Wróć   Forum Wizaz.pl > Zdrowie i Medycyna > Dermatologia

Notka

Dermatologia Wymiana doświadczeń, porady

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2008-02-19, 17:13   #1
Misiuniuniunia
Raczkowanie
 
Avatar Misiuniuniunia
 
Zarejestrowany: 2007-03
Wiadomości: 157
Question endokrynolog a trądzik?

hej
jeśli temat już był albo napisałam w złym miesjcu,to przepraszam
mam straszne problemy z trądzikiem od paru lat niestety.Po każdej kroście(a są to zwykle zaskórniaki albo ogromne ropienie:/)mam fioletową bliznę.Leczę to laserem,ale jaki to ma sens,skoro zaraz będę miała kolejną fioloetową plamę...chodzę do gina na badania,brałam najpierw Diane,potem Yasmin...po Yasminie miałam bardzo ładną buzię,ale fatalnie się czułam<miałam derpresję wręcz>,potem Cilest...po tym moja twarz wyglądała masakrycznie;/.Byłam ostatnio,i chciałam poprosić o ten Yasmin,ale lekarz mi nie chcial przepisac i...dal mi jakiś lek dla cukrzyków:/biorę go jakiś czas i nie widzę poprawy.Zastanawiam się nad wizytą u endokrynologa?Czy któraś z was tak robiła,czy taki lekarz wam pomógł?pozdrawiam
Misiuniuniunia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-20, 15:16   #2
Ciekawski90
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 174
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Ej a ile płacisz za usuwanie laserem ? Bo mi też po każdej kroście zostały takie fioletowe blizny... W normalnym, ciepłym pomieszczeniu tego aż tak strasznie nie widać ale jak wyjdę na dwór i jak jest zimno to to masakrycznie wygląda xD Teraz już mi jak coś wyskoczy to nie dotykam tego "czegoś" to w miarę szybko to się goi... i robi sie plamka która potem znika bez blizny ^^
Ciekawski90 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-20, 19:51   #3
Misiuniuniunia
Raczkowanie
 
Avatar Misiuniuniunia
 
Zarejestrowany: 2007-03
Wiadomości: 157
Dot.: endokrynolog a trądzik?

spoko,a mnie zawsze zostaje.z tym zimnem mam to samo...zawsze sie laski na mnie głupio gapiąza laser płaciłam 150zł...teraz 100
Misiuniuniunia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-20, 20:05   #4
chilligirl
Rozeznanie
 
Avatar chilligirl
 
Zarejestrowany: 2007-08
Lokalizacja: Chester
Wiadomości: 852
Dot.: endokrynolog a trądzik?

do ednokrynologa warto by sie wybrac..bo moze Twoje problemy wynikaja z nadmiaru testosteronu albo innych hormonow...warto by to sprawdzic...
__________________
Aparatka od 04/08/2013


"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
chilligirl jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-27, 09:41   #5
dagmarka1986
Raczkowanie
 
Avatar dagmarka1986
 
Zarejestrowany: 2007-04
Wiadomości: 48
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Ja leczę się już prawie 5 lat... Stosowałam różne antybiotyki, maście i żele... Wszystko z krótkotrwałym skutkiem.
Na pewno jest lepiej niż kiedyś, ale wciąż wyłazi mi coś nowego. Teraz mam mniej ropnych wyprysków, a więcej takich podskórnych, bolących i długo się utrzymujących.
Brałam też Diane i Novynette. Przestałam, bo się źle czułam. Mimo, że miałam wtedy gładką cerę to na pewno nie będę już brała żadnych hormonów. Dużo się o nich naczytałam i nie chce ryzykować.
W końcu postanowiłam zrobić badania. Skoro żaden antybiotyk nie pomaga, myślałam, że może przyczyną są hormony. Warto sprawdzić. Ginekolog skierowała mnie na badania. Okazało się, że poziom moich hormonów jest w normie.
Wiem już, że hormony nie są przyczyną. Niestety dalej nie mogę sobie poradzić z cerą. Brakuje mi już sił na ta walkę... powoli przestaję wierzyć, że uda mi się tego pozbyć...

Myślę, że warto zrobić takie badania. Nic nie kosztują, nie traci się dużo czasu, nie boli (chyba, że ktoś boi się pobrania krwi) a przynajmniej wiadomo czy hormony są przyczyną trądziku.
dagmarka1986 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-29, 14:54   #6
madulka
Zadomowienie
 
Avatar madulka
 
Zarejestrowany: 2003-08
Wiadomości: 1 312
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Jak pojdziesz z takim problemem do endokrynologa to oprocz przeprowadzenia wywiadu zapewne zrobi ci usg tarczycy, nadnerczy, jajnikow oraz skieruje na badania hormonow. Z tym ze jak pojdziesz prywatnie to za badania musisz zaplacic a jeden hormon kosztuje mniej wiecej 50 zl, a zapewne bedziesz musiala ich zbadac ok 4-5. Takze wydatek spory.
madulka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-29, 15:02   #7
Misiuniuniunia
Raczkowanie
 
Avatar Misiuniuniunia
 
Zarejestrowany: 2007-03
Wiadomości: 157
Dot.: endokrynolog a trądzik?

