Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialność:D - Strona 146 - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Biochemia kosmetyczna

Notka

Biochemia kosmetyczna Analiza działania składników kosmetyków, ich skuteczności i wpływu na zdrowie. Również informacje na temat filtrów przeciwsłonecznych oraz kuracji kwasami.

Zamknij wątek
 
Narzędzia
Stary 2013-01-10, 08:13   #4351
MesaVerde
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2012-06
Wiadomości: 196
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez asmenaa Pokaż wiadomość
Hmmm a dlaczego lecytyna z kapsulek się nie sprawdza? Nie rozumiem jaka jest roznica jesli kupię tą w kapsulkach a tą w plynie, przeciez to to samo
Ja tylko raportuję o wynikach Ale wydaje mi się, że czysta lecytyna w płynie też by się nie sprawdziła, ten Fluidlecithin Super ma szerszy skład z innym emulgatorem: INCI: Lecithin, Carthamus Tinctorius Oil, Glycerin, Caprylic/Capric Triglyceride, Alcohol, Glyceryl Stearate, Ascorbyl Palmitate.
__________________
Zdrowo się odżywiam, piję zioła, suplementuję.
Dbam o włosy.
Uczę się dbać o cerę.
Uwielbiam oleje.
Czytam, słucham, jestem szczęśliwa.

Będę:
Ćwiczyć i pływać- kondycja i sylwetka.
Precz z celulitem i naczynkami.
Badania kontrolne.
Zorganizować się i popchnąć życie do przodu.
MesaVerde jest offline  
Stary 2013-01-10, 10:48   #4352
earthpace
Zakorzenienie
 
Avatar earthpace
 
Zarejestrowany: 2009-01
Lokalizacja: Wro
Wiadomości: 5 006
Wpisy w blogu: 1
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez MonikaPogrzeba Pokaż wiadomość
tak zrob kapiel wodna. najprostszy balsam to np maslo shea 70% i 30% olej migdalowy. takie cos kupilam sobie na afrika handel jak kupowalam ichnie maslo shea, to wsadzilam do koszyka tez balsam. Jest to na tyle twarde ze mysle ze mozna by bylo wlac do opakowania do pomadki pielegnacyjnej i do lodowki zeby stechlo i bez wosku pszczelego sie obejdzie. Przy masle kakaowym powinno tez funkcjonowac, moze nawet zwiekszyc plynny olej do 40% bo kakao jest twardsze od shea.

ja sobie myslalam zeby wlasny taki balsam zrobic, ale wlasnie w formie pomadki, ale mialam jeszcze jedna pomadke alterra sensitive, kupilam w tamtym roku jak byla to limitowanka. I tak sobie ostatnio myslalam ze wlasciwie to ja tak lubie pomadke Alterra, taniusia jest ledwo 1€ i kilka centow kosztuje to wlasciwie moglabym sie obejsc bez mieszana wlasnej pomadki. Z drugiej strony mam w planach zrobienie wlasnego balsamu do ciala w postaci stalej, jak wykoncze te gotowe co kupilam, wiec znow bede miala wiecej skladnikow i jak mi sie alterra skonczy to moglabym cos pokombinowac, a jak nie to shea mam, jojobe mam zamiast migdala i zawsze moge sobie wlasny taki balsam do ust zrobic jak ten z afrika handel. Z drugiej strony zrobilam shea sahne ale w proporcjach pol na pol i to tez nadaje sie na usta, wiec poki co nie mysle o pomadkach/balsamach pielegnacyjnych. Jak mi sie skonczy alterra to bede rozmyslac czy zakupic kolejna czy zrobic cos swojego.
Ekstra dzięki wielkie. Przetopie sobie kakaowe i shea, dodam jakiś olej (awokado i kokosowy, nie mam migdała), witamine E i lecytynę, pantenol. Może tak być?
Ostatnio robią mi się w kącika czerwone podrażnienia, takie zajady jakby. Moje "preparaty" nie pomagają na to. Pomogło mi Tisane jak się posmarowałam u koleżanki - to pewnie wpływ propolisu nie?
__________________
The two most powerful warriors are patience and time - Tołstoj

Moja pielęgnacja
earthpace jest offline  
Stary 2013-01-10, 11:09   #4353
201608040942
Konto usunięte
 
Zarejestrowany: 2003-08
Wiadomości: 9 979
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Moj Fluidlecithin Super ma ciutke inny sklad, ale minimalnie, wiec powiedzmy ze to to samo i dziala, a balam sie ze nie bedzie dzialac, ze jednak moze byc jak zwykla lecytyna.

asmena ale z tego co mi wiadomo to ty masz tam raj w polproduktach. Znajoma para lat temu przeprowadzila sie do Londynu i pisala mi ze stacjonalnie jeszcze lepiej z polproduktami jak u mnie, a i online tez ma byc ladny wybor.
Poszukaj dokladnie, powinnas miec sklepy dla mieszaczy online i jak nie lecytyne to wez inny emulgator, wazne zeby byl w plynnie i nie trzeba bylo podgrzewac. Poza tym mozesz zamowic z innego kraju np USA. Jezyk znasz. Ja wlasnie mam obiekcje w zamawianiu z poza DE bo nie znam angielskiego, nie znam francuskiego, wiec szukam skladnikow w niemieckich sklapach. Nawet jak nie mam glyceryl cocoate to mam inne plynny emulgatory, jedynie czego u mnie nie kupie to kwasow czy wit c tetra cos tam ta mazidlana ktora mozna wymieszac z olejem i gotowe, ale mowi sie trudno, Bede w Pl to sobie kupie, albo znajoma mi kupi i przysle do mnie. Poza tym nie narzekam.
Wpisz w wyszukiwarne po angielsku kosmetyki samemu krecic czy jakas podobna fraze i powinno ci cos wyskoczyc, Skoro sporo osob robi wlasne mydla u ciebie to musi gdzies zakupic produkty, wiec musi cos byc i nie przejmuj sie ze nie masz tego glycerylu cocoate. Poszukaj inny plynny emulgator Laureth-4 czy cos w ten desien , a moze najdziesz cos bardziej naturalnego jak ja.

---------- Dopisano o 11:09 ---------- Poprzedni post napisano o 10:48 ----------

ha przypadkiem znalazlam sklep w ktorym kupisz co nie co do produkcji mydla, ale i oleje czy maska tez mozesz kupic zeby uzywac pur. ja nie znam angielskiego, chodz kilka slowek rozumiem, jednak to za malo zeby robic zamowienie, nie wiem gdzie klikne, chodz sporo niemeck zamawia w UK i USA, wiec mysle ze musi cos byc dla tych co sami kreca kosmetyki, a nie tylko mydla

http://www.gracefruit.com/


ha i maja dwa plynne emulgatory polysorbate

http://www.gracefruit.com/cosmetic-i...rs-thickeners/

na mazidlach chyba sa jakies olejki, albo gdzies indziej widzialam gdzie wlasnie polysorbate uzywaja, wiec moze sie uda stworzyc olwike myjaca.

