Wróć   Forum Wizaz.pl > Hobby > Dom, nieruchomości

Notka

Dom, nieruchomości Tu dowiesz się gdzie kupić dom lub mieszkanie, jakie dokumenty są niezbędne, ile kosztuje notariusz - a jak już kupisz, to dowiesz się, jak urządzić pokój, przemeblować kuchnię, nakryć do stołu, zreperować krzesło, odnowić szafę, wywiercić dziurę w ścianie i jak pielęgnować fikusa.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2008-08-30, 06:29   #1
rmiecia
Raczkowanie
 
Avatar rmiecia
 
Zarejestrowany: 2007-02
Lokalizacja: Katowice
Wiadomości: 484
Mole, wszędzie mam mole!!!

Witam Was, jestem nowa na tym forum, ale pewnie ktoś będzie umiał mi poradzic, co zrobic z tym paskudztwem ... Fruwają normalnie po domu, co parę dni robię przegląd szafek z jedzeniem, myję, wywalam wszystko co podejrzane. Nie wiem, gdzie siedzą. Nie zauważyłam, żeby wyfruwały z szaf z ubraniami, więc gdzieś mają jakiś gniazdo czy coś takiego. Nawet mój pies już na nie poluje. Porozkładałam w szafkach z jedzeniem takie zapachowe odstraszacze ale nie pomagają, a mąka czy cukier mają teraz obłędny zapach. Po prostu nie wiem, co robic. Miałyście już taki problem?
__________________
wizaż broni, wizaż radzi, wizaż nigdy cię nie zdradzi!
rmiecia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-08-31, 05:35   #2
hammie
Zakorzenienie
 
Avatar hammie
 
Zarejestrowany: 2006-08
Lokalizacja: Łódź
Wiadomości: 3 423
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

u mnie siedza tylko w szafie... czasem jak otwieram to jakis wyfrunie.. ale to malo... nie wsadzam zadncyh kulek bo potem mi ubrania smierdza kiedys psikalam takim w areozolu kwiatowym zabijaczem to sie wydostawaly jakos ale potem je zabijalam
ja proponuje jeszcze raz wszystkie szafki oproznic, umyc porzadnie, wypsikac, no i przepatrzec szafy, bo one najczesciej w ciuchach siedzą no i oprocz welny i innych takchi to lubia wlasnie mąki, zboża, ogolnie nasiona... wiec warto kupic nowa make i wsypac do jakiegos nowego szczelnego pojemniczka
__________________
hammie jest teraz online   Odpowiedz cytując
Stary 2008-08-31, 07:13   #3
neonka28
Zakorzenienie
 
Avatar neonka28
 
Zarejestrowany: 2005-02
Wiadomości: 7 012
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

rmiecia a może masz w szafce suszone grzyby lub owoce( rodzynki), ewentualnie przytaszczylaś z mąką ?To mole spożywcze jeśli widujesz je w kuchni.

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=422940926

to dziala w 100% i jest bezpieczne,bezzapachu
__________________
hmm...mówię Wam w sekrecie
Mieszkam w Elfolandii
neonka28 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-08-31, 10:06   #4
Nikaa1990
Wtajemniczenie
 
Avatar Nikaa1990
 
Zarejestrowany: 2007-08
Wiadomości: 2 567
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Cytat:
Napisane przez rmiecia Pokaż wiadomość
Witam Was, jestem nowa na tym forum, ale pewnie ktoś będzie umiał mi poradzic, co zrobic z tym paskudztwem ... Fruwają normalnie po domu, co parę dni robię przegląd szafek z jedzeniem, myję, wywalam wszystko co podejrzane. Nie wiem, gdzie siedzą. Nie zauważyłam, żeby wyfruwały z szaf z ubraniami, więc gdzieś mają jakiś gniazdo czy coś takiego. Nawet mój pies już na nie poluje. Porozkładałam w szafkach z jedzeniem takie zapachowe odstraszacze ale nie pomagają, a mąka czy cukier mają teraz obłędny zapach. Po prostu nie wiem, co robic. Miałyście już taki problem?
Jesteś pewna, że to mole? U mnie też cos takiego po domu fruwa, tyle tylko ze raczej w kuchni, przy jedzeniu. Nie wiem co to jest, ale myślę, ze może być to to samo. W szafie z ubraniami jeszcze tego nie widziałam, więc watpię, ze to mole
__________________
"Człowiek nie jest stworzony do klęski.
Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać"
[Ernest Hemingway]

