższe więc 1ml filtra to więcej niż 1 gram

a skoro więcej , a twarz ma te kilkanaście cm2 powierzchni to można z góry zakładać, że przy 2 ml na twarz stosunek 1mg na 1cm2 zostaje zachowany

Przynajmniej tak ja to rozumiem.
Zresztą filtr jest dla mnie a nie ja dla niego
__________________
Monika

konstrukt jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 21:23   #1574
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

dzieki za odpowiedz, ale nadal mi sie nie zgadza woda ma wieksza gestosc niz krem; no ale nawet przyjmujac, ze 1mg to ciut wiecej niz 1ml (no bo jak to zmiezyc, waga aptekarska?), ale chodzi mi o zasade jak na opakowaniu: z ten 1mg ma sie klasc na 1cm2 skory twarzy!!! juz polozenie 1mg na cala twarz jest swietne, a tu kaza taka ilosc na 1cm2.
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 21:40   #1575
konstrukt
Raczkowanie
 
Avatar konstrukt
 
Zarejestrowany: 2007-06
Lokalizacja: Silesia
Wiadomości: 81
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

To nie tak, więc tłumaczę jeszcze raz:

1 mg to nie ciut więcej niz 1ml, ponieważ

1g = 10 mg
1ml = 1g (w przypadku wody)
1ml = 10mg (w przypadku wody)

przeliczając coś z mg na ml mnożymy przez 10

skoro 1mg kładziemy na 1cm2 twarzy, to 1ml czyli 1g kładziemy na 10cm2

Czyli wszystko gra i buczy, filtr działa a my jesteśmy piękne i blade
__________________
Monika

konstrukt jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 21:49   #1576
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

o ja, dopiero teraz zrozumialam co blondi to blondi
dzieki za anielska cierpliwosc
no to teraz bede piekna na pewno, mam nadziej, ze jeszcze jestem do uratowania a tu jeszcze hormony ciazowe daja czadu.
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 22:01   #1577
Labirynth
Zakorzenienie
 
Avatar Labirynth
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 8 386
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez climberka Pokaż wiadomość
na probce jeszcze jest napisane: UVB + UVA SPF15 + PPD18

MMmmmmmm widzę, że koleżanka juz zaopatrzyła się w próbkę, i jak?? Fajnie byłoby jakbyś napisała jaką masz cerę i jak sie ten krem sprawuje na niej pozdrawiam
Labirynth jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 22:11   #1578
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

tak probeczke dostalam, zreszta milion probek roznych filtrow z czego b sie ciesze. Jutro sprobuje to napisze jak sie sprawowal, a cere mam w tej chwili (ciaza) problematyczna - przbarwienia, mieszana, miejscami sucha (pod oczami), strefa t tlusta i na brodzie male wypryski
ale nie sadzicie, ze to zbyt mala ochrona? i dziwi mnie skad tak wysokie PPD prz niskim SPF, jestem zielona jezcze i pewnie cosik konce
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 22:18   #1579
Labirynth
Zakorzenienie
 
Avatar Labirynth
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 8 386
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez climberka Pokaż wiadomość
tak probeczke dostalam, zreszta milion probek roznych filtrow z czego b sie ciesze. Jutro sprobuje to napisze jak sie sprawowal, a cere mam w tej chwili (ciaza) problematyczna - przbarwienia, mieszana, miejscami sucha (pod oczami), strefa t tlusta i na brodzie male wypryski
ale nie sadzicie, ze to zbyt mala ochrona? i dziwi mnie skad tak wysokie PPD prz niskim SPF, jestem zielona jezcze i pewnie cosik konce
No to czekam niecierpliwie na Twoje doznania z tym kremem, bo mam podobną cere, tzn mam trądzikową, ale jest ona przesuszona miejscami, strefa T oczywiście z tendencją do tłustości Ale w ciąży nie jestem