Edytowane przez 201608040942
Czas edycji: 2013-01-10 o 11:30
201608040942 jest offline  
Stary 2013-01-10, 14:07   #4354
asmenaa
Zakorzenienie
 
Avatar asmenaa
 
Zarejestrowany: 2010-07
Lokalizacja: Wizażankowo
Wiadomości: 35 290
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

dziewczyny ale ja sie kompletnie nie znam na tym dlatego szukalam takich emulgatorow o jakich wyczytalam

chce zrobic najprostszy olejek myjacy (olejek plus emulgator plus ew gliceryna)
jaki emulgator moge dodac? poradzicie? to moze znajde co innego??

i dlaczego lecytyna w plynie ma sie nie sprawdzac?

---------- Dopisano o 12:47 ---------- Poprzedni post napisano o 12:46 ----------

Cytat:
Napisane przez MonikaPogrzeba Pokaż wiadomość


ha i maja dwa plynne emulgatory polysorbate
Moge to kupic plus olej jakis tam i wyjdzie mi olejek myjacy?

No niestety nie jest taki do konca raj. Owszem, jest wiecej, jest duzo, mam olejki nie olejki mydla itp stacjonarnie ale z kreceniem kosmetykow gorzej.

---------- Dopisano o 12:52 ---------- Poprzedni post napisano o 12:47 ----------

Jakie tanie te polysorbate!
Ktory mogę kupic?

W polysorbate20 jest napisane, ze do odświezaczy pokoju, do sprejow do ciala

a w polysorbate80 jest napisane, ze do latwo zmywalnych olejkow do masazu, do olejkow do kapieli (nie zostawia tlustej warstwy), do scrubów

---------- Dopisano o 13:03 ---------- Poprzedni post napisano o 12:52 ----------

Okej, pogrzebalam troszkę w necie i na mazidlach jest polysorbate80 więc wezmę ten.

Dziekuje!! Teraz pozostaje mi tylko wybór oleju... nie wiem jakiego użyć i jakies dodatki
Jesli chcecie i mozecie cos doradzic (prostego) to prosze

---------- Dopisano o 13:07 ---------- Poprzedni post napisano o 13:03 ----------

a jakies hlb ph- to sie nie liczy?
__________________
Śnij, piesku śnij…
w snach jest zawsze pięknie
Ciepły dom, miejsca dość
na twe wierne serce
Przyjdzie czas spotkać się
potarmosić uszy
lub razem na spacer znowu gdzieś wyruszyć
Lecz dziś sobie śnij



Małymi kroczkami do celu!
asmenaa jest offline  
Stary 2013-01-10, 17:48   #4355
ultrafiolet88
Zakorzenienie
 
Avatar ultrafiolet88
 
Zarejestrowany: 2009-02
Lokalizacja: łódź
Wiadomości: 13 899
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez earthpace Pokaż wiadomość
Ekstra dzięki wielkie. Przetopie sobie kakaowe i shea, dodam jakiś olej (awokado i kokosowy, nie mam migdała), witamine E i lecytynę, pantenol. Może tak być?
Ostatnio robią mi się w kącika czerwone podrażnienia, takie zajady jakby. Moje "preparaty" nie pomagają na to. Pomogło mi Tisane jak się posmarowałam u koleżanki - to pewnie wpływ propolisu nie?
ooo Tisane? mnie tez się zrobilo już spory czas temu w jednym, trochę zeszlo,a teraz znowu boli i pęka i jakos nie zalecza się, jak tisane pomoglo to byłoby super
__________________
Klikaj codziennie!

http://www.poomoc.pl/
ultrafiolet88 jest offline  
Stary 2013-01-11, 12:03   #4356
earthpace
Zakorzenienie
 
Avatar earthpace
 
Zarejestrowany: 2009-01
Lokalizacja: Wro
Wiadomości: 5 006
Wpisy w blogu: 1
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez ultrafiolet88 Pokaż wiadomość
ooo Tisane? mnie tez się zrobilo już spory czas temu w jednym, trochę zeszlo,a teraz znowu boli i pęka i jakos nie zalecza się, jak tisane pomoglo to byłoby super
Poszłam do koleżanki na domówkę, zwierzyłam się ze swoich "problemów" wyjęła Tisane, że to na bank pomoże. I pomogło w godzinę..
Niestety problem nawraca. Muszę zajrzeć do apteki za tym Tisane. Ponoć jest już dość drogie, no ale działa. Chyba, że to kwestia propolisu, bo czuć, że to gł. składnik Tisane.
__________________
The two most powerful warriors are patience and time - Tołstoj

Moja pielęgnacja
earthpace jest offline  
Stary 2013-01-11, 18:55   #4357
Falabella
Zakorzenienie
 
Avatar Falabella
 
Zarejestrowany: 2008-05
Wiadomości: 3 240
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Mi balsam Tisane wysuszał usta.

Mam pytanie:

Kupiłam znów olej jojoba, by stosować go na dzień, na twarz uprzednio spryskaną wodą termalną. Wcześniej to działało super: olej wchłaniał się do aksamitu, twarz się nie przetłuszczała, był to olej nierafinowany.
Obecny jest rafinowany i nie wiem, czy to przez ten fakt (a jeśli tak, to dlaczego?), ale działa zupełnie inaczej. Nie wchłania się tak ładnie i buzia się mocno przetłuszcza.
__________________

Falabella jest offline  
Stary 2013-01-11, 18:57   #4358
asmenaa
Zakorzenienie
 
Avatar asmenaa
 
Zarejestrowany: 2010-07
Lokalizacja: Wizażankowo
Wiadomości: 35 290
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez Falabella Pokaż wiadomość
Mi balsam Tisane wysuszał usta.

Mam pytanie:

Kupiłam znów olej jojoba, by stosować go na dzień, na twarz uprzednio spryskaną wodą termalną. Wcześniej to działało super: olej wchłaniał się do aksamitu, twarz się nie przetłuszczała, był to olej nierafinowany.
Obecny jest rafinowany i nie wiem, czy to przez ten fakt (a jeśli tak, to dlaczego?), ale działa zupełnie inaczej. Nie wchłania się tak ładnie i buzia się mocno przetłuszcza.
To przez fakt, ze jest rafinowany

http://zdrowylink.pl/odzywanie-dla-z...-nierafinowane
__________________
Śnij, piesku śnij…
w snach jest zawsze pięknie
Ciepły dom, miejsca dość
na twe wierne serce
Przyjdzie czas spotkać się
potarmosić uszy
lub razem na spacer znowu gdzieś wyruszyć
Lecz dziś sobie śnij



Małymi kroczkami do celu!
asmenaa jest offline  
Stary 2013-01-12, 12:52   #4359
aania88
Rozeznanie
 
Avatar aania88
 
Zarejestrowany: 2010-06
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiadomości: 612
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Czy któraś z was na własnym przykładzie może powiedzieć, który olej działa najlepiej na porost włosów? Kiedyś wyrywałam za dużo brwi i musiałam uszkodzić mieszki włosowe, bo teraz nie chcą rosnąć Używałam rycynowego i trochę pomogło, ale są miejsca gdzie nadal włoski nie rosną, arganowy wcale nie pomaga, teraz mam z łopianu na skórę głowy, ale próbuję nakładać też na brwi. Zastanawiam się czy w ogóle coś pomoże, czy już nigdy mi te włoski nie wyrosną?