30.37.45
75.74.50
Nikaa1990 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-08-31, 17:26   #5
rmiecia
Raczkowanie
 
Avatar rmiecia
 
Zarejestrowany: 2007-02
Lokalizacja: Katowice
Wiadomości: 484
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Dziewczyny, dzięki za odpowiedzi! Neonka , kupię na pewno. To pewnie są mole spozywcze, bo siedzą głównie w kuchni, choc latają po całym domu. Bardzo możliwe, że przyszły razem z jakimis bakaliami, bo pamiętam, że kiedyś wyrzucałam otwartą paczkę chyba orzechów, w której były larwy. Ale mole zostały i nie wiem, gdzie mają gniazdo czy kokon, czy co tam robią. Przeglądam teraz stale szafki z jedzeniem i w mące, cukrze czy ryżu ich nie ma. Wypróbuję tę pułapkę. Dzięki raz jeszcze!
__________________
wizaż broni, wizaż radzi, wizaż nigdy cię nie zdradzi!
rmiecia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-04, 17:54   #6
Brzuszek
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2005-09
Wiadomości: 185
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Ja jeszcze ze swojej strony dodam, że same środki dezynfekujące nie pomogą. Niestety przy molach spożywczych podstawowym i pierwszym krokiem jest wyrzucenie wszelkich mąk, kasz, bułki tartej, makaronów, orzechów, grzybów i przypraw (ja kiedyś "dostałam" mole z ziołami i przyprawami kupionymi na bazarze). Żal serce ściska, ale jednak wyrzucić trzeba, tym bardziej że nawet jeśli mole nie siedzą obecnie w konkretnym produkcie to na pewno był (a jedzenie czegoś po czym chodziło lub siedziały robaki nie jest zbyt kusząca). Potem dokładne wyszorowanie szafek i zastosowanie środków na mole. Ja stosowałam kupione w Rossmanie takie plastry (tabliczki) feromonowe firmy Rajd o ile dobrze pamiętam. Koszt ok. 12-13 zł. Polecam.
Brzuszek jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-05, 10:30   #7
asiulkaa
Zakorzenienie
 
Avatar asiulkaa
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 903
Smaczny profil asiulkaa
Smaczne przepisy16
Send a message via Skype™ to asiulkaa
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Ja już z molami spożywczymi walczę od dwóch lat. Przyniosłam je z karmą dla królika, kilka razy robiłam przegląd artykułów spożywczych, ale one sobie co rusz potrafią znaleźć inne miejsce. Najbardziej lubią wszelkie tłuste nasiona- orzechy, słonecznik itp. ale miałam też w kakao instant, ziołach prowansalskich, jak je wyrzuciłam z kuchni to po paru miesiącach następne wylęgły mi się w pokoju, przypadła im do gustu czekolada z pełnymi orzechami i wiórkami kokosowymi. Po kolejnym sprzątaniu i kilki miesiącach okazało się że w szafce której nie używam i trzymam stare bułki na utarcie znalazły takie z pestkami dyni i zrobiły sobie wyżerkę.
Wszystko staram się trzymać w szczelnych pojemnikach lub w dodatkowych pojemnikach, ale co chwilę jednak się okazuje że o czymś zapomniałam. Zabieram się za remont kuchni i mam nadzieję ze teraz w końcu mi się uda je zwalczyć.
__________________
asia
asiulkaa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-11, 12:22   #8
mimbi
Zakorzenienie
 