Owszem to mała ochrona, ale właśnie czegoś takiego szukam. Na codzień z reguły, gdy wychodzę z domu używam LRP Fluid Extreme 50+, ale męczy mnie ten filtr, za dużo w nim alkoholu. W planach na mojej liście jest do kupienia krem nawilżający, a że Vichy właśnie wypuścił nawilżacz w dodatku z filtrem, więc czemu nie, tak po domu i na pochmurne dni w sam raz, bo w upały tylko LRP, ewentualnie przyczajam sie tez na Biodermę, ale najpierw próbka, a potem ewentualny zakup
Labirynth jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 22:27   #1580
Justy
Zakorzenienie
 
Avatar Justy
 
Zarejestrowany: 2002-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 4 762
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez climberka Pokaż wiadomość
sorry, to skrot myslowy, oczywiscie na wszystkich opakowaniach jest 2mg na 1cm2, chodzilo mi juz oczywiscie o te nowa norme, ale glownie o schemat liczenia, ze twarz ma ok 15cm2, to jakby na to wpakowac ok 15mg...


wyliczenia powierzchni twarzy oraz przeliczenie miligramów kremu na mililitry można obejrzeć tu:
http://www.laboratoriumurody.pl/foru...tra,t1243.html

"Since 2 mg/cm 2 is the recommended dose of sunscreen for topical application, and 2 mg/cm 2 is equal to 2 micro liter/cm 2, the area of the face was multiplied by 2 to determine the amount of sunscreen in micro liters, which was then converted to milliliters. (...) the area of the face was 793.82 sq cm for males, and 530.6 sq cm for females. Since 2 micro liter/sq cm is the quantity of sunscreen required (2 x 793.82 = 1588 milliliter) i.e., approximately 1.6 ml of sunscreen will be needed for males, and for females, 2 x 530.6 = 1062 milliliter, that is approximately 1 ml will be needed.
We recommend 1 ml of sunscreen for the female, and 1.5 ml for the male during each application."
Justy jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-14, 23:04   #1581
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

thnx Justy swietne

i ostatnie pytanie - czy orientujac sie po skladzie, mozecie powiedziec czy ten krem moge stosowac bedac w ciazy? czy zawiera filtry przenikajace?

Edytowane przez climberka
Czas edycji: 2008-06-14 o 23:49
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 01:05   #1582
irie18*
Wtajemniczenie
 
Avatar irie18*
 
Zarejestrowany: 2007-05
Lokalizacja: Szczecin
Wiadomości: 2 037
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

tez mialam proble tego kremu i ogolnie ejst fajny ale ejdno mnie zastaawia: probka ma 1,5 mln czyli teroretycznie ejst na raz. ale jak nalzoylam to wszystko na twarz to teo bylo jakos starsznie duzo i wchlanilao sie chyba jakies pol godziny
__________________
Postanowienie na 2015: nauczę się grac na gitarze
i nie będę już farbować włosów
irie18* jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 11:40   #1583
agacior89
Zakorzenienie
 
Avatar agacior89
 
Zarejestrowany: 2006-09
Lokalizacja: znienacka
Wiadomości: 3 094
Wpisy w blogu: 8
GG do agacior89
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez Justy Pokaż wiadomość
wyliczenia powierzchni twarzy oraz przeliczenie miligramów kremu na mililitry można obejrzeć tu:
http://www.laboratoriumurody.pl/foru...tra,t1243.html

"Since 2 mg/cm 2 is the recommended dose of sunscreen for topical application, and 2 mg/cm 2 is equal to 2 micro liter/cm 2, the area of the face was multiplied by 2 to determine the amount of sunscreen in micro liters, which was then converted to milliliters. (...) the area of the face was 793.82 sq cm for males, and 530.6 sq cm for females. Since 2 micro liter/sq cm is the quantity of sunscreen required (2 x 793.82 = 1588 milliliter) i.e., approximately 1.6 ml of sunscreen will be needed for males, and for females, 2 x 530.6 = 1062 milliliter, that is approximately 1 ml will be needed.
We recommend 1 ml of sunscreen for the female, and 1.5 ml for the male during each application."
Ale czytaj co pisały potem dziewczyny- słusznie zresztą; ze w czasie apklikacji, po rozsmarowaniu (w czym udział biorą paluchy), po omieceniu twarzy pędzlem, io innych cZynnościach które go ścieraja- bezpieczniej jest nałozyć te 0,5 ml więcej. Ja się zawsze trzymam starej wersji: 1,8 na twarz. Chociaż przy gęstych chyba zmiejsze tą ilość do 1,5 ml.