A druga sprawa, to mam olejek z pestek malin, ale rzadko go używam, bo trochę za dużo tych olejków kupiłam no i nie zdążę go zużyć do 15.02, a wtedy kończy się termin ważności Jakby co to jest w moim wątku z kosmetykami, szkoda, żeby się zmarnował.
aania88 jest offline  
Stary 2013-01-12, 15:04   #4360
201608040942
Konto usunięte
 
Zarejestrowany: 2003-08
Wiadomości: 9 979
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez asmenaa Pokaż wiadomość
dziewczyny ale ja sie kompletnie nie znam na tym dlatego szukalam takich emulgatorow o jakich wyczytalam

chce zrobic najprostszy olejek myjacy (olejek plus emulgator plus ew gliceryna)
jaki emulgator moge dodac? poradzicie? to moze znajde co innego??

i dlaczego lecytyna w plynie ma sie nie sprawdzac?

---------- Dopisano o 12:47 ---------- Poprzedni post napisano o 12:46 ----------



Moge to kupic plus olej jakis tam i wyjdzie mi olejek myjacy?

No niestety nie jest taki do konca raj. Owszem, jest wiecej, jest duzo, mam olejki nie olejki mydla itp stacjonarnie ale z kreceniem kosmetykow gorzej.

---------- Dopisano o 12:52 ---------- Poprzedni post napisano o 12:47 ----------

Jakie tanie te polysorbate!
Ktory mogę kupic?

W polysorbate20 jest napisane, ze do odświezaczy pokoju, do sprejow do ciala

a w polysorbate80 jest napisane, ze do latwo zmywalnych olejkow do masazu, do olejkow do kapieli (nie zostawia tlustej warstwy), do scrubów

---------- Dopisano o 13:03 ---------- Poprzedni post napisano o 12:52 ----------

Okej, pogrzebalam troszkę w necie i na mazidlach jest polysorbate80 więc wezmę ten.

Dziekuje!! Teraz pozostaje mi tylko wybór oleju... nie wiem jakiego użyć i jakies dodatki
Jesli chcecie i mozecie cos doradzic (prostego) to prosze

---------- Dopisano o 13:07 ---------- Poprzedni post napisano o 13:03 ----------

a jakies hlb ph- to sie nie liczy?
jak ma olejek zmywac to trzeba wybrac wersje do ktora jest polecana do oleiwek do kapieli, bo ta mocniej emulguje. ale po co ci pH? pH jest wymygane przy skladnikach ktore lubia tylko okreslone pH, a tutaj to co? Olej i emulgator i nie ma zadnych wymo0gow do okreslonego np kwasniego pH

---------- Dopisano o 15:04 ---------- Poprzedni post napisano o 15:02 ----------

Cytat:
Napisane przez aania88 Pokaż wiadomość
A druga sprawa, to mam olejek z pestek malin, ale rzadko go używam, bo trochę za dużo tych olejków kupiłam no i nie zdążę go zużyć do 15.02, a wtedy kończy się termin ważności Jakby co to jest w moim wątku z kosmetykami, szkoda, żeby się zmarnował.
To ze jakiemus kosmetykowi/polproduktowi sie data waznosci konczy nie oznacza ze po przekroczemu tej daty zaraz sie produkt popsuje. To tak samo jak z zywnosci, nie oznacza to ze dany produkt juz nie nadaje sie do spozycia. Jak olej nie zmieni konsystencji, nie bedzie inaczej pachnial, ogolem nie zmieni swoich wlasciwosci to mozesz go uzywac nadal, nawet po przekroczeniu daty waznosci.
201608040942 jest offline  
Stary 2013-01-12, 15:15   #4361
m.arty
Wtajemniczenie
 
Avatar m.arty
 
Zarejestrowany: 2007-03
Lokalizacja: Eire
Wiadomości: 2 530
Wpisy w blogu: 2
Cytat:
Napisane przez aania88 Pokaż wiadomość
Czy któraś z was na własnym przykładzie może powiedzieć, który olej działa najlepiej na porost włosów? Kiedyś wyrywałam za dużo brwi i musiałam uszkodzić mieszki włosowe, bo teraz nie chcą rosnąć Używałam rycynowego i trochę pomogło, ale są miejsca gdzie nadal włoski nie rosną, arganowy wcale nie pomaga, teraz mam z łopianu na skórę głowy, ale próbuję nakładać też na brwi. Zastanawiam się czy w ogóle coś pomoże, czy już nigdy mi te włoski nie wyrosną?

A druga sprawa, to mam olejek z pestek malin, ale rzadko go używam, bo trochę za dużo tych olejków kupiłam no i nie zdążę go zużyć do 15.02, a wtedy kończy się termin ważności Jakby co to jest w moim wątku z kosmetykami, szkoda, żeby się zmarnował.
Dla mnie rycynowy zdzialal cuda na porost wlosow. Ale trzeba go wcierac regularnie.

Sent from my SK17i using Tapatalk 2
__________________
blog

m.arty jest offline  
Stary 2013-01-12, 15:18   #4362
asmenaa
Zakorzenienie
 
Avatar asmenaa
 
Zarejestrowany: 2010-07
Lokalizacja: Wizażankowo
Wiadomości: 35 290
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez monikapogrzeba Pokaż wiadomość
jak ma olejek zmywac to trzeba wybrac wersje do ktora jest polecana do oleiwek do kapieli, bo ta mocniej emulguje. Ale po co ci ph? Ph jest wymygane przy skladnikach ktore lubia tylko okreslone ph, a tutaj to co? Olej i emulgator i nie ma zadnych wymo0gow do okreslonego np kwasniego ph[color="silver"]
a hlb?
__________________
Śnij, piesku śnij…
w snach jest zawsze pięknie
Ciepły dom, miejsca dość
na twe wierne serce
Przyjdzie czas spotkać się
potarmosić uszy
lub razem na spacer znowu gdzieś wyruszyć
Lecz dziś sobie śnij



Małymi kroczkami do celu!
asmenaa jest offline  
Stary 2013-01-12, 15:39   #4363
aania88
Rozeznanie
 
Avatar aania88
 
Zarejestrowany: 2010-06
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiadomości: 612
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez m.arty Pokaż wiadomość
Dla mnie rycynowy zdzialal cuda na porost wlosow. Ale trzeba go wcierac regularnie.