Avatar mimbi
 
Zarejestrowany: 2004-11
Wiadomości: 4 666
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Tez mialam mole spozywcze i tez nic nie pomagalo, ale jakos sobie z nimi radzilam.
Najwiecej porad znalazlam na tej stronie http://www.abcgospodyni.pl/mole-spozywcze.html
Ta pulapka o ktorej pisza w tym artykule naprawde dziala i warto w nia zainwestowac. Nie kupuj zadnych tanszych, bo nic nie daja, a Raid jest ok. Wyglada wprawdzie paskudnie, kiedy w szafce na papierze wisza takie mole zwloki, ale przynajmniej nie trzeba klaskac na mole zaraz jak sie wejdzie do kuchni. Czasami pomaga wyrzucenie WSZYSTKIEGO z szafek, ale u mnie to akurat nic nie dalo(poza dodatkowymi zakupami, bo trzeba bylo wszystko kupic od nowa), bo te mole to potrafia przegryzac folie, aluminium itd. czyli tak naprawde moga byc wszedzie.
Mowiac krotko - radzilam sobie z tym Raidem na mole spozywcze plus od czasu do czasu cos w spreju do pomieszczenia.
mimbi jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-21, 21:07   #9
asiorek2008
Przyczajenie
 
Avatar asiorek2008
 
Zarejestrowany: 2008-08
Wiadomości: 20
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

witam was dziewczyny! mam podobny problem sporo sie naczytałam i teraz wiem ze to sa mole spozywcze! nawet niewiem jak to sie stalo jak one znalazly sie w moim domu niepotrafie nawet zlokalizowac gdzie sie rozmnazaja! wyfruwa mi to co jakis czas pojednym gora dwa z szafki w ktorej trzymam przyprawy maki itp. wyzucilam juz wszystkie mozliwe zeczy z ale niepomoglo az mi szkoda tych wszystkich produktow dzisiaj zabralam sie za to kolejny raz przetrzepalam wywalilam sporo nowych zeczy wyszorowalam szafke domestosem!porozkladalam takze listki laurowe podobno dziala! coz zobaczymy! tylko moj najwiekszy problem polega na zlokalizowaniu tego swinstwa! dziewczyny podpowiadajcie gdzie mam dalej tego szukac? przeszukalam juz tyle zakamarkow szafek i nic jestem zalamana ze mam takie swinstwo w domu! dowiedzialam sie takze ze takie robale mozna przyniesc ze sklepu!znam taki przypadek platki sniadaniowe pelne larw!dziewczyny piszcie czy ktorej z was udalo sie to wytepic? z gory dzieki!

Asiorekkk
__________________
asiorekkk
asiorek2008 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-25, 21:12   #10
Bdebdusia
Raczkowanie
 
Avatar Bdebdusia
 
Zarejestrowany: 2008-09
Lokalizacja: sprzed kompa :))
Wiadomości: 465
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Witam was dziewczyny. Pocieszające w tym okropieństwie jest to, że nie tylko mnie to dopadlo. U mnie zaczęło się od kilku latających tu i tam robalków, ale na początku nie wiedziałam co to i to olewałam, tzn. co jakiś czas traktowałam je kapciem. A dopiero jak zorientowałam się że to mole i poczytałam w necie o nich to normalnie strach mnie obleciał. Dzisiaj zrobiłam generalny porządek w szafkach z jedzeniem, ale tam nic nie znalazłam. Jak głupia wpatrywałam się w mąkę i kaszę czy nie rusza się przypadkiem. Ale zero mola. Na wszelki wypadek przepakowałam wszystko do słoików i mega mocno zakręciłam. Swoją drogą to ciekawe jak sie potem dostane do cukru np. Przeczytałam na jakiejś stronie, że spożywczaki często wybierają najdalej odsunięte pomieszczenie od tego w którym jest jedzenie i tam lepią te swoje kokony i znoszą jaja na łączeniu sufitu ze ścianą. I po przepatrzeniu wszystkich ścian dokonałam obrzydliwego odkrycia! Znalazłam takie coś w 3 miejscach w salonie!!! I normalnie brzydzę się tego ruszyć. Spsikałam to rajdem na razie, ale boję się że wylezą z tego jakieś larwy. Zostawię to zadanie mojemu mężowi. Myślałam o odkurzaczu ale czytałam na jakimś forum, że dziewczyna nie mogła znaleźć gniazda, a lęgły się właśnie tam (w odkurzaczu!) I teraz mam pytanie, jak myślicie czy to paskudztwo moglo już zapaskudzić mi żarcie? W szafce nic nie było (na razie i nigdy ma nadzieje). A kokony zaraz sprzątnie mąż, póki nic z tego nie wylazło. Fuuu. Kupię jeszcze jutro płytki globol, podobno są super działające na nasze kochane moliki
Bdebdusia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-26, 07:37   #11
asiulkaa
Zakorzenienie
 