Cytat:
Napisane przez irie18* Pokaż wiadomość
tez mialam proble tego kremu i ogolnie ejst fajny ale ejdno mnie zastaawia: probka ma 1,5 mln czyli teroretycznie ejst na raz. ale jak nalzoylam to wszystko na twarz to teo bylo jakos starsznie duzo i wchlanilao sie chyba jakies pol godziny

A widzisz?
Dla mnie lato, wakacje, to zbawienei, mam te pół godziny czasu rano, zeby posiedzieć z ufiltrowaną buzia. Tyle się niestety filtr powienien wchłaniac.
agacior89 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 14:02   #1584
climberka
Raczkowanie
 
Avatar climberka
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 229
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

przetestowalam probeczke z rana na spacerze z synkiem: rozsmarowuje sie fajnie, z takim poslizgiem, tylko niestety pozniej ta swiecaca warstewka zostaje. Odczekalam pol godzinki, nie nakladalam na to fluidu tylko delikatnie opruszylam to sypkim puderkiem, bylo ok. Poszlam na dwor na 3 godziny, jak wrocilam to juz sie swiecilam, cos jest w skladzie co sie nie wchlania tylko lepi. Moze gdybym polozyla ten fluid ladniej by to wygladalo, nie wiem. Ale generalnie to bardzo przyjemny kremik, lekki, buzka dobrze nawilzona.
climberka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 14:40   #1585
Justy
Zakorzenienie
 
Avatar Justy
 
Zarejestrowany: 2002-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 4 762
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez agacior89 Pokaż wiadomość
Ale czytaj co pisały potem dziewczyny- słusznie zresztą; ...- bezpieczniej jest nałozyć te 0,5 ml więcej. Ja się zawsze trzymam starej wersji: 1,8 na twarz..

link wkleiłam jedynie po to, żeby pokazać obliczenia, a nie żeby zachęcać do ograniczania ilości nakładanego filtra.
osobiście uważam, że należy nakładać maksymalną ilość filtra, jaka jest w stanie się "wchłonąć", bo i tak pewnie nie damy rady się dosmarowywać co jakiś czas, będziemy dotykać twarzy, nałożymy makijaż itd, co obniży skuteczność ochrony.
Justy jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 15:10   #1586
agacior89
Zakorzenienie
 
Avatar agacior89
 
Zarejestrowany: 2006-09
Lokalizacja: znienacka
Wiadomości: 3 094
Wpisy w blogu: 8
GG do agacior89
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez Justy Pokaż wiadomość
link wkleiłam jedynie po to, żeby pokazać obliczenia, a nie żeby zachęcać do ograniczania ilości nakładanego filtra.
osobiście uważam, że należy nakładać maksymalną ilość filtra, jaka jest w stanie się "wchłonąć", bo i tak pewnie nie damy rady się dosmarowywać co jakiś czas, będziemy dotykać twarzy, nałożymy makijaż itd, co obniży skuteczność ochrony.