Sent from my SK17i using Tapatalk 2
Na początku wcierałam regularnie i były jakieś efekty, więc pewnie zrobię drugie podejście, ale zastanawiam się, czy ten łopianowy nie jest skuteczniejszy, mam ten:http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt,53...lupiezowy.html i w sumie nie wiem, czy na brwi można stosować

---------- Dopisano o 15:39 ---------- Poprzedni post napisano o 15:35 ----------

Cytat:
Napisane przez MonikaPogrzeba Pokaż wiadomość
jak ma olejek zmywac to trzeba wybrac wersje do ktora jest polecana do oleiwek do kapieli, bo ta mocniej emulguje. ale po co ci pH? pH jest wymygane przy skladnikach ktore lubia tylko okreslone pH, a tutaj to co? Olej i emulgator i nie ma zadnych wymo0gow do okreslonego np kwasniego pH

---------- Dopisano o 15:04 ---------- Poprzedni post napisano o 15:02 ----------



To ze jakiemus kosmetykowi/polproduktowi sie data waznosci konczy nie oznacza ze po przekroczemu tej daty zaraz sie produkt popsuje. To tak samo jak z zywnosci, nie oznacza to ze dany produkt juz nie nadaje sie do spozycia. Jak olej nie zmieni konsystencji, nie bedzie inaczej pachnial, ogolem nie zmieni swoich wlasciwosci to mozesz go uzywac nadal, nawet po przekroczeniu daty waznosci.
Niby tak, ale on jest bardzo wydajny, więc boję się, że jednak nie zużyję do końca, bo stosuję też inne olejki itp. Dlatego jeśli komuś bardziej się przyda to chętnie go wymienię
aania88 jest offline  
Stary 2013-01-12, 18:04   #4364
Falabella
Zakorzenienie
 
Avatar Falabella
 
Zarejestrowany: 2008-05
Wiadomości: 3 240
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez asmenaa Pokaż wiadomość
Dziękuję bardzo za odpowiedź
Muszę kupić bio nierafinowany i będzie ok
__________________

Falabella jest offline  
Stary 2013-01-12, 18:45   #4365
201608040942
Konto usunięte
 
Zarejestrowany: 2003-08
Wiadomości: 9 979
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez asmenaa Pokaż wiadomość
a hlb?
hlb to przy lecytynie i jest to wskaznik jak mocno lecytyna emulguje, a ze zwykle lecytyny maja hlb 4 i jeszcze jakis to emulguja slabo i do oliwki myjacej same sie nie za bardzo nadaja, chyba ze w towarzystwie innego emulgatora. Dlatego ja wybralam Fluidlecithin Super bo ten emulguje duzo mocniej od zwyklej lecytyny.

Przy polysorbate tez masz cyferki i opis do czego sie dany emulgator nadaje i jak widac im wyzsza cyfra tym mocniej emulguje, bo inaczej wersji 80 nie mozna by bylo uzyc do olejkow do kapieli, nie wymieszaly by sie ladnie z woda, a plywaly by na wierzchu tak jak by zadnego emulgatora nie bylo, wiec jesli chcesz wyporbowac ten emulgator to wlasnie wersje 80 bym polecala .

---------- Dopisano o 18:45 ---------- Poprzedni post napisano o 18:40 ----------

Cytat:
Napisane przez aania88 Pokaż wiadomość
Niby tak, ale on jest bardzo wydajny, więc boję się, że jednak nie zużyję do końca, bo stosuję też inne olejki itp. Dlatego jeśli komuś bardziej się przyda to chętnie go wymienię
a uzywasz tych olejow tylko do twarzy? Moze wymieszaj ten olej z jojoba czy innym trwalym olejem i zuzyj do ciala zamiast balsamu, kilka kropli do kapieli, kilka kropli jako krem do rak. Zrob sobie taka kupna oliwke do ciala jaka posiadaja kosmetyki naturalne np Alterra. Poprzez olej ktory jest odporny na jelczenie i ma dluuuga date przydatnosci, przedluzysz tez waznosc temu malinowemu olejowi, a na cialo tez uzywa sie wiecej niz na sama twarz i spokojnie codzien na wilgotna skore po prysznicu/kapieli mozesz nalozyc ta mieszanke.
201608040942 jest offline  
Stary 2013-01-12, 18:50   #4366
asmenaa
Zakorzenienie
 
Avatar asmenaa
 
Zarejestrowany: 2010-07
Lokalizacja: Wizażankowo
Wiadomości: 35 290
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez MonikaPogrzeba Pokaż wiadomość
hlb to przy lecytynie i jest to wskaznik jak mocno lecytyna emulguje, a ze zwykle lecytyny maja hlb 4 i jeszcze jakis to emulguja slabo i do oliwki myjacej same sie nie za bardzo nadaja, chyba ze w towarzystwie innego emulgatora. Dlatego ja wybralam Fluidlecithin Super bo ten emulguje duzo mocniej od zwyklej lecytyny.

Przy polysorbate tez masz cyferki i opis do czego sie dany emulgator nadaje i jak widac im wyzsza cyfra tym mocniej emulguje, bo inaczej wersji 80 nie mozna by bylo uzyc do olejkow do kapieli, nie wymieszaly by sie ladnie z woda, a plywaly by na wierzchu tak jak by zadnego emulgatora nie bylo, wiec jesli chcesz wyporbowac ten emulgator to wlasnie wersje 80 bym polecala .[COLOR="Silver"]
Rozumiem a jaki jeszcze moge emulgator dodac do oleju?
zeby byl sam oprocz polysorbate
__________________
Śnij, piesku śnij…
w snach jest zawsze pięknie
Ciepły dom, miejsca dość
na twe wierne serce
Przyjdzie czas spotkać się
potarmosić uszy
lub razem na spacer znowu gdzieś wyruszyć
Lecz dziś sobie śnij



Małymi kroczkami do celu!
asmenaa jest offline  
Stary 2013-01-12, 19:44   #4367
aania88
Rozeznanie
 
Avatar aania88
 
Zarejestrowany: 2010-06
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiadomości: 612
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez MonikaPogrzeba Pokaż wiadomość
hlb to przy lecytynie i jest to wskaznik jak mocno lecytyna emulguje, a ze zwykle lecytyny maja hlb 4 i jeszcze jakis to emulguja slabo i do oliwki myjacej same sie nie za bardzo nadaja, chyba ze w towarzystwie innego emulgatora. Dlatego ja wybralam Fluidlecithin Super bo ten emulguje duzo mocniej od zwyklej lecytyny.

Przy polysorbate tez masz cyferki i opis do czego sie dany emulgator nadaje i jak widac im wyzsza cyfra tym mocniej emulguje, bo inaczej wersji 80 nie mozna by bylo uzyc do olejkow do kapieli, nie wymieszaly by sie ladnie z woda, a plywaly by na wierzchu tak jak by zadnego emulgatora nie bylo, wiec jesli chcesz wyporbowac ten emulgator to wlasnie wersje 80 bym polecala .

