Poprzedni artykuł: Dieta śródziemnomorska – zasady najzdrowszej diety świata Następny artykuł: Te gwiazdy w 2019 roku spektakularnie schudły – na jakich były dietach...

Dieta 3d chili – zasady diety opartej na przyprawach

Fitness,
,
, tagi: dieta, odchudzanie
Dieta 3d chili to sposób na odchudzanie bez wyrzeczeń w kwestii przyjmowania kalorii. Jest oparta na codziennym spożywaniu przypraw w trzech kolorach – zielonym, czerwonym i żółtym. Powiemy ci, jak właściwie działa i na czym polega.

Odchudzanie polega na głodzeniu się, wyrzeczeniach i ćwiczeniach? Nie zawsze. Dieta 3d chili ma nieco inne założenia. Jak sama nazwa wskazuje, opiera się na działaniu przypraw – w tym również chili, które połączone z odpowiednimi produktami, skutkują przyspieszeniemspalania kalorii. Takiej diety nie można prowadzić jednak w nieskończoność.

Dieta 3d chili – zasady

Dieta 3d chili polega na łączeniu ze sobą trzech rodzajów przypraw (czerwonych, zielonych i żółtych) w proporcjach pozwalających na przyspieszenie procesu spalania. Sekret diety tkwi w dodawaniu ich do zdrowych potraw (nie uda się przy codziennym zajadaniu się pizzą z dużą ilością sera), jednak we właściwym rozłożeniu ich proporcji. Dominacja jednej z przypraw może skutkować uodpornieniem się organizmu i nie przynieść pożądanych efektów. Podstawą jest więc jedzenie zbilansowanych posiłków opartych na nieprzetworzonych produktach spożywczych.

Jeśli decydujemy się na tego typu dietę, warto pamiętać, żeby nie wydłużać czasu jej trwania. Przewidziany czas stosowania 3d chili wynosi 28 dni. Tak rozpisane jadłospisy nie zaszkodzą naszemu zdrowiu i nie uodpornią nas na działanie przypraw.

Dieta 3d chili wyróżnia się brakiem restrykcyjnych zasad w jedzeniu potraw i podjadaniu, jednak wymaga ośmiu godzin snu od osoby, która ją stosuje. To ważne ze względu na spowalnianie przemiany materii i wzrost apetytu, jakie towarzyszą niewyspanej osobie. Niezależnie od wielkości pozostałych posiłków, niewskazane jest też omijanie śniadania.

Uwaga – jeśli cierpisz z powodu dolegliwości układu pokarmowego, ta dieta nie