zmarszczki mimiczne - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki

Notka

Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki Tutaj możesz zadać pytanie kosmetyczce, wymienić się doświadczeniem, opowiedzieć o swojej pielęgnacji.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2009-07-28, 17:29   #1
monnie
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2007-04
Wiadomości: 4

zmarszczki mimiczne


Mam 35 lat , żywą mimike twarzy właściwie śmieję się cała twarzą , mam bardzoooo chudą twarz bez podściólki tłuszczowej , od roku zauważyłam podczas śmiechu kilka linii na policzkach i długie bruzdy sięgające aż do kości policzkowych po oczami również podczas śmiania, jak sie nie usmiecham to wyglądam dziewczęco niestety podczas usmiechu wychodzą te nieszczęsne zmarszczki mimiczne , które się coraz bardziej pogłebiaja , nie wiem czy można zahamować ten proces , co może byc przyczyną tak mocnego marszczenia skóry twarzy ???
monnie jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-11-15, 19:47   #2
TETELINA
Raczkowanie
 
Avatar TETELINA
 
Zarejestrowany: 2010-10
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 41
GG do TETELINA
Dot.: zmarszczki mimiczne

Jak slusznie zauwazylas juz sam fakt ,iz posiadasz "szczupla twarz" wiele mowi.Mianowicie takie osoby latwiej "nabywaja" sie bruzd i zmarszczek na skorze. Bez podsciolki tluszczowej ,ktora zazwyczaj "lagodzi" ten stan jest duzo latwiej o zmarszczki mimiczne .Dodatkowo cera po 30 zazwyczaj przechodzi w cere sucha lub wykazuje takie tendencje .
Moja rada: nawilzac,nawilzac,nawilza c.

Zmarszczki mozna "splycic" w gabinecie np.poprzez serie mikrodermabrazji .Ale nie oszukujmy sie, nie ma cudow.
Jesli nie zadbamy o prawidlowa pielegnacje proces ten bedzie sie poglebial.

Jesli moge jakos pomoc to sluze pomoca
__________________
" Pierwszy kieliszek przytłumiał nadmierną spostrzegawczość, drugi blokował zbyt czułe uszy, trzeci uspokajał powonienie, przy czwartym zmysły […] przypominały wrażliwością zmysły większości ludzi, ale nawet piąty kieliszek nie radził sobie z nadmiarem myśli. "



TETELINA jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-11-20, 19:06   #3
Haegtesse
Rozeznanie
 
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 705
Dot.: zmarszczki mimiczne

ja by poprosiła o pomoc, mam 23 lata a zmarszczki od smiania sie pod oczyma (a o dziwo zwlaszcza pod lewym okiem, pewnie mieśnie sa z tej strony mocniejsze) jakbym byla z 10 lat starsza...codziennie smaruje miejsca pod oczami kremem nawilzajacym dove, nie wiem czy to cos pomaga na przyszlosc czy nie ale boje sie pomyslec co bedzie dalej...jakies wskazowki? please.....
Haegtesse jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-11-20, 22:04   #4
TETELINA
Raczkowanie
 
Avatar TETELINA
 
Zarejestrowany: 2010-10
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 41
GG do TETELINA
Dot.: zmarszczki mimiczne

Proponuje zakupic dobry krem nawilzajacy pod oczy z serii dermokosmetykow.
Dodatkowo mozna zazywac suplementy witaminowe- z wit.e,a,luteina,c...oraz stosowac platy hydrozelowe na okolice oczu- sa rozne rodzaje- witaminowe,nawilzajace..e tc.
Mozna tez skorzystac z zabiegow gabinetowych. Zapraszam
Wiele kwestii zalezy od tego w jaki sposob pielegnujesz cere,jakie masz inne problemy z nia, jaki masz rodzaj cery.
__________________
" Pierwszy kieliszek przytłumiał nadmierną spostrzegawczość, drugi blokował zbyt czułe uszy, trzeci uspokajał powonienie, przy czwartym zmysły […] przypominały wrażliwością zmysły większości ludzi, ale nawet piąty kieliszek nie radził sobie z nadmiarem myśli. "



TETELINA jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-11-20, 23:38   #5
Haegtesse
Rozeznanie
 
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 705
Dot.: zmarszczki mimiczne

Dziekuje Ci bardzo Tetelina! Juz pogooglowalam i znalazlam takie kremy eucerin, la roche posay i takich firm jak dermika aquaoptioma i biotherm... moge prosic jeszcze o jakies wskazowki co do ktoregos konkretnego? bo z dermokosmetykow uzywam tylko biodermy, ktora z tego co patrzylam nie ma w ofercie nawilzajacego kremu pod oczy a z reszta nei mialam jeszcze stycznosci, wiec bede wdzieczna za pomoc co do wizyty w gabinecie to chetnie ale do Lublina mam ok 400 km wiec jako ze i tak tam pewnie nie wyladuje moze bys nakreslila jakie typu uslug mialas na mysli? pozdr!