---------- Dopisano o 18:45 ---------- Poprzedni post napisano o 18:40 ----------



a uzywasz tych olejow tylko do twarzy? Moze wymieszaj ten olej z jojoba czy innym trwalym olejem i zuzyj do ciala zamiast balsamu, kilka kropli do kapieli, kilka kropli jako krem do rak. Zrob sobie taka kupna oliwke do ciala jaka posiadaja kosmetyki naturalne np Alterra. Poprzez olej ktory jest odporny na jelczenie i ma dluuuga date przydatnosci, przedluzysz tez waznosc temu malinowemu olejowi, a na cialo tez uzywa sie wiecej niz na sama twarz i spokojnie codzien na wilgotna skore po prysznicu/kapieli mozesz nalozyc ta mieszanke.
Fajny pomysł Nie byłam pewna czy można w ten sposób przedłużyć trwałość olejku. A na jojoba właśnie poluję, bo jeszcze go nie używałam
aania88 jest offline  
Stary 2013-01-13, 12:56   #4368
201608040942
Konto usunięte
 
Zarejestrowany: 2003-08
Wiadomości: 9 979
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez asmenaa Pokaż wiadomość
Rozumiem a jaki jeszcze moge emulgator dodac do oleju?
zeby byl sam oprocz polysorbate
Jakis plynny ktory mocniej emulguje, wiec moze byc ten Fluidlecithin Super co ja mam, moze byc mulsifan czyli Laureth-4 , ogolem kazdy plynny emulgator ktory bez rozpuszczania mozna wymieszac z olejem i ktory mocniej emulguje. W dobrym sklepie masz opis kazdego emulgatora do czego sie najlepiej nadaje. Jak cos ci pisze ze nadaje sie do tworzenia emulsji, kremu to musisz sie z tym liczyc ze nie emulguje on tak mocno jak emulgator polecany do oliwek do kapieli i gdy zmoczyc dlonie do bedziesz chciala olej na twarz zemulgowac z woda i go splukac moze sie okazac to olejek myjacy ktory zrobilas nie zmywa sie tak jak chcialas, nawet jak dasz maksymalna jego dawke.


Cytat:
Napisane przez aania88 Pokaż wiadomość
Fajny pomysł Nie byłam pewna czy można w ten sposób przedłużyć trwałość olejku. A na jojoba właśnie poluję, bo jeszcze go nie używałam
No, to do roboty ;o) Skoro firmy naturalne moge mieszac oleje ze soba to i my mozemy. Tutaj jest fajny opis ktore oleje ze soba kombinowac, niby chodzi o stworzenie olejowego serum, ale i na cialo przeciez mozna dac taka mieszanke. Zawsze gdy mamy olej pielegnacyjny ktory szybko jelczeje, jak olej z rozy czy wiesiolek, nalezy go zakonserwowac 2% wit. E albo wymieszac z olejem bazowym ktory jest trwaly jak wlasnie jojoba, kokos itd. Strona jest po niemiecku, ja nie znam agnielskiego, wiec wyszukuje rzeczy po niemiecku. Nie wiem czy pomoglam, nie wiem czy znasz ten jezyk, ale wstawiam lik moze sie komus przyda

http://www.olionatura.de/_basics/oelgruppen.php
201608040942 jest offline  
Stary 2013-01-13, 13:16   #4369
aania88
Rozeznanie
 
Avatar aania88
 
Zarejestrowany: 2010-06
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiadomości: 612
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez MonikaPogrzeba Pokaż wiadomość
Jakis plynny ktory mocniej emulguje, wiec moze byc ten Fluidlecithin Super co ja mam, moze byc mulsifan czyli Laureth-4 , ogolem kazdy plynny emulgator ktory bez rozpuszczania mozna wymieszac z olejem i ktory mocniej emulguje. W dobrym sklepie masz opis kazdego emulgatora do czego sie najlepiej nadaje. Jak cos ci pisze ze nadaje sie do tworzenia emulsji, kremu to musisz sie z tym liczyc ze nie emulguje on tak mocno jak emulgator polecany do oliwek do kapieli i gdy zmoczyc dlonie do bedziesz chciala olej na twarz zemulgowac z woda i go splukac moze sie okazac to olejek myjacy ktory zrobilas nie zmywa sie tak jak chcialas, nawet jak dasz maksymalna jego dawke.




No, to do roboty ;o) Skoro firmy naturalne moge mieszac oleje ze soba to i my mozemy. Tutaj jest fajny opis ktore oleje ze soba kombinowac, niby chodzi o stworzenie olejowego serum, ale i na cialo przeciez mozna dac taka mieszanke. Zawsze gdy mamy olej pielegnacyjny ktory szybko jelczeje, jak olej z rozy czy wiesiolek, nalezy go zakonserwowac 2% wit. E albo wymieszac z olejem bazowym ktory jest trwaly jak wlasnie jojoba, kokos itd. Strona jest po niemiecku, ja nie znam agnielskiego, wiec wyszukuje rzeczy po niemiecku. Nie wiem czy pomoglam, nie wiem czy znasz ten jezyk, ale wstawiam lik moze sie komus przyda

http://www.olionatura.de/_basics/oelgruppen.php
Coś tam rozumiem...dzięki
aania88 jest offline  
Stary 2013-01-13, 13:28   #4370
asmenaa
Zakorzenienie
 
Avatar asmenaa
 
Zarejestrowany: 2010-07
Lokalizacja: Wizażankowo
Wiadomości: 35 290
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez MonikaPogrzeba Pokaż wiadomość
Jakis plynny ktory mocniej emulguje, wiec moze byc ten Fluidlecithin Super co ja mam, moze byc mulsifan czyli Laureth-4 , ogolem kazdy plynny emulgator ktory bez rozpuszczania mozna wymieszac z olejem i ktory mocniej emulguje. W dobrym sklepie masz opis kazdego emulgatora do czego sie najlepiej nadaje. Jak cos ci pisze ze nadaje sie do tworzenia emulsji, kremu to musisz sie z tym liczyc ze nie emulguje on tak mocno jak emulgator polecany do oliwek do kapieli i gdy zmoczyc dlonie do bedziesz chciala olej na twarz zemulgowac z woda i go splukac moze sie okazac to olejek myjacy ktory zrobilas nie zmywa sie tak jak chcialas, nawet jak dasz maksymalna jego dawke.