Avatar asiulkaa
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 903
Smaczny profil asiulkaa
Smaczne przepisy16
Send a message via Skype™ to asiulkaa
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Bdebdusia niestety obawiam się ze fakt nie znalezienia pełzających gąsienic w jedzeniu nie jest dowodem na brak robaczków. Może być tak że już sobie poszyły robić kokony, albo jeszcze są za małe. Czasem można stwierdzić bytność tych stworzeń po poszlakach takich jak coś w rodzaju zniszczonych pajęczyn oraz odchodów które wyglądają jak ziarnka piasku w tym samym kolorze co jedzenie.
__________________
asia
asiulkaa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-29, 17:44   #12
asiorek2008
Przyczajenie
 
Avatar asiorek2008
 
Zarejestrowany: 2008-08
Wiadomości: 20
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

moje starania poszły na marne! Niestety ale po dwuch dniach od wielkiego sprzatania zobaczyłam latajacego mola po kuchni z dala od szawki w ktorej wyłozyłam liscie!oczywiscie dostał z lacza! lecz to nie pomogło, po kilku dniach znalazłam pełzajacego białego robala po suficie majgorszy jest dlamnie fakt ze niepotrafie zlokalizowac tego swinstwa chyba wybiore sie do sklepu po te slynne płtyki.czy ktos moze wie gdzie mozna je dostac???


Załamana...
__________________
asiorekkk
asiorek2008 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-09-30, 22:09   #13
Bdebdusia
Raczkowanie
 
Avatar Bdebdusia
 
Zarejestrowany: 2008-09
Lokalizacja: sprzed kompa :))
Wiadomości: 465
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Witaj asiorek2008 Te płytki to w prawie każdym większym sklepie spożywczym można kupić, tzn. w takim gdzie jest też chemia gospodarcza. Jeśli jest tam raid to i to powinno być. Jeśli nie to na 100% kupisz w ogrodniczym. U mnie z molami na razie cisza, jednak wciągnęłam te moje kokony odkurzaczem (wcześniej potraktowałam je raidem) i takie jakieś uschnięte były Tak jak pisałam w kuchni żadnych żyjątek nie znalazłam, ale na wszelki wypadek trzymam wszystko w słoikach. U mnie zalęgło się to badziewie w salonie, i kiedy psikałam te kokoniki to miałam tam jeszcze kilka żywych osobników więc w całym pokoju zrobiłam komorę gazową, i jak na razie nic mi nie lata. Te płytki, to szczerze mówiąc nie wiem jak na mole, ale na mrowy działają rewelka. Kilkanaście lat temu , kiedy mieszkałam jeszcze z rodzicami to w całym bloku mieliśmy oblężenie I wtedy sąsiad o nich powiedział, jeździł po nie specjalnie na stadion X-lecia. Wtedy jeszcze nie były tak dostępne. Ale asiorek teraz na pewno znajdziesz je bez problemu. Zyczę powodzenia w walce z molami, i mam nadzieję że u mnie też będzie spokój
__________________

Jak jest Ci źle, to pomyśl że kiedyś byłaś najszybszym plemnikiem


Bdebdusia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-06, 16:07   #14
Akane
Moderator
 