---------- Dopisano o 23:38 ---------- Poprzedni post napisano o 23:18 ----------

jeszcze jedno, pewnie wyda sie to pytanie glupie, ale sie totalnie na tym nie znam. rozumiem, ze musi byc to typowy krem pod oczy a nie na przyklad krem do twarzy nawilzajacy nalozony na cala twarz lacznie z oczami....? w zasadzie to czym one sie roznia....
Haegtesse jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-11-21, 13:12   #6
TETELINA
Raczkowanie
 
Avatar TETELINA
 
Zarejestrowany: 2010-10
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 41
GG do TETELINA
Dot.: zmarszczki mimiczne

Tak naprawde dobor odpowiedniego kremu to kwestia bardzo indywidualna .
Dla kogos moze byc swietny a dla inej osoby mozewogole sie nie sprawdzac,podrazniac ,wykazywac dzialanie alergizujace.

To,co ja proponuje-jesli wybierzesz sobie kilka kremow pod oczy .ktore teoretycznie moglabys kupic - na poczatek postaraj sie o probki i wyprobuj dzialanie.Bez sensu tracic pieniadze na zakup calego opakowania,ktore moze okazac sie nie przydatne (gdyz np.moze uczulac,lub nie spelni naszych oczekiwan).
Jesli chodzi o kremy - la roche posay,bioderme,avene,svr, iwostin (zel pod oczy) sa to serie apteczne - w aptekach mozesz smialo poprosic o probki .(sama tak robie ;p)

To jest fajna stronka-mozesz sobie poczytac o tym,co Cie interesuje wiecej -sa to sprawdzone kosmetyki - a nastepnie wyprobowac i w konsekwencji zakupic.

www.dobrykrem.pl


Uwazam,ze to najlepsze rozwiazanie.

Ciesze sie ogromnie ,ze moge pomoc Zawsze chetnie sluze pomoca

---------- Dopisano o 13:12 ---------- Poprzedni post napisano o 13:05 ----------



jeszcze jedno, pewnie wyda sie to pytanie glupie, ale sie totalnie na tym nie znam. rozumiem, ze musi byc to typowy krem pod oczy a nie na przyklad krem do twarzy nawilzajacy nalozony na cala twarz lacznie z oczami....? w zasadzie to czym one sie roznia....[/QUOTE]

Zadne pytanie nie jest glupie,bowiem dowodzi ciekawosci tematu

Okolice oczu sa szczegolnie wrazliwe - stosowanie kremow do twarzy moze je dodatkowo obciazac,podrazniac.(oczy moga byc opuchniete,etc)
Oczywiscie wszystko zalezy od skladnikow danego kremu i jego przeznaczenia.
Sa kremy,ktore mozna stosowac rowniez pod oczy,ale ja nie jestem zwolenniczka takiego postepowania.
Moim zdaniem do problemu nalezy podejsc z wyjatkowa troska i w zaleznosci od problemu podjac odpowiednie dzialania.
__________________
" Pierwszy kieliszek przytłumiał nadmierną spostrzegawczość, drugi blokował zbyt czułe uszy, trzeci uspokajał powonienie, przy czwartym zmysły […] przypominały wrażliwością zmysły większości ludzi, ale nawet piąty kieliszek nie radził sobie z nadmiarem myśli. "




Edytowane przez TETELINA
Czas edycji: 2010-11-21 o 13:07
TETELINA jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-11-21, 13:44   #7
Haegtesse
Rozeznanie
 
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 705
Dot.: zmarszczki mimiczne

wow, super, dzieki za wyczerpujaca odpowiedz i pomoc! jutro biegne do superpharm po probki i bede testowac! koniecznie! dzieki!!!
Haegtesse jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-11-21, 14:12   #8
TETELINA
Raczkowanie
 
Avatar TETELINA
 
Zarejestrowany: 2010-10
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 41
GG do TETELINA
Dot.: zmarszczki mimiczne

Prosze bardzo Sluze pomoca

Powodzenia
__________________
" Pierwszy kieliszek przytłumiał nadmierną spostrzegawczość, drugi blokował zbyt czułe uszy, trzeci uspokajał powonienie, przy czwartym zmysły […] przypominały wrażliwością zmysły większości ludzi, ale nawet piąty kieliszek nie radził sobie z nadmiarem myśli. "



TETELINA jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-01, 19:11   #9
kasik1818
Przyczajenie
 
Avatar kasik1818
 
Zarejestrowany: 2010-12
Wiadomości: 4
Zmarszczki mimiczne...