No, to do roboty ;o) Skoro firmy naturalne moge mieszac oleje ze soba to i my mozemy. Tutaj jest fajny opis ktore oleje ze soba kombinowac, niby chodzi o stworzenie olejowego serum, ale i na cialo przeciez mozna dac taka mieszanke. Zawsze gdy mamy olej pielegnacyjny ktory szybko jelczeje, jak olej z rozy czy wiesiolek, nalezy go zakonserwowac 2% wit. E albo wymieszac z olejem bazowym ktory jest trwaly jak wlasnie jojoba, kokos itd. Strona jest po niemiecku, ja nie znam agnielskiego, wiec wyszukuje rzeczy po niemiecku. Nie wiem czy pomoglam, nie wiem czy znasz ten jezyk, ale wstawiam lik moze sie komus przyda

http://www.olionatura.de/_basics/oelgruppen.php
Rozumiem dziekuje
__________________
Śnij, piesku śnij…
w snach jest zawsze pięknie
Ciepły dom, miejsca dość
na twe wierne serce
Przyjdzie czas spotkać się
potarmosić uszy
lub razem na spacer znowu gdzieś wyruszyć
Lecz dziś sobie śnij



Małymi kroczkami do celu!
asmenaa jest offline  
Stary 2013-01-14, 00:20   #4371
Polski Bursztyn
Rozeznanie
 
Zarejestrowany: 2010-10
Lokalizacja: Hawaje
Wiadomości: 597
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Dziewczyny ktory olejek (z czego) zawiera bardzo duzo Witaminy C-w skladzie?--Co sadzicie o OLEJKU Z DZIKIEJ ROZY??
i ktore serum polecicicie z wysoka zawartoscia WITAMINY C ktore nada sie do cery wrazliwej,zeby nie zapychalo,bylo lekkie,zeby nadawalo sie pod makijaz - ktore ma wysoka zawartosc WITAMINY C zeby mozna bylo te serum latwo dostac-latwy dostep
__________________
Dziewczyna ktora tyle lat walczyla z tradzikiem,ktory pozniej pozostawil blizny na twarzy...tyle walczyla ,meczyla sie ,tyle zlego zaznala od ludzi,ktorzy oceniali ja po wygladzie,az w koncu odeszla z tego swiata Na Zawsze....

Edytowane przez Polski Bursztyn
Czas edycji: 2013-01-14 o 00:28
Polski Bursztyn jest offline  
Stary 2013-01-20, 22:18   #4372
Plurabellle
Zadomowienie
 
Avatar Plurabellle
 
Zarejestrowany: 2009-01
Wiadomości: 1 019
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez Lorri Pokaż wiadomość
Ja nie dostałam wzornika skali (może za mało papierków brałam). W ZSK dostaję. Hydrolat możesz rozcieńczyć wodą do iniekcji, od biedy destylowaną. Tylko nie wiadomo, jak z konserwacją w takim wypadku.



http://alergia.org.pl/lek/index.php?...=221&Itemid=72

Tutaj fajne zestawienie popularnych konserwantów uszeregowanych wg ryzyka uczulenia na podstawie testów 3541 produktów: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...939.x/abstract

W testach płatkowych Kathon CG jest stosowany w stężeniu 0,01%. Dla porównania w hydrolacie oczarowym z Mazideł mamy 0,1% tego układu. Producent Kathonu CG zaleca w produktach niespłukiwanych maksymalnie 0,05% (0,1% w produktach spłukiwanych).

ZSK i BU nie podawały stężenia całego układu, tylko stężenie samych izotiazolinonów, których w Kathonie CG jest zaledwie 1,5% [pełny skład: Water (75.5%), Magnesium salts (23%), Methylchloroisothiazolino ne (1.15%), Methylisothiazolinone (0.35%)]. Wcześniej nie zwróciłam na to uwagi i myślałam sobie, że stosuję hydrolaty z Kathonem w stężeniach dalekich od maksymalnych zalecanych. Tymczasem stężenie Kathonu CG przy stężeniu Methylchloroisothiazolino ne ok. 0,001% oraz Methylisothiazolinone ok. 0,0003% wynosi ok. 0,087%, czyli przekracza zalecane stężenie dla kosmetyków niespłukiwanych i zbliża się do górnej granicy. Najwidoczniej nikt ze sklepów tego nie zauważył, bo do formulacji na bazie tych hydrolatów zalecano dodatkowe konserwanty.

Tylko Mazidła podają stężenie całego układu w hydrolatach. I okazuje się, że w porównaniu z tymi, które były w BU i ZSK, hydrolaty Mazideł (poza oczarowym) zawierają znacznie mniej Kathonu CG. A ja ich unikałam, sądząc, że jest na odwrót. Tkwiąc sobie w błogiej nieświadomości, męczyłam się przez długi czas z wypryskiem niewiadomego pochodzenia i podejrzewałam wszystko, co się dało, tylko nie hydrolaty.



Może tak być. Ale czasami ograniczenie stężenia jest rzeczywiście uzasadnione, jak w przypadku hydrolatów mocno konserwowanych. TUTAJ karta hydrolatu oczarowego zawierającego 0,1% Kathonu CG; zalecane dozowanie 2 - 10%.

Co do hydrolatów niekonserwowanych, rozlewanych w pomieszczeniach bez żadnej filtracji powietrza i nie badanych po rozlewaniu - już wyraziłam swoje obiekcje w kontekście hydrolatów EcoSpa. Żałuję, że ZSK zaczęło również rozlewać hydrolaty bułgarskie, które wcześniej były butelkowane przez producenta (choć przynajmniej oni mają mieć pomieszczenie bardziej higieniczne).
Pozwalam sobie odgrzać tę wypowiedź, bo z nieba mi ona spadła.

Spotkałam się ostatnio po raz pierwszy z zepsuciem się hydrolatu niekonserwowanego, w związku z czym zainteresowałam się konserwantami w hydrolatach i zaczęłam przekopywać forum, bo chce jakieś zamówić, ale wolałabym nie ryzykować...

Szukałam informacji o konserwantach na stronach sklepów, ale kiepsko z tym jest, bo niektórzy nawet jeśli podają nazwę/skład, nie kwapią się aby poinformować o stężeniu... ;/ A ciagle mam w pamięci informację o wysokim stężeniu katonu cg w hydrolacie oczarowym z Mazideł. Ten sklep udostępnia informacje o konserwantach i stężeniu, ale tylko w przypadku kilku hydrolatów - przy większości choć jest informacja techniczna, to od dłuższego czasu karta się nie wczytuje i nic nie wiadomo.

Dobrze wiedzieć, że jest to stosunkowo niskie stężenie, choć teraz Katon CG jest zastępowany geogardem (ale widzę, że ciągle jest konserwantem w hydrolacie z róży stulistnej w Mazidłach)...

Zastanawiałam się, czy nie kupić niekonserwowanych hydrolatów w Ecospa i nie zakonserwować ich samodzielnie etanolem (do używania solo) lub od razu wykorzystać w formulacjach, do których dodam konserwantu.
Ale po przygodzie z zepsuciem się hydrolatu mam obawy, że mógł on nie być "czysty" od początku i dodanie etanolu niewiele by zmieniło...