Avatar Akane
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 3 969
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Jeśli walczycie z molami za pomocą odkurzacza, to od razu wymieńcie worek i wymyjcie odkurzacz. Dwukrotnie pod workiem ulęgły mi się te cholerstwa.
Też przerabiałam walkę z nimi w kuchni, a także w pokoju (w którym ulokowały się za meblościanką, a nawet pod listwami ulokowanymi między ścianą a podłogą).
__________________
"Whatever you woke up worrying about this morning - get over it. Make a call and move on." sir Ken Robinson
Akane jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-06, 20:11   #15
asiorek2008
Przyczajenie
 
Avatar asiorek2008
 
Zarejestrowany: 2008-08
Wiadomości: 20
Thumbs down Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Witam ponownie!;/ nawet nie straszcie! te robale chodza mi tylko po kuchni w innych pomieszczeniach nie zauwazylam,juz nawet ten odkurzacz przeszukalam i nic niemam pojecia gdzie moga byc! juz kilka dni cisza odkad zauwazylam na scianie dwa fruwajace i jedna biała glizde oczywiscie zabiłam mam nadzieje ze to koniec! chcociaz po tym co czytam mam jednak obawy! dzieki za podpowiedz gdzie moge dostac te plytki! napewno je zakupie!
__________________
asiorekkk
asiorek2008 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-06, 21:17   #16
Akane
Moderator
 
Avatar Akane
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 3 969
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Na Allegro albo w Rossmannie. Na Allegro wpisz po prostu "Raid" albo "na mole" Pułapki działają, testowałam u siebie w kuchni i faktycznie łapią (nie tylko dorosłe osobniki, ale nawet larwy).
__________________
"Whatever you woke up worrying about this morning - get over it. Make a call and move on." sir Ken Robinson
Akane jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-10, 09:18   #17
mimbi
Zakorzenienie
 
Avatar mimbi
 
Zarejestrowany: 2004-11
Wiadomości: 4 666
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Lepy na mole sa w Rossmanie. Najlepiej kup Raid, bo Globol nie dziala w ogole.
Mole spozywcze niestety maja male, biale larwy (czy jakies tam inne zalazki), ktorych nie ma szans wypatrzec np. w cukrze czy mące. Maja tez taka straszna ceche, ze przebijaja sie bez problemu przez folie aluminiowa czy taka normalna, tak wiec nie ma szans, zeby sobie z nimi poradzic bez sloikow czy puszek. Niestety, mimo to, sama znalazlam kiedys takie pelzajace cos w -zdawalo mi sie- szczelnie zakreconym sloiku z kawa Nescafe!!! Zycze Wam powodzenia w walce, probowalam na dwa fronty - z lepami Raid i psikaczem na robaki latajace, ale mimo to, one ciagle sie pojawialy, nie wiadomo skad. Moze trzeba by zorganizowac takiego pana, co zajmuje sie niszczeniem np. mrowek? Moze on wie cos nt. moli spozywczych i spsika je jakimis profesjonalnymi preparatami? U moich znajomych pan z mrowkami rozprawil sie w pol godziny.
mimbi jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-10, 13:00   #18
Akane
Moderator
 
Avatar Akane
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 3 969
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Ja wykorzystałam kilka sposobów równocześnie i, nie zapeszając, wydaje się, że będzie spokój. Wywaliłam z szafek wszystko, co było otwarte, nowe produkty mam poprzesypywane do szczelnych pojemników. Szafki wyszorowałam Ajaxem, Cifem, a na końcu octem. Dodatkowo przed umieszczeniem czegokolwiek na powrót w szafce, na jakieś 30 minut zostawiłam w każdej szklankę ze świeżo zagotowanym, parującym octem (ponoć to metoda jeszcze prababć, ubijająca nawet jaja tych cholerników). Śmierdziało straszliwie :P Pod sufitem umieściłam wychwalaną wszem i wobec płytkę owadobójczą Globol i.... czekam Póki co spokój, ale na ogłoszenie zwycięstwa jeszcze za wcześnie.
__________________
"Whatever you woke up worrying about this morning - get over it. Make a call and move on." sir Ken Robinson
Akane jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-13, 16:08   #19
asiorek2008
Przyczajenie
 
