po kontroli sanepidu - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Włosy i fryzury

Notka

Włosy i fryzury Podyskutuj na temat pielęgnacji, farbowania oraz stylizacji włosów. Fryzury damskie, ślubne, na studniówkę, fryzury krok po kroku i zdjęcia fryzur.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2011-07-11, 12:19   #1
abar18
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2006-03
Lokalizacja: Żory
Wiadomości: 3 520
Wpisy w blogu: 1

po kontroli sanepidu


witajcie
dziewczyny dzisiaj przeżyłam pierwsza kontrolę sanepidu w salonie fryzjersko-kosmetycznym
ogólnie wszystko ok. ale mam opisać procedurę postępowania w trakcie której dochodzi do przerwania ciągłości tkanek i zakażenia
mam również opisać procedurę rozrabiania płynu do dezynfekcji
może ma ktoś jakieś gotowce,albo ewentualnie linki do str., gdzie można by było to wszystko wydrukować?
abar18 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-07-11, 13:13   #2
blond bunny
Zakorzenienie
 
Avatar blond bunny
 
Zarejestrowany: 2009-05
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 9 069
Dot.: po kontroli sanepidu

Cytat:
Napisane przez abar18 Pokaż wiadomość
witajcie
dziewczyny dzisiaj przeżyłam pierwsza kontrolę sanepidu w salonie fryzjersko-kosmetycznym
ogólnie wszystko ok. ale mam opisać procedurę postępowania w trakcie której dochodzi do przerwania ciągłości tkanek i zakażenia
mam również opisać procedurę rozrabiania płynu do dezynfekcji
może ma ktoś jakieś gotowce,albo ewentualnie linki do str., gdzie można by było to wszystko wydrukować?
co do przerwania tkanek to wiadomo...narzedzia musza byc zdezynfekowane zawsze przed uzyciem, te ktore moga byc sterylizowane musza byc wysterylizowane.
jesli dojdzie do kontaktu z krwia klienta/twoja zawsze narzedzie sterylizujemy! jesli nie to dezynfekujemy, a sterylizujemy raz na jakis czas-kilka dni.
narzedzia przed uzyciem maja byc przechowywane w jalowych pojemnikach...
ranka klienta czy pracownika musi zostac zdezynfekowana woda utleniona i zalozony jalowy opatrunek- plaster.
wiem ze czesto po dezynfekcji chemikaliami zaleca sie jeszcze narzedzia umyc pod biezaca woda...

co do rozrabiania plynu do dezynfekcji to masz to w ulotce danego plynu- kazdy rozrabia sie troszke inaczej, inne stezenia itp.
zalezy do czego ten plyn- do narzedzi, powierzchni?
musisz okreslic tez czas ile narzedzia maja lezec w takim plynie, a plyn rozrabiamy codziennie i stary wylewamy. wszystko bedzie w ulotce/ na opak. plynu.

gotowcow raczej nie znajdziesz, ale wiele z tych norm opisuja podreczniki do higieny dla szkol kosmetycznych/fryzjerskich itp.
__________________
blog blond bunny
blond bunny jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-07-11, 18:40   #3
abar18
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2006-03
Lokalizacja: Żory
Wiadomości: 3 520
Wpisy w blogu: 1
Dot.: po kontroli sanepidu

Cytat:
Napisane przez blond bunny Pokaż wiadomość
co do przerwania tkanek to wiadomo...narzedzia musza byc zdezynfekowane zawsze przed uzyciem, te ktore moga byc sterylizowane musza byc wysterylizowane.
jesli dojdzie do kontaktu z krwia klienta/twoja zawsze narzedzie sterylizujemy! jesli nie to dezynfekujemy, a sterylizujemy raz na jakis czas-kilka dni.
narzedzia przed uzyciem maja byc przechowywane w jalowych pojemnikach...
ranka klienta czy pracownika musi zostac zdezynfekowana woda utleniona i zalozony jalowy opatrunek- plaster.
wiem ze czesto po dezynfekcji chemikaliami zaleca sie jeszcze narzedzia umyc pod biezaca woda...