Chyba pozostanę przy Mazidłach...
Plurabellle jest offline  
Stary 2013-01-21, 23:52   #4373
Lorri
Moderator
 
Avatar Lorri
 
Zarejestrowany: 2008-01
Lokalizacja: Silesia Inferior
Wiadomości: 3 040
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Konserwanty w hydrolatach z Mazideł:

z róży damasceńskiej - alkohol etylowy 2-3%
ekologiczny z róży damasceńskiej - alkohol etylowy 1,87%
ekologiczny z róży białej - alkohol etylowy 2,1%
pozostałe ekologiczne - Geogard 221 (Benzyl Alcohol, Dehydroacetic Acid) 0,6%
bławatkowy - Rokonsal ND (Benzoic Acid, Phenoxyethanol, Dehydroacetic Acid) 0,5-0,7%
cytrynowy - Phenonip (Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Isobutylparaben) 0,35%
lawendowy, z rumianku rzymskiego - Sodium Benzoate 0,2%, Sodium Methylparaben 0,1%
oczarowy - Kathon CG (Methylchloroisothiazolin one, Methylisothiazolinone) 0,1%
z róży stulistnej - Katon CG 0,03%
migdałowy, aloesowy, geraniowy, z zielonej herbaty - Kathon CG 0,01%


Niestety hydrolaty ekologiczne, które wprowadzono zamiast hydrolatów z Kathonem CG, zaskakująco często powodują reakcje niepożądane: http://wizaz.pl/forum/showthread.php...4#post34850424.


Na temat hydrolatów z EcoSpa.
Cytat:
Napisane przez Lorri Pokaż wiadomość
Brak konserwantów w hydrolatach mógłby być traktowany jako zaleta, gdyby były one butelkowane przez producenta i porządnie przebadane pod kątem mikrobiologicznym. Niestety, kiedy sprzedający rozlewa wody na własną rękę, w dodatku w pomieszczeniu bez filtracji powietrza, a hydrolaty nie przechodzą żadnych badań po konfekcjonowaniu, to ich sprzedaż jest co najmniej ryzykowna, szczególnie, że są to produkty do bezpośredniego zastosowania na skórę, czyli teoretycznie podpadają pod definicję kosmetyku. To, że hydrolat "na oko" wygląda dobrze, to nie znaczy, że nie jest zanieczyszczony mikrobiologicznie. Nie da się w żaden sposób ustalić terminu ważności takiego produktu bez badań.
Dodam, że również spotkałam się z doniesieniami o psuciu się hydrolatów niekonserwowanych (EcoSpa).

Jeśli nie przeszkadza Ci etanol, możesz sięgnąć po hydrolaty z róż bułgarskich. Powinny być przechowywane w niskiej temperaturze. W innym wypadku najlepiej je zakonserwować. Widzę, że w BU jest już wersja róży damasceńskiej konserwowana syntetycznie Geogardem Ultra. Żałuję, że ZSK zaczęło rozlewać swoje hydrolaty bułgarskie, dawniej były butelkowane przez producenta (nie wiem, na jakiej podstawie ustalane są teraz terminy ważności). Mimo wszystko i tak wolę kupować różany w ZSK niż w Mazidłach, ZSK ma podobno filtrację powietrza, Mazidła niestety nie.
mikroREKLAMA
Kod rabatowy iHerb
Rabat 10% na pierwsze zamówienie w sklepie iHerb z kodem: ZNV390

Ta reklama pokazywana jest pod 3 040 postami tego użytkownika na forum. Jak założyć taką reklamę? (klik!)
Lorri jest offline  
Stary 2013-01-26, 12:38   #4374
lipss
Zadomowienie
 
Avatar lipss
 
Zarejestrowany: 2008-08
Lokalizacja: Tarnów
Wiadomości: 1 760
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Mam takie nietypowe pytanie. Wiem że pewnie powinnam pisać na wątku o paznokciach ale skoro łączy się to z olejkami...

Mam krótka płytkę paznokcia (łożysko czyli ta zarośnięta część paznokcia nie kończy się na końcu palca lecz klika mm wcześniej), która podczas takich zwykłych domowych prac jeszcze się uszkadza i pod płytką paznokcia robią się takie wgłębienia (ta zarośnięta część paznokcia jest nierówna).

Jak myślicie czy są jakieś oleje lub inne składniki które mogły by przyspieszyc namnażanie się komórek pod paznokciem i szybsze uzupełnienie braków? Mogła bym wtedy np. kilka razy dziennie zakraplać coś pod płytke paznokcia.

Co myślicie o takim pomyśle? Jakie składniki np. z ZSK były by dobre? Myśle że taki sposob napewno nie zaszkodzi a może akurat płytka sie wydłuży.
__________________
wymiana
lipss jest offline  
Stary 2013-01-27, 00:00   #4375
m.arty
Wtajemniczenie
 
Avatar m.arty
 
Zarejestrowany: 2007-03
Lokalizacja: Eire
Wiadomości: 2 530
Wpisy w blogu: 2
Cytat:
Napisane przez lipss Pokaż wiadomość
Mam takie nietypowe pytanie. Wiem że pewnie powinnam pisać na wątku o paznokciach ale skoro łączy się to z olejkami...

Mam krótka płytkę paznokcia (łożysko czyli ta zarośnięta część paznokcia nie kończy się na końcu palca lecz klika mm wcześniej), która podczas takich zwykłych domowych prac jeszcze się uszkadza i pod płytką paznokcia robią się takie wgłębienia (ta zarośnięta część paznokcia jest nierówna).

Jak myślicie czy są jakieś oleje lub inne składniki które mogły by przyspieszyc namnażanie się komórek pod paznokciem i szybsze uzupełnienie braków? Mogła bym wtedy np. kilka razy dziennie zakraplać coś pod płytke paznokcia.

Co myślicie o takim pomyśle? Jakie składniki np. z ZSK były by dobre? Myśle że taki sposob napewno nie zaszkodzi a może akurat płytka sie wydłuży.
Gdzies wyczytalam ze olej rycynowy dobrze dziala na paznokcie, wzmacnia i przyspiesza wzrost.

Sent from my SK17i using Tapatalk 2
__________________
blog

m.arty jest offline  
Stary 2013-01-27, 09:32   #4376
Suvia
Zakorzenienie
 
Avatar Suvia
 
Zarejestrowany: 2011-02
Lokalizacja: in Terra Mirabili
Wiadomości: 6 478
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Dziewczyny, zamierzam sobie kupić olej kokosowy. Mogłybyście mi powiedzieć skąd takie ogromne rozbieżności w cenach?

tu mam pół kilo za kilkanaście złotych
tu ta sama waga za dwadzieścia z hakiem, a znajdzie się oczywiście i droższy

Nie znam się na tym kompletnie, więc czegoś po prostu nie widzę Oświeciłybyście laika?
__________________
My whole life is about doing better tomorrow, that's a solid philosophy.