Hmmm, dlatego zwróciłam an to uwagę, by nie brzmiało to jak rqdosne obwieszczenie światu "1 ml wystarcza!"

a o tym wchłanianiu to mnie niestety nie dotyczy- maksymalna ilość jaka jest w stanie się wchłonąć a maksymalna ilość jaką jestem w stanie nałożyć to dwie różne sprawy. Na wchłonięcie to 0,2 ml a nakąłdam 1,8 czekajac pół godzint po czym większośc filtra jest o prostu na twarzy i zostaje przysypana skrobia. Zaczęłam się poważnie zastanawiać, czy skrobiowanie nie niszczy tej ochrony i cy by nie wyszło na to samo gdyby nakładać mniejszą ilość
agacior89 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 15:13   #1587
Reijel
Wtajemniczenie
 
Avatar Reijel
 
Zarejestrowany: 2008-02
Lokalizacja: Włóczkowo
Wiadomości: 2 369
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Próbkę Aqualia Thermal UV można znaleźć w najnowszym Cosmopolitanie Przed chwilą wklepałam swoją.
Reijel jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 15:23   #1588
JaAgathaKa
Rozeznanie
 
Avatar JaAgathaKa
 
Zarejestrowany: 2007-06
Wiadomości: 656
GG do JaAgathaKa
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Mam tą matującą biodermę +40 do cer trądzikowych już jakieś 2 tyg i musze przyznać, że jeszcze troche i wystawie mu 5 gwiazdek na kwc narazie najlepszy, testowałam tez tego nowego La Roche matującego +30 antheliosa AC , ale on po pierwsze bardziej sie świecił na twarzy, a po drugie zawiera alkohol czego moja skóra nie toleruje . Mam tez doświadczenia z LPR dla dzieci (tez alkohol) i klapa totalna , LPR lait veloute (bez alkoholu)-zapychał i świecił się.
bioderma natomiast bez alkoholu, zaraz sie wchłania, a mam cerę tłustą więc troche pudru i cały dzien wyglada idealnie . Smaruje nawet wokół oczu i nic a nic nie migruje, nie szczypie, nie zapycha . BRAVO BIODERMA !
JaAgathaKa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 15:28   #1589
Justy
Zakorzenienie
 
Avatar Justy
 
Zarejestrowany: 2002-02
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 4 762
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Cytat:
Napisane przez agacior89 Pokaż wiadomość
a o tym wchłanianiu to mnie niestety nie dotyczy(
mnie też nie dotyczy- dlatego napisałam w cudzysłowie.

staram sie nakładać tak dużo, że następna porcja dawałaby już wygląd nieakceptowalny. jedna warstwa kremu w miarę się wchłania; po jakimś kwadransie kładę drugą porcję i ta sie raczej nie wchłania- jednak, o ile mi wiadomo, wyczuwalny film na skórze wiąże się z wyższą ochroną, więc zbytnio nad tym nie rozpaczam, tym bardziej, że (mimo równoczesnego stosowania makijażu) na szczęście nie powoduje powstawania pryszczo-niespodzianek.

szczególnie ostatnio, podczas upałów przekonałam sie, że nie warto szukać superwchłaniających się kremów- używałam przez parę dni stosunkowo lekkiego filtra (eris 50+) i przybyło mi piegów. dlatego wróciłam do bardziej oblepiającego mleczka (vichy 50+), które nałożone w tej samej ilości chroni mnie lepiej (oba mają dobre filtry, dlatego o piegi obwiniam konsystencję)
Justy jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-06-15, 15:29   #1590
noname12345TPa
Gość
 
Wiadomości: n/a
Dot.: ZWĄTPIENIE FILTROWE... Wątek lekko prowokacyjny ;-)

Ja też (przez jakiś okres) zwątpiłam w filtry - Iwostin mnie zapchał koncertowo, tak samo Lait Veloute. Jak by ktoś był ciekaw to ja prosiłam o ocenę składu (psycha wycałuję cię za niego). Dlatego nastawiłam się na tą biodermę (mam irlandzki typ urody - mocno skłonny do przebarwień i piegów i wcale się nie opalający). Cóż czeka mnie niestety zakup w ciemno (nie ma próbek, choć w pn ostatnia próba z Superpharmem - inaczej zakup w ciemno).
  Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Tagi
filtry

Nowe wątki na forum Biochemia kosmetyczna


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2015-09-26 15:21:02


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 19:49.