Witam. Pojawiły mi się dwie paskudne zmarszczki mimiczne pod oczami... jaki krem najlepiej zacząć stosować, aby nie były aż tak widoczne???
__________________
Kasieńka
kasik1818 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-01, 19:52   #10
fiolkowa krolewna
Zakorzenienie
 
Avatar fiolkowa krolewna
 
Zarejestrowany: 2009-08
Wiadomości: 3 774
Wpisy w blogu: 9
Dot.: Zmarszczki mimiczne...

A ile masz lat???
Ja mam 21 , zmarszczek niby nie mam jeszcze . Ale kupilam sobie ostatnio swoj pierwszy krem pod oczy :P Tołpa, planet of nature , krem relaksujacy pod oczy i na powieki jak dla mnie jest fajny, nawilza i przedewszystkim rozjasnil troche cienie pod oczami
__________________
Pamiętaj - Daj sobie czas. Efekty zawsze się pojawią.

MOTIVATION
fiolkowa krolewna jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-01, 20:41   #11
kasik1818
Przyczajenie
 
Avatar kasik1818
 
Zarejestrowany: 2010-12
Wiadomości: 4
Dot.: Zmarszczki mimiczne...

Już za chwilę 20.. ale one są tak brzydkie, że już nie mogę na nie patrzeć heh..
__________________
Kasieńka
kasik1818 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-01, 21:19   #12
BJean
Wtajemniczenie
 
Zarejestrowany: 2008-08
Wiadomości: 2 828
Dot.: Zmarszczki mimiczne...

jesli sa pod oczami to krem tak doraznie kazdy lekko napnie skórę.

mysle ze lepiej bedzie jak zrobisz sobie kuracje Capivitem, zwiększysz spozywanie wody do 2l dziennie i ograniczysz imprezy (niewyspanie, dym papierosowy)
do tego zero papierosow.

+ ultralekki podkład niekomedogenny.


__________________
CZYTAJ SKŁAD ! ! !


masz prawo wiedzieć co jesz.

BJean jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-01, 21:56   #13
kasik1818
Przyczajenie
 
Avatar kasik1818
 
Zarejestrowany: 2010-12
Wiadomości: 4
Dot.: Zmarszczki mimiczne...

Zmęczenie jest i to duże czasami, bo zdarza się że pracuje do bardzo późna, a papierosy NIE.
__________________
Kasieńka
kasik1818 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-01, 22:30   #14
fiolkowa krolewna
Zakorzenienie
 
Avatar fiolkowa krolewna
 
Zarejestrowany: 2009-08
Wiadomości: 3 774
Wpisy w blogu: 9
Dot.: Zmarszczki mimiczne...

Cytat:
Napisane przez kasik1818 Pokaż wiadomość
Już za chwilę 20.. ale one są tak brzydkie, że już nie mogę na nie patrzeć heh..
Masz pewnie bardzo wysuszoną skórę, i dlatego sie wydaje ze sa te zmarszczki... Tak jak pisze kolezanke pij wiecej wody, i zrob sobie jakas kuracje nawilzajaca w tabletkach ale ja polecam tez ten krem o ktorym pisalam albo jakis inny lekki krem nawilzajacy
__________________
Pamiętaj - Daj sobie czas. Efekty zawsze się pojawią.

MOTIVATION
fiolkowa krolewna jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-01, 23:35   #15
lachryma
Zakorzenienie
 
Avatar lachryma
 
Zarejestrowany: 2008-11
Wiadomości: 6 025
Dot.: Zmarszczki mimiczne...

jesteś jeszcze troszkę za młoda na "prawdziwe" zmarszczki
czasami rzeczy prowizoryczne mają spore znacznie; dieta, sport i inne.
przede wszystkim nawilżaj dobrze cerę, możesz na noc stosować jakiś kremik lekki pod oczy- poszukaj w KWC, a na pewno coś znajdziesz dla siebie odpowiedniego
__________________
"nie człowieka kocham mniej, lecz naturę bardziej"
lachryma jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2010-12-04, 10:47   #16
Sylwia1900r
Wtajemniczenie
 
Avatar Sylwia1900r
 
Zarejestrowany: 2010-08
Lokalizacja: Polska
Wiadomości: 2 465
Dot.: Zmarszczki mimiczne...