~ Hank Moody
Suvia jest offline  
Stary 2013-01-27, 15:43   #4377
vLain
Rozeznanie
 
Avatar vLain
 
Zarejestrowany: 2006-11
Wiadomości: 821
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Zdaje się, że oleje KTC są po prostu rafinowane, stąd niższa cena. Nie ma na opakowaniu informacji, by produkt był tłoczony na zimno, nierafinowany. Miałam kiedyś olej migdałowy z KTC i niestety nie byłam zbyt zadowolona - niewiele robił ze skórą i włosami, ciężko mi go było zużyć. Podobnie było z olejem kokosowym z innej firmy niż KTC - zrobił mi puch na włosach, nie zauważyłam efektów w postaci nawilżenia/odżywienia. Z kolei kokosowy nierafinowany jest u mnie jak najbardziej na TAK. Osobiście lubię z Mazideł.
vLain jest offline  
Stary 2013-01-27, 16:47   #4378
ultrafiolet88
Zakorzenienie
 
Avatar ultrafiolet88
 
Zarejestrowany: 2009-02
Lokalizacja: łódź
Wiadomości: 13 899
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez Suvia Pokaż wiadomość
Dziewczyny, zamierzam sobie kupić olej kokosowy. Mogłybyście mi powiedzieć skąd takie ogromne rozbieżności w cenach?

tu mam pół kilo za kilkanaście złotych
tu ta sama waga za dwadzieścia z hakiem, a znajdzie się oczywiście i droższy

Nie znam się na tym kompletnie, więc czegoś po prostu nie widzę Oświeciłybyście laika?
trzeba patrzeć czy jest rafinowany czy nie i wybierac nierafinowane, wszelkie oleje, maja lepsze dzialanie

---------- Dopisano o 16:44 ---------- Poprzedni post napisano o 16:43 ----------

Cytat:
Napisane przez m.arty Pokaż wiadomość
Gdzies wyczytalam ze olej rycynowy dobrze dziala na paznokcie, wzmacnia i przyspiesza wzrost.

Sent from my SK17i using Tapatalk 2
i na rzesy, wzmacja i przyciemnia, i brwi

---------- Dopisano o 16:47 ---------- Poprzedni post napisano o 16:44 ----------

Cytat:
Napisane przez lipss Pokaż wiadomość
Mam takie nietypowe pytanie. Wiem że pewnie powinnam pisać na wątku o paznokciach ale skoro łączy się to z olejkami...

Mam krótka płytkę paznokcia (łożysko czyli ta zarośnięta część paznokcia nie kończy się na końcu palca lecz klika mm wcześniej), która podczas takich zwykłych domowych prac jeszcze się uszkadza i pod płytką paznokcia robią się takie wgłębienia (ta zarośnięta część paznokcia jest nierówna).

Jak myślicie czy są jakieś oleje lub inne składniki które mogły by przyspieszyc namnażanie się komórek pod paznokciem i szybsze uzupełnienie braków? Mogła bym wtedy np. kilka razy dziennie zakraplać coś pod płytke paznokcia.

Co myślicie o takim pomyśle? Jakie składniki np. z ZSK były by dobre? Myśle że taki sposob napewno nie zaszkodzi a może akurat płytka sie wydłuży.
wydaje mi się ze przede wszystkim zestaw dobrych witamin typi merz albo vitapil, bo jeśli one Ci się maja szybciej budowac to potrzebne sa składniki od wewnątrz, z zewtarz możesz je tylko probowac wzmocnic
__________________
Klikaj codziennie!

http://www.poomoc.pl/
ultrafiolet88 jest offline  
Stary 2013-01-27, 21:56   #4379
Plurabellle
Zadomowienie
 
Avatar Plurabellle
 
Zarejestrowany: 2009-01
Wiadomości: 1 019
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Cytat:
Napisane przez Lorri Pokaż wiadomość
Konserwanty w hydrolatach z Mazideł:

z róży damasceńskiej - alkohol etylowy 2-3%
ekologiczny z róży damasceńskiej - alkohol etylowy 1,87%
ekologiczny z róży białej - alkohol etylowy 2,1%
pozostałe ekologiczne - Geogard 221 (Benzyl Alcohol, Dehydroacetic Acid) 0,6%
bławatkowy - Rokonsal ND (Benzoic Acid, Phenoxyethanol, Dehydroacetic Acid) 0,5-0,7%
cytrynowy - Phenonip (Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Isobutylparaben) 0,35%
lawendowy, z rumianku rzymskiego - Sodium Benzoate 0,2%, Sodium Methylparaben 0,1%
oczarowy - Kathon CG (Methylchloroisothiazolin one, Methylisothiazolinone) 0,1%
z róży stulistnej - Katon CG 0,03%
migdałowy, aloesowy, geraniowy, z zielonej herbaty - Kathon CG 0,01%
Dzięki Ci, Dobra Kobieto!!!

Cytat:
Napisane przez Lorri Pokaż wiadomość
Niestety hydrolaty ekologiczne, które wprowadzono zamiast hydrolatów z Kathonem CG, zaskakująco często powodują reakcje niepożądane: http://wizaz.pl/forum/showthread.php...4#post34850424.
Właśnie czytałam o tym, poszukując informacji o tych konserwantach.

Cytat:
Napisane przez Lorri Pokaż wiadomość
Dodam, że również spotkałam się z doniesieniami o psuciu się hydrolatów niekonserwowanych
No toteż właśnie...

Miałam pomysł, żeby kupować niekonserwowane i konserwować całość, po sporządzeniu, ale widzę, że to nie ma sensu... Szkoda psuć sobie miksturę ewentualnym zepsutym hydrolatem.

Nie załapałam się na tę różę bułgarską butelkowana przez producenta, niestety... ;(

Z innej beczki" Nie wiem, czy ja już dziś nic nie widzę, czy ceny glukonolaktonu w Mazidlach i Naturalisie aż tak się różnią?

http://mazidla.com/component/virtuem...category_id=11

http://naturaliskosmetyki.pl/glukono...sow-p-161.html
Plurabellle jest offline  
Stary 2013-01-28, 08:25   #4380
Claire91
Wtajemniczenie
 
Avatar Claire91
 
Zarejestrowany: 2009-04
Wiadomości: 2 755
Dot.: Oleje, olejki, hydrolaty - ZBIORCZY CZ.II - wchodzisz na własną odpowiedzialnoś

Hej nie wiem gdzie zadac to pytanie,a nie chce zakladacnowego watku...
Co sądzicie o pielegnacji cery naczynkowa+mieszana+sklon na do zapychania mieszanka tamanu+hialuronowy? Bo ja jakoś nie czuję tego nawilzenia na policzkach, nie wiem moze to wina olejku,może powinnam go zmienić na jakiś inny?
__________________
wymiana nowy wątek-kosmetyki naturalne, mineralne, sera i apteczne
http://wizaz.pl/forum/showthread.php...7#post49549467
Claire91 jest offline  
Zamknij wątek

Tagi
cetaceum olbrot spermacet, hydrolaty, inca inchi, inka inchi, olej kokosowy, oleje, pomoc, sacha inchi, woda różana, wybór, zaba

Nowe wątki na forum Biochemia kosmetyczna


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2016-06-23 14:14:52


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 11:29.