Retinoidy dla suchej skóry? - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Uroda > Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki

Notka

Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki Tutaj możesz zadać pytanie kosmetyczce, wymienić się doświadczeniem, opowiedzieć o swojej pielęgnacji.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2013-02-20, 10:34   #1
Kaoru22
Zadomowienie
 
Avatar Kaoru22
 
Zarejestrowany: 2010-05
Wiadomości: 1 126

Retinoidy dla suchej skóry?


Witam dziewczyny Zacznę od tego że mam suchą, nadreaktywną skórę a że od dziecka cierpię na AZS to stale jestem pod opieką dermatologa. W oklicach września wybrałam się do mojej ulubionej pani doktor z masą dziwnych grudek na twarzy oraz bardzo rozszerzonymi porami. Po dokładnych oględzinach stwierdziła że to przedstan (?) trądziku i zaleciła mi stosowanie retinoidów na całą twarz. Przyznam że byłam zaskoczona ale ufam tej lekarce i stwierdziłam - ok, trzeba to trzeba. Przepisała mi Zorac w najwyższym stężeniu 0,1% który przez pierwszy miesiąc wypalał mi skórę (stosowałam go raz na 3 dni) a potem spowodował ogromne złuszczanie. Tym też się nie przejęłam bo byłam świadoma wszelkich niedogodności. Po ponownej wizycie u dermatologa pani doktor zaleciła mi stosowanie Zoracu raz w tygodniu tak aby największe złuszczanie przypadało na weekend. Tak robiłam do stycznia kiedy to zauważyłam na mojej twarzy 2 wielkie bruzdy na czole i siateczkę zmarszczek pod oczami. Odstawiłam retinoidy i rozpoczełam intensywne nawilżanie. Zmarszczki nie znikają i nie zmniejszają się a ja jestem w kropce czy ufać lekarce i dalej stosować ten papier ścierny i tubce czy wybrać sie do innego lekarza? Może to stan przejściowy? Zaznaczę że kuracja pomogła na grudki z którymi lekarkę odwiedziłam, ale trafiłam z deszczu pod rynnę - jestem bardzo młoda, dopiero co zaczęłam studia a już mam się borykać ze zmarszczkami?
Kaoru22 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2013-02-22, 18:12   #2
intent
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2013-01
Wiadomości: 22
Smile Dot.: Retinoidy dla suchej skóry?

Stosujesz ten Zorac który nie można stosowac do twarzy , tzn. czy pisze tak na ulotce ?
Ja kupiłam Zorac i na początku stosowałam ale jak zobaczyłam na ulotce ze nie można go stosować na twarz to leży teraz sobie i nie wiem czy mam go używać .
Z tego co mówisz ,to ja też miałam takie jakby zmarszczki . Nie stosuje Zoracu teraz , zmieniłam na isotrex bo nie wiedziałam co mam robić . Ale wydaje mi się ze te zmarszczki się jakby złuszczyły . Nie wiem jak to określić
intent jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2013-02-23, 11:37   #3
Kaoru22
Zadomowienie
 
Avatar Kaoru22
 
Zarejestrowany: 2010-05
Wiadomości: 1 126
Dot.: Retinoidy dla suchej skóry?

Dokładnie jest taka adnotacja z tym że nie przejęłam się nią bo wiem że dawniej ten sam lek nie miał tego na ulotce. A odczuwasz jakąś różnicę? Czy ten drugi lek jest delikatniejszy? Po Zoracu skóra schodzi mi dosłownie płatami.
Kaoru22 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2013-02-23, 14:46   #4
intent
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2013-01
Wiadomości: 22
Dot.: Retinoidy dla suchej skóry?

.

Edytowane przez intent
Czas edycji: 2013-03-01 o 00:39
intent jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2013-02-23, 14:58   #5
intent
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2013-01
Wiadomości: 22
Dot.: Retinoidy dla suchej skóry?

Hm , czy delikatniejszy tego bym chyba nie powiedziała bo jest na podłożu alkoholowym . Zoracu używałam tylko tego właśnie co niby nie można stosować na twarz więc porównania nie mam . Tamtego co był kiedyś nie używałam . Wiem tylko że zmienili substancje pomocnicze . Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o Zoracu bo używałam go 2 tygodnie , może i nawet mniej . Ale wydawał mi się mało złuszczający na początku.. lecz potem się zaczęło . Nie wiem czy zacząć z niego korzystać jak skończę isotrex . Jak myślisz ? . Najbardziej mnie męczą przebarwienia teraz , okropnie wyglądają te plamki po każdej niedoskonałości . Wydaje mi się że może za mocno złuszczam tą twarz i odkrywam tą czerwoną skórę w tych miejscach .
Na początku będzie ci sie łuszczyć dość mocno , ale w sumie z tego co słyszałam zorac czasem złuszcza tak długo jak sie go używa . Więc nie wiem jak to będzie z tobą .
Zorac niby najsilniejszy ale to jego podłoże takie tluste nie daje tego tak odczuć . Może zmniejsz ilość nakładania , chociaż i tak juz zmniejszyłaś . Ja go codziennie używałam i jakoś łuszczenia nie odczułam aż tak dużego jak oczekiwałam . Myślę że masz za delikatną skórę jak na ten lek jeszcze w takim stężeniu . Może spróbuj ją nawilżyć od wewnątrz np. olejem lnianym .
intent jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2013-05-02, 22:23   #6
agniecha549
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2013-04
Wiadomości: 9
Dot.: Retinoidy dla suchej skóry?