co do rozrabiania plynu do dezynfekcji to masz to w ulotce danego plynu- kazdy rozrabia sie troszke inaczej, inne stezenia itp.
zalezy do czego ten plyn- do narzedzi, powierzchni?
musisz okreslic tez czas ile narzedzia maja lezec w takim plynie, a plyn rozrabiamy codziennie i stary wylewamy. wszystko bedzie w ulotce/ na opak. plynu.

gotowcow raczej nie znajdziesz, ale wiele z tych norm opisuja podreczniki do higieny dla szkol kosmetycznych/fryzjerskich itp.

dzięki Ci za wszystko,ale dla mnie to i tak czarna magia
ja nie jestem ani fryzjerką ani kosmetyczką-tylko właścicielką i to jeszcze od 2 m-cy-stąd to moja niewiedza
czyli jak jak to mam napisać? w jakich podpunktach? pisać np.,że przed przystąpieniem do zabiegu dezynfekuję np. cążki czy cos takeigo???
abar18 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-07-11, 18:49   #4
blond bunny
Zakorzenienie
 
Avatar blond bunny
 
Zarejestrowany: 2009-05
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 9 069
Dot.: po kontroli sanepidu

Cytat:
Napisane przez abar18 Pokaż wiadomość
dzięki Ci za wszystko,ale dla mnie to i tak czarna magia
ja nie jestem ani fryzjerką ani kosmetyczką-tylko właścicielką i to jeszcze od 2 m-cy-stąd to moja niewiedza
czyli jak jak to mam napisać? w jakich podpunktach? pisać np.,że przed przystąpieniem do zabiegu dezynfekuję np. cążki czy cos takeigo???
powinnas podpytac swoich dziewczyn- fryzjerki, kosmetyczki...
one mialy to w szkole/na kursie itp. procedury to takie umowne pismo dotyczace tylko postepowania w twoim salonie i to ty narzucasz pracownikom pewne normy wg jakich maja pracowac.
tak, jako wlascicielka piszesz w podpunktach.
-najpierw tytul- procedura salonu....(nazwa) dotyczaca...(postepowania w wypadkach naruszenia ciaglosci tkanek klienta podczas zabiegow, dezynfekcji i sterylizacji narzedzi)
- a pozniej 1,2,3... i po kolei co dziewczyny maja robic w takiej sytuacji. czyli ze po kazdorazowym uzyciu narzedzi sa one odkladane do dezynfekcji, sterylizacji, mycia..., ze uzywane sa juz wyjalowione, ze codziennie po zakonczeniu dnia pracy dziewczyny maja obowiazek te narzedzia przygotowac na dzien kolejny- czyli zostawic na noc w plynie do dezynf, sterylizatorze, a ns dnia rano wszystko segreguja i pakuja w pakiety.
- ze jesli klient ulegnie skaleczeniu narzedzie jest od razu odkladane, a klienta opatrza sie woda utl. i plasterkiem jalowym. jesli jest to powazniejsze uszkodzenie- wypadek w pracy to trzeba wezwac nawet karetke.
- wydaje mi sie ze nie ma co wypisywac narzedzi pojednyczo a podzielic na metalowe- ktore sie dezynf i steryliz i plastykowe- tylko do dezynf oraz jednorazowe, ktore po uzyciu leca do kosza.
__________________
blog blond bunny
blond bunny jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2011-07-11, 18:57   #5
abar18
Zakorzenienie
 
Zarejestrowany: 2006-03
Lokalizacja: Żory
Wiadomości: 3 520
Wpisy w blogu: 1
Dot.: po kontroli sanepidu