Avatar asiorek2008
 
Zarejestrowany: 2008-08
Wiadomości: 20
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Hey dziewczyny! Niewiem czy moge pochwalic sie juz ze zwalczylam to swinstwo iz minelo dopiero okolo 10 dni. Niezdazyłam zakupic nawet zadnego srodka przeciwko nim gdyz po moim sprzataniu okazalo si ze juz nic mi nie fruwa nawet nie pelza.Czy to sukces??? oby! przeczytałam ze one moga wrocic!W kazdym badz razie i generalne sprzatanko chodz na chwile pomaga! dzieki wszystkim za podpowiedzi gdzie moge dostac jakies srodki na te obrzydlistwa! To na wszelki wypadek chociaz mam nadzieje ze juz z nich nie skozystam!

Pozdrawiam
__________________
asiorekkk
asiorek2008 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-13, 18:15   #20
Bdebdusia
Raczkowanie
 
Avatar Bdebdusia
 
Zarejestrowany: 2008-09
Lokalizacja: sprzed kompa :))
Wiadomości: 465
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Asiorek nie wiem jak u ciebie, ale ja przez dwa tygodnie miałam spokój, a wczoraj znowu jednego upolowałam i dziś też jednego Po wysprzątaniu wszystkich szafek, tych zapajęczynkowanych kokonów i odkurzacza było ok. Nie mam już pomysłów, gdzie to cholerstwo siedzi W szafkach nic nie znalazłam, robali białych też nie widziałam nigdzie. Tylko były te kokony i kilka dorosłych, ale po potraktowaniu ich rajdem, odkurzeniu i zdezynfekowaniu całego odkurzacza włącznie z rurą i wywaleniu worka myślałam że się ich pozbyłam. A tu lipa, znowu coś mi latać zaczyna
__________________

Jak jest Ci źle, to pomyśl że kiedyś byłaś najszybszym plemnikiem


Bdebdusia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-14, 07:12   #21
asiulkaa
Zakorzenienie
 
Avatar asiulkaa
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 903
Smaczny profil asiulkaa
Smaczne przepisy16
Send a message via Skype™ to asiulkaa
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Cytat:
Napisane przez asiorek2008 Pokaż wiadomość
Hey dziewczyny! Niewiem czy moge pochwalic sie juz ze zwalczylam to swinstwo iz minelo dopiero okolo 10 dni.
Niestety obawiam się że Twoja radość jest przedwczesna, dopiero jak w ciągu trzech miesięcy nie zobaczysz żadnego mola, będziesz mogła ogłosić sukces. Bardzo często wysprzątałam mieszkanie i nic nie latało a potem po 2 miesiącach miałam nową falę latających stworków. Teraz wybiłaś to co latające, a jeżeli masz jakieś larwy to dopiero za jakiś czas przemienią się w latające motylice.
__________________
asia
asiulkaa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-15, 09:33   #22
Akane
Moderator
 
Avatar Akane
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 3 969
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Cytat:
Napisane przez asiulkaa Pokaż wiadomość
Teraz wybiłaś to co latające, a jeżeli masz jakieś larwy to dopiero za jakiś czas przemienią się w latające motylice.
Niestety to prawda. Pełny sukces można ogłosić dopiero po kilku miesiącach Minimum...

U mnie też niby spokój, płytka GLOBOL twardo śmierdzi pod sufitem, pułapki porozwieszane (i nic się nie przylepiło ), produkty spożywcze w pozamykanych pojemnikach. Szafki czyste, te stykające się z podłogą dodatkowo pozaklejane taką specjalną taśmą, która wygląda jak listwa - żadne okruszki zatem pod szafki się nie wcisną i pożywki dla moli nie dostarczą Niemniej jednak moje schizy trwają, każdy paproszek, który przeleci mi przed oczami, natychmiast biorę za mola Sprzątam jak wściekła po parę razy w tygodniu (z odsuwaniem wszystkich mebli włącznie), bo drugi raz takiego koszmaru jaki mi zafundowały te cholerstwa, nie mam ochoty przerabiać. A że mieszkanko potrafią sobie urządzić właściwie w dowolnym miejscu..... No, strzeżonego i tak dalej
__________________
"Whatever you woke up worrying about this morning - get over it. Make a call and move on." sir Ken Robinson
Akane jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-15, 10:02   #23
asiulkaa
Zakorzenienie
 