Podbijam wątek i liczę na pomoc. Od około 10-ciu dni stosuję zorac na noc. Najpierw smarowałam cieniutką warstewką na moje blizny potrądzikowe (czerwone dołki po ździeraniu pryszczy za młodu...) oraz czoło i brodę. Przed każdym użyciem zoracku zmywałam twarz żelem do mycia twarzy trądzikowej pharmaceris. W dzień stosowałam zwykły krem nivea z prostym składem, żeby nie podrażniać skóry. Niestety po kilku dniach skóra tak się przesuszyła, że przerzuciłam się na ziaję oliwkową do cery suchej i normalnej. Zobaczymy jak będzie. Niestety zauważyłam, iż żel ten (pharmaceris) przesuszał miskórę. Zakupiłam dziś tonik ogórkowy z ziaji. Po ni również piekła mnie twarz... towarzyszyło mi uczucie "sciągnięcia". Stąd moje pytanie dizewczyny do Was. Czym myć twarz podczas kuracji zorackiem i czym nawilżać? I czy w ogole nawilzać? Byc moze skora musi się wysuszać, aby nastąpiło złuszczanie? I jeszcze jedno: skóa łuszczyła mi się wszędzie tam gdzie niepowinna. Już tłumaczę: mianowicie - blizny (wklęsłe dołki z przebarwieniami po ździeraniu pryszcyz za młodu) pozostawały nienaruszono. minimalnie łuszczyła mi się broda, a reszta nic. Czy to oznacza, że uzywam za malego steżenia? Moze dla mojej skory nadaje się zorac 0,1 a nie 0,5 %? Poza tym zauwazylam, ze na skorze zrobil sie wielki rumien w tych miejscach, w ktorych uzywam zoracu,... czy to normalne? wiem, ze trochę zakręciłam, ale liczę na Waszą pomoc i ocenę mojego indywidualnego przypadku

Jeszcze jendo pytanko - czy w razie nasilonego przesuszenia skory jak u mnie, moge zaraz po posmarowaniu się zorackiem nalozyc krem nawilzajacy, czy to oslabi jego dzialanie?
agniecha549 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2013-05-03, 08:20   #7
tambourinist
Rozeznanie
 
Avatar tambourinist
 
Zarejestrowany: 2013-03
Wiadomości: 630
Dot.: Retinoidy dla suchej skóry?

Cytat:
Napisane przez agniecha549 Pokaż wiadomość
Podbijam wątek i liczę na pomoc. Od około 10-ciu dni stosuję zorac na noc. Najpierw smarowałam cieniutką warstewką na moje blizny potrądzikowe (czerwone dołki po ździeraniu pryszczy za młodu...) oraz czoło i brodę. Przed każdym użyciem zoracku zmywałam twarz żelem do mycia twarzy trądzikowej pharmaceris. W dzień stosowałam zwykły krem nivea z prostym składem, żeby nie podrażniać skóry. Niestety po kilku dniach skóra tak się przesuszyła, że przerzuciłam się na ziaję oliwkową do cery suchej i normalnej. Zobaczymy jak będzie. Niestety zauważyłam, iż żel ten (pharmaceris) przesuszał miskórę. Zakupiłam dziś tonik ogórkowy z ziaji. Po ni również piekła mnie twarz... towarzyszyło mi uczucie "sciągnięcia". Stąd moje pytanie dizewczyny do Was. Czym myć twarz podczas kuracji zorackiem i czym nawilżać? I czy w ogole nawilzać? Byc moze skora musi się wysuszać, aby nastąpiło złuszczanie? I jeszcze jedno: skóa łuszczyła mi się wszędzie tam gdzie niepowinna. Już tłumaczę: mianowicie - blizny (wklęsłe dołki z przebarwieniami po ździeraniu pryszcyz za młodu) pozostawały nienaruszono. minimalnie łuszczyła mi się broda, a reszta nic. Czy to oznacza, że uzywam za malego steżenia? Moze dla mojej skory nadaje się zorac 0,1 a nie 0,5 %? Poza tym zauwazylam, ze na skorze zrobil sie wielki rumien w tych miejscach, w ktorych uzywam zoracu,... czy to normalne? wiem, ze trochę zakręciłam, ale liczę na Waszą pomoc i ocenę mojego indywidualnego przypadku

Jeszcze jendo pytanko - czy w razie nasilonego przesuszenia skory jak u mnie, moge zaraz po posmarowaniu się zorackiem nalozyc krem nawilzajacy, czy to oslabi jego dzialanie?

Nie używałam zoracku, ale inne retinoidy, a wszystkie są trochę podobne. Przede wszystkim cerę do retin. musisz przyzwyczaić. 10 dni to nic. Czyli najpierw używaj rzadko, co kilka dni. Dopiero teraz po 2,5 miesiącach kuracji mogę swój krem (0,1%) nakładać codziennie, wcześniej strasznie mnie podrażniał. Poza tym, nakładaj go bardzo mało, minimalnie, cieniutką warstwę. Bardzo pomaga też, jeśli po umyciu skóry odczekasz kilka/naśnie minut, max. pół godziny i dopiero później nałożysz trochę retinoidów. To, że masz uczucie ściągnięcia to raczej naturalne po retinoidach.
tambourinist jest offline   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Pielęgnacja - Pytania do kosmetyczki


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 
Narzędzia

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 07:07.