Cytat:
Napisane przez blond bunny Pokaż wiadomość
powinnas podpytac swoich dziewczyn- fryzjerki, kosmetyczki...
one mialy to w szkole/na kursie itp. procedury to takie umowne pismo dotyczace tylko postepowania w twoim salonie i to ty narzucasz pracownikom pewne normy wg jakich maja pracowac.
tak, jako wlascicielka piszesz w podpunktach.
-najpierw tytul- procedura salonu....(nazwa) dotyczaca...(postepowania w wypadkach naruszenia ciaglosci tkanek klienta podczas zabiegow, dezynfekcji i sterylizacji narzedzi)
- a pozniej 1,2,3... i po kolei co dziewczyny maja robic w takiej sytuacji. czyli ze po kazdorazowym uzyciu narzedzi sa one odkladane do dezynfekcji, sterylizacji, mycia..., ze uzywane sa juz wyjalowione, ze codziennie po zakonczeniu dnia pracy dziewczyny maja obowiazek te narzedzia przygotowac na dzien kolejny- czyli zostawic na noc w plynie do dezynf, sterylizatorze, a ns dnia rano wszystko segreguja i pakuja w pakiety.
- ze jesli klient ulegnie skaleczeniu narzedzie jest od razu odkladane, a klienta opatrza sie woda utl. i plasterkiem jalowym. jesli jest to powazniejsze uszkodzenie- wypadek w pracy to trzeba wezwac nawet karetke.
- wydaje mi sie ze nie ma co wypisywac narzedzi pojednyczo a podzielic na metalowe- ktore sie dezynf i steryliz i plastykowe- tylko do dezynf oraz jednorazowe, ktore po uzyciu leca do kosza.

jeszcze raz dziękuję-jutro porozmawaim z kosmetyczką
abar18 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2014-02-18, 23:10   #6
ania604
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2012-04
Lokalizacja: Szczytno
Wiadomości: 16
Dot.: po kontroli sanepidu

Mam następujące pytanie: Otworzyłam salon i doszły mnie słuchy, że nie muszę zgłaszać tego w sanepidzie. Ale teraz się boję, czy nie nałożą mi jakiejś kary :/ salon jest przystosowany do wymagań itd., chodzi tylko o to że ngdzie tego nie zgłosiłam ..
ania604 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2014-02-19, 11:23   #7
BlueRoses
Rozeznanie
 
Avatar BlueRoses
 
Zarejestrowany: 2009-09
Lokalizacja: Różany ogród
Wiadomości: 978
Dot.: po kontroli sanepidu

Musisz zglosić , bo jak Cię ktoś "zglosi" to będziesz siedzieć i plakać .
__________________
"Jestem samolubna, niecierpliwa i trochę niepewna siebie.
Popełniam błędy, tracę kontrolę i jestem czasami ciężka do zniesienia.
Ale jeśli nie potrafisz znieść mnie kiedy jestem najgorsza, to cholernie pewne,
ze nie zasługujesz na mnie, kiedy jestem najlepsza. ”
- Marilyn Monroe 
BlueRoses jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2014-04-28, 10:26   #8
Zielona Herbata 1
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2013-06
Lokalizacja: Wrocław
Wiadomości: 447
Dot.: po kontroli sanepidu

gdzie znajdę jakieś ustawy ,wymogi ,które obowiązują w salonie kosmetycznym?
Zielona Herbata 1 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2015-11-24, 12:23   #9
AgataDanielczyk
Przyczajenie
 
Avatar AgataDanielczyk
 
Zarejestrowany: 2014-10
Wiadomości: 17
Dot.: po kontroli sanepidu

Cytat:
Napisane przez Zielona Herbata 1 Pokaż wiadomość
gdzie znajdę jakieś ustawy ,wymogi ,które obowiązują w salonie kosmetycznym?
Tutaj: Kontrola sanepidu w salonie fryzjerskim, jest ciekawy artykuł na temat tego jak się przygotować do kontroli sanepidu, jakie mamy obowiązki wynikające z przepisów itp. Polecam zapoznać się, aby nie było niespodzianki podczas kontroli
AgataDanielczyk jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Włosy i fryzury


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2015-11-24 12:23:46


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 03:28.