20 lat to jeszcze malutko.
Wystarczyłyby żele pod oczy i na powieki Flos-Lek, działają nawilżająco, kojąco, relaksująco.
Na ciężkie kremy jeszcze za wcześnie.
Sylwia1900r jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-14, 13:18   #17
x1995
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2011-01
Wiadomości: 1
Zmarszczki mimiczne na czole w mlodym wieku

Mam dopiero 15 lat i juz mam 2 zmarszczki mimiczne na czole. Czy mógłby ktoś mi poradzic jaki krem na zmarszczki na taki mlody wiek?
x1995 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-14, 17:07   #18
myszzserem
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2009-01
Lokalizacja: łodz
Wiadomości: 11
Unhappy Kremy z witaminą c!

Witam.
Mam 27 lat i zaczynam zauważać u siebie pierwsze, drobne zmarszczki.
Nie chcę jednak jeszcze używać mocnego kremu na zmarszczki.
Słyszałam że w moim wieku powinno się stosować kremy z witaminą c.
Może zna ktoś dobry i niedrogi krem?
Pozdrawiam.
__________________
mysza

Edytowane przez myszzserem
Czas edycji: 2011-01-18 o 13:08
myszzserem jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-15, 11:05   #19
SekretnyWachlarz
Zakorzenienie
 
Avatar SekretnyWachlarz
 
Zarejestrowany: 2009-12
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Wiadomości: 13 096
Dot.: Zmarszczki mimiczne na czole w mlodym wieku

Ja również w tym wieku miałam już zmarszczki mimiczne. Na początek postaraj się mniej marszczyć czoło. Wiem, że to trudne. Niektórzy ludzie już tak mają, że posiadają szeroką mimikę twarzy i takie zmarszczki będą mieć.
__________________
"Któregoś dnia zrozumiesz, że szukasz tego, co już posiadasz".

Treningi
2016: 117/100
2017: 71/100

SekretnyWachlarz jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-15, 16:11   #20
karmazynka99
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2009-11
Wiadomości: 11 155
Wpisy w blogu: 3
Dot.: Zmarszczki mimiczne na czole w mlodym wieku

nie używaj adnego kremu!
spróbuj opanowac mimike czoła, ja tak robie i nie ma żadnaj zmarszczki mimicznej
__________________
Twoje kłamstwo trwa tak długo, ze sam zaczynasz w nie wierzyć?


Doceniamy dopiero kiedy stracimy.

Zapuszczanie włosów z wizażem : 65cm completed

Moja pielęgnacja włosów
karmazynka99 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-15, 17:42   #21
Aimee_J
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2010-12
Wiadomości: 3 354
Dot.: Zmarszczki mimiczne na czole w mlodym wieku

Cytat:
Napisane przez karmazynka99 Pokaż wiadomość
nie używaj adnego kremu!
spróbuj opanowac mimike czoła, ja tak robie i nie ma żadnaj zmarszczki mimicznej
Sprecyzuj, ze chodzi Ci o krem przeciwzmarszczkowy, bo dziewczyna gotowa w ogóle odstawić jakikolwiek, a jeśli ma np skórę suchą to skutki będą opłakane. Myślę, ze jakis lekki, nawilzający byłby nawet wskazany. Ja miałam taki problem, bo:
1. Mimika - staram sie nie marszczyć czoła.
2. Sucha skóra - odkąd używam kremu nawilżającego jest duuużo lepiej.
Aimee_J jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-15, 22:02   #22
karmazynka99
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2009-11
Wiadomości: 11 155
Wpisy w blogu: 3
Dot.: Zmarszczki mimiczne na czole w mlodym wieku

Cytat:
Napisane przez Aimee_J Pokaż wiadomość
Sprecyzuj, ze chodzi Ci o krem przeciwzmarszczkowy, bo dziewczyna gotowa w ogóle odstawić jakikolwiek, a jeśli ma np skórę suchą to skutki będą opłakane. Myślę, ze jakis lekki, nawilzający byłby nawet wskazany. Ja miałam taki problem, bo:
1. Mimika - staram sie nie marszczyć czoła.
2. Sucha skóra - odkąd używam kremu nawilżającego jest duuużo lepiej.

tak oczywiście chodziło mi o przeciwzmarszczkowy, nawilżajacy jak najbardziej wskazany, bo skura odwodniona jest bardziej narazona na zmarszczki. ogólnie to pamiętaj o kemie z wysokim filtrem na codzien, byle był fotostabilny, to w jakis sposób uchroni cię od fotostarzenia (wiem ze pytalas o zmarszczki mimiczne, ale mówię to zeby ci dobrze poradzić)
__________________
Twoje kłamstwo trwa tak długo, ze sam zaczynasz w nie wierzyć?