byłam ostatnio u tego lekarza i się ździwiłam się,bo nie KAZAŁ mi robić żadnych badań...dostałam tetralysal,Yasmin,differi n,zineryt i duac,...nie wiem co to z tego będzie
Misiuniuniunia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-29, 17:56   #8
madulka
Zadomowienie
 
Avatar madulka
 
Zarejestrowany: 2003-08
Wiadomości: 1 312
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Dostalas te leki od endokrynologa?!? A jak w ogole przebiegala wizyta?
madulka jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-29, 18:25   #9
LauraS.
Rozeznanie
 
Zarejestrowany: 2007-07
Lokalizacja: wrocław
Wiadomości: 716
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Cytat:
Napisane przez Misiuniuniunia Pokaż wiadomość
byłam ostatnio u tego lekarza i się ździwiłam się,bo nie KAZAŁ mi robić żadnych badań...dostałam tetralysal,Yasmin,differi n,zineryt i duac,...nie wiem co to z tego będzie
Troche duzo rzeczy naraz i to pewnie wypisane bez dokladnego wywiadu i ogladniecie twarzy..dlatego ja zaczelam leczyc sie sama..co do endokrynologa to warto sprawdzic bo nadczynnosc tarczycy nasila tradzik.ale tak poza tym ja mam niedoczynnosc tarczycy i tez mecze sie z tradzikiem;/ zycze powodzenia
LauraS. jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-29, 20:29   #10
Misiuniuniunia
Raczkowanie
 
Avatar Misiuniuniunia
 
Zarejestrowany: 2007-03
Wiadomości: 157
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Cytat:
Napisane przez LauraS. Pokaż wiadomość
Troche duzo rzeczy naraz i to pewnie wypisane bez dokladnego wywiadu i ogladniecie twarzy..dlatego ja zaczelam leczyc sie sama..co do endokrynologa to warto sprawdzic bo nadczynnosc tarczycy nasila tradzik.ale tak poza tym ja mam niedoczynnosc tarczycy i tez mecze sie z tradzikiem;/ zycze powodzenia
wlasnie tylko twarz mi oglądał,zrobił badanie usg(ginekolog z niego również) i powiedzialam mu,że kiedyś brałam Yasmin,ładną cerę po nim miałam,..i mi to przepisał.eh
Misiuniuniunia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-29, 20:33   #11
Ciekawski90
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2008-02
Wiadomości: 174
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Ej to może głupie pytanie ale proszę się nie śmiać... Skoro kobitom poprawia się cera po zażyciu jakiś środków antykoncepcyjnych to czy mężczyźnie tez by pomógł? Znaczy czy by mógł brac te tabletki w celu wyleczenia się z trądziku <rotfl> Wiem że to głupie... xD
__________________


Ciekawski90 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-02-29, 20:56   #12
Misiuniuniunia
Raczkowanie
 
Avatar Misiuniuniunia
 
Zarejestrowany: 2007-03
Wiadomości: 157
Dot.: endokrynolog a trądzik?

oczywiście,że nie
Misiuniuniunia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-07-11, 18:28   #13
andrzejmazur89
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2010-10
Wiadomości: 14
Dot.: endokrynolog a trądzik?

W takim razie idę jutro do lekarza po skierowanie na badanie tarczycy. Niektóre z objawów mam, może to jest przyczyną mojego trądziku. Zobaczymy. Tym bardziej, że moja matka coś tam miała kiedyś z tarczycą...

Edytowane przez andrzejmazur89
Czas edycji: 2011-07-11 o 18:33
andrzejmazur89 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-07-13, 10:52   #14
natiks
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2011-07
Wiadomości: 6
Dot.: endokrynolog a trądzik?

Wydaje mi się, że wizyta u endokrynologa u osoby borykającej sie z problemai z cerą jest jak najbardziej wskazana po piersze wioadomo, że trzeba poszuakć przyczyny tych problemów szcególnie dotyczy to osób, które no nie są juz w wieku nastletnim a jednak te problemy nadal sie utrzymują. Po pierwsze przyczyna może tkiwc b.często u kobiet w podwyższonym poziomie tesotsteronu (tzw. trądzik androgenny), poza tym b,często równiez przyczyną jest tzw. zespół policystycznych jajników albo również zdarza się,że problemy z tarczycą( zwłaszcza niedoczynność) lub hiperprolaktynemia. Bardzo rozsądnie jest więc chcac pozbyc sie owych problemow zaczac od poczatku a wiec poszukac przyczyny jaką czesto sa zmiany hormonalne. Poza tym z tego co wiem to stosowanie tabletek antykoncepcyjnych tylko po to by pozbyc sie problemow z cera ( do knca nie wiedzac jaka jest ich przyczyna) nie jest do konca rozsadne, niektorzy lekarze uwazaja,że owszem nastapi poprawa ale tylko an cvhciwle a pozniej mzoe wszystko powrocic ze zdwojona sila dlatego warto sie badac to zdecydoweanie!!
natiks jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Dermatologia


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 15:36.

Wizaz.pl - Polityka poufności - Warunki dostępu - Góra



Ukryj