Wróć   Forum Wizaz.pl > Hobby > Moje gotowanie

Notka

Moje gotowanie Dzielimy się wiedzą jak przyrządzić, ugotować i upiec tak wspaniale jak nasze babcie!

Odpowiedz

Narzędzia
Stary 2006-01-13, 21:23   #1
AnnaŁ
Raczkowanie

Proszę o przepis na gulasz do kaszy jęczmiennej (gryczanej?)

Bardzo proszę o podanie takowego przepisu.
Jestem początkującą ''gotującą''w(czytaj -zieloną)więc proszę mi wytłumaczyć wszystko po kolei ''co i jak''.
AnnaŁ jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-01-14, 09:36   #2
sylwi_2005
Raczkowanie

GG do sylwi_2005
Dot.: Proszę o przepis na gulasz do kaszy jęczmiennej (gryczanej?)

Gulasz jest banalnie prosty i mi najlepiej smakuje z kaszą jęczmienną. Ja robie go tak:
na początek tre marchew i pietruszke na tarce i lekko podsmażam,to samo robie z cebulką pokrojoną w kosteczke. wrzucam do garnka. mięso (wołowina lub wieprzowina) kroje w kostke, obtaczam w mące i podsmażam na oleju zeby mięsko sie zcięło z wierzchu i do garnka. Potem zalewam to rosołem z kury-wtedy smakuje najlepiej ale jak nie masz to może być z kostki. dodajesz ziele angielskie,listek laurowy i gotujesz aż mięsko bedzie miekkie. na koniec przyprawiasz solą,pieprzem, odrobiną imbiru i gałki muszkatołowej. Jeśli sos wyszeł za rzadki dodajesz zasmażki(na rozpuszczonym maśle smażysz mąke aż uzyska złoty kolor) i gotowe
sylwi_2005 jest offline   Odpowiedz cytując
Stary 2006-01-14, 10:39   #3
makadamia
Raczkowanie

a ja robię tak: wołowinę, albo wieprzowinę (najlepiej łopatkę) kroję w kostkę wrzucam na rozgrzaną patelnie (pod wołowinę daję odrobinę tłuszczu) obsmażam na złoto, zdejmuję z patelni wrzucam pokrojoną cebulkę podsmażam zalewam wodą, odparowuję, jeszcze raz podlewam wodą, dodaję pokrojoną drobno marchewkę pietruszkę czasem paprykę, wkładam spowrotem mięso doprawiam solą, pieprzem, tymiankiem, majerankiem...a co mi pod łapkę podejdzie, jak odparuje płyn, dolewam....jak mam czerwone wino to nim podlewam, a na koniec podprawiam odrobinką kwaśnej śmietanki z mąką