Doceniamy dopiero kiedy stracimy.

Zapuszczanie włosów z wizażem : 65cm completed

Moja pielęgnacja włosów

Edytowane przez karmazynka99
Czas edycji: 2011-01-15 o 22:03
karmazynka99 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-31, 13:52   #23
ona321
Raczkowanie
 
Avatar ona321
 
Zarejestrowany: 2010-12
Wiadomości: 172
Exclamation zmarszczki mimiczne 23+ ; pomocy!

Mam pelno kresek pod oczami juz coraz glebszych , co mam z nimi zrobic ?
Nie chce siedziec bezczynnie i patrzec jak sie wszystko pogarsza
ona321 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-01-31, 20:15   #24
trzecia3
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2010-05
Wiadomości: 236
Dot.: zmarszczki mimiczne 23+ ; pomocy!

Stosuj filtry słoneczne fotostabilne minimum SPF50+
Słońce w dużym stopniu odpowiada za starzenie się skóry.
trzecia3 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-02-02, 13:14   #25
zainteresowana123
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2010-07
Wiadomości: 155
Dot.: zmarszczki mimiczne 23+ ; pomocy!

Wybierając krem przeciwzmarszczkowy dokładnie czytaj etykietę. Powinnaś wybierać kremy z dużą zawartością retinolu, hydroksykwasy i witaminę C. Pomogą one zwiększyć ilość kolagenu w skórze.
zainteresowana123 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-02-07, 19:28   #26
ona321
Raczkowanie
 
Avatar ona321
 
Zarejestrowany: 2010-12
Wiadomości: 172
Question Dot.: zmarszczki mimiczne 23+ ; pomocy!

A nie lepiej użyć kwasu hialuronowego ? na te kreseczki?
Tak w ich linie bardzo znikomą ilość ?
Może zapobiegłoby to powstawaniu jeszcze gorszych zmarszczek
ona321 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-05-08, 17:29   #27
piekna4
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2010-04
Wiadomości: 10
Zmarszczki mimiczne w naprawde młodym wieku

Witam, mam 16 lat i wiekli problem ze zmarszczkami mimicznymi pod oczami. Pojawiają się one na wskutek ciągłego śmiania się, uśmiechania mrużenia oczu. Może polecicie jakieś domowe zabiegi lub kremy (biorąc pod uwage koszty). Zakupiłam już okulary przeciwsłoneczne ale we wakacje jade do włoch i wiem że to niekorzystnie wpłynie na moją twarz. Proszę o WIELKĄ POMOC. Piszcie
piekna4 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-05-08, 17:40   #28
kolciag
Zakorzenienie
 
Avatar kolciag
 
Zarejestrowany: 2008-08
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 9 743
Wpisy w blogu: 3
GG do kolciag
Dot.: Zmarszczki mimiczne w naprawde młodym wieku

Nawilżaj, nawilżaj i jeszcze raz nawilżaj
Na dobrze nawilżonej cerze zmarszczki są mnie widoczne.

A poza tym może tylko tak Ci się wydaje, że te zmarchy są takie straszne Każdy ma zmarchy mimiczne... to normalne
__________________
kolciag jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-05-08, 17:46   #29
piekna4
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2010-04
Wiadomości: 10
Dot.: Zmarszczki mimiczne w naprawde młodym wieku

..może podasz konkrety nawilżający kremów( z tym że mam suchą cerę), bo wody staram sie pic dużo..
piekna4 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-05-08, 17:52   #30
monicita
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2009-07
Wiadomości: 10
Dot.: Zmarszczki mimiczne w naprawde młodym wieku

To pewnie z powodu suchej skory masz takie zmarszczki. Przede wszystkim pij wode i nawilzaj skore tak jak juz napisala kolciag. A jaki krem to sama musisz znalezc i poprobowac roznych. Poszukaj kremow dla suchej i wrazliwej skory. Jest mnostwo takich kremow. Poszukaj moze w KWC
monicita jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 08:43.