Avatar asiulkaa
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 903
Smaczny profil asiulkaa
Smaczne przepisy16
Send a message via Skype™ to asiulkaa
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Cytat:
Napisane przez Akane Pokaż wiadomość
Szafki czyste, te stykające się z podłogą dodatkowo pozaklejane taką specjalną taśmą, która wygląda jak listwa - żadne okruszki zatem pod szafki się nie wcisną i pożywki dla moli nie dostarczą
Napisz coś więcej o tej taśmie. Gdzie się ją kupuje i ile kosztuje. W przyszłym tygodniu przywożą mi nową kuchnię to warto by było od razu wszystko pozaklejać.
__________________
asia
asiulkaa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-15, 12:50   #24
Akane
Moderator
 
Avatar Akane
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 3 969
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Cytat:
Napisane przez asiulkaa Pokaż wiadomość
Napisz coś więcej o tej taśmie. Gdzie się ją kupuje i ile kosztuje. W przyszłym tygodniu przywożą mi nową kuchnię to warto by było od razu wszystko pozaklejać.
Mąż dorwał ją w Praktikerze. Co do kosztów to nie pamiętam dokładnej ceny, ale nie były to jakieś wielkie pieniądze, chyba coś koło 20-30 zł za rolkę, a jedna rolka spokojnie wystarczyła na obklejenie wszystkich szafek i jeszcze jej trochę zostało Po przyklejeniu wygląda to tak (przepraszam za kiepską jakość zdjęcia, ale cyknęłam "na szybko" komórką, żeby zobrazować moje ględzenie ):
Załączone zdjęcia
Rodzaj pliku: jpg ATT00081.jpg (29,9 KB, 546 załadowań)
__________________
"Whatever you woke up worrying about this morning - get over it. Make a call and move on." sir Ken Robinson
Akane jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-15, 13:58   #25
asiulkaa
Zakorzenienie
 
Avatar asiulkaa
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 903
Smaczny profil asiulkaa
Smaczne przepisy16
Send a message via Skype™ to asiulkaa
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Cytat:
Napisane przez Akane Pokaż wiadomość
Mąż dorwał ją w Praktikerze. Co do kosztów to nie pamiętam dokładnej ceny, ale nie były to jakieś wielkie pieniądze, chyba coś koło 20-30 zł za rolkę, a jedna rolka spokojnie wystarczyła na obklejenie wszystkich szafek i jeszcze jej trochę zostało Po przyklejeniu wygląda to tak (przepraszam za kiepską jakość zdjęcia, ale cyknęłam "na szybko" komórką, żeby zobrazować moje ględzenie ):
Jakość zdjęcia jest w zupełności wystarczająca. Już wiem o jaką taśmę tu chodzi, stosuje się ją do wykładzin czy paneli na brzegi ścian, ale to faktycznie dobry pomysł obkleić szafki.
__________________
asia
asiulkaa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-20, 12:12   #26
Akane
Moderator
 
Avatar Akane
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 3 969
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Chyba się powieszę.... Wytępiłam gadziny z kuchni, to się przeniosły do łazienki ;( Znalazłam przed chwilą żywą larwę mola spożywczego na rękawie piżamy leżącej w pojemniku z rzeczami do prania. Gniazda nigdzie nie widzę, ale możliwe, że się ten syf ulokował w szparach pod sufitem, na tyle głębokich, że nie ma jak tam zajrzeć. Przejechałam już całość odkurzaczem i zaraz zwyczajnie to dziadostwo potraktuję cementem :/ Jak trafię na jeszcze jeden egzemplarz tego świństwa, to chyba wyskoczę z krzykiem przez okno....
__________________
"Whatever you woke up worrying about this morning - get over it. Make a call and move on." sir Ken Robinson
Akane jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-20, 13:08   #27
asiulkaa
Zakorzenienie
 
Avatar asiulkaa
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 903
Smaczny profil asiulkaa
Smaczne przepisy16
Send a message via Skype™ to asiulkaa
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Akane bardzo współczuję.
Ciekawa jestem tylko czym się to dziadostwo żywi w łazience, bo ja larwy to tylko przy jedzeniu spotykałam.
__________________
asia
asiulkaa jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-20, 16:37   #28
Akane
Moderator
 
Avatar Akane
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 3 969
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Też mnie to dziwi... Kurzu w łazience nie ma, bo jest sprzątana na bieżąco, zresztą skąd kurz w pojemniku z rzeczami do prania? Z drugiej strony na innym forum czytałam, że zdesperowane mole spożywcze próbują żywić się czymkolwiek - jedna dziewczyna znalazła larwy w proszku do prania, inna w proszku, z którego robi się plomby (jej teściowa jest stomatologiem). W obu przypadkach konsumpcja skończyła się dla larw śmiercią, aczkolwiek jeść ową chemię próbowały...
__________________
"Whatever you woke up worrying about this morning - get over it. Make a call and move on." sir Ken Robinson
Akane jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-20, 17:05   #29
Bdebdusia
Raczkowanie
 
Avatar Bdebdusia
 
Zarejestrowany: 2008-09
Lokalizacja: sprzed kompa :))
Wiadomości: 465
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Akana jak masz ochotę się powiesić, to witaj w klubie Ja dziś takiego obrzydzenia dostałam, że myślałam że zwymiotuję Po kilkutygodniowej przerwie, tzn. w tym czasie 2 latające zabiłam, znalazłam chyba źródło tego obrzydlistwa. Robię sobie dziś kotleciki, wyjmuję bułeczkę tartą na panierkę, odkręcam słoik (bo nadal wszystko w nich trzymam), patrzę a tam taka jakby pajęczynka. I co widzę? Siedzi sobie taka biała, tłusta glista i wygina się w do mnie Miałam ochotę pierdzielnąc tym słoikiem o podłogę!!! Ale jakoś się powstrzymałam na szczęście. Słoik do kosza, kosz do śmietnika na dworze, powrot do domu i znowu histeryczne gapienie się w kasze, ryże, płatki itp. Tam nic Tylko, że jak wcześniej przeglądałam wszystko i pakowałam w słoiki to też nic nie widziałam. I używałam już tej bułki Boże, chyba przestanę jeść! Mam nadzieję, że nie poprzełaziło to cholerstwo do innych słoików Najgorsze jest to, że wydaje mi się, że jaja tych moli już tam były przed wsypaniem do słoików. Bo jak taki duży dorosły mól mógłby tam wleźć, i napaskudzić Tak więc coś czuję, że w innych produktach też mogą już być tylko się jeszcze ni wylęgly Spadam wywalić znowu całą zawartość szafki do smieci
__________________

Jak jest Ci źle, to pomyśl że kiedyś byłaś najszybszym plemnikiem


Bdebdusia jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2008-10-20, 18:29   #30
asiulkaa
Zakorzenienie
 
Avatar asiulkaa
 
Zarejestrowany: 2005-10
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 3 903
Smaczny profil asiulkaa
Smaczne przepisy16
Send a message via Skype™ to asiulkaa
Dot.: Mole, wszędzie mam mole!!!

Bdebdusia tak jak piszesz najprawdopodobniej małe larwy dostały się do bułki i jak robiłaś przegląd to jeszcze nie były widoczne.
Myśl że jadło się coś w czym były robaki jest okropna, ja się strasznie brzydzę robactwa i nie dotknę go gołą ręką, więc fakt ze mogłam zjeść jakieś glisty jest przerażający.
Nie pozostaje nic innego jak nadal trzymać wszystko w słoikach, z nich przynajmniej motylice nie wylecą i nie złożą jaj w nowym miejscu.
__________________
asia
asiulkaa jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Dom, nieruchomości


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 13:31.

Wizaz.pl - Polityka poufności - Warunki dostępu - Góra



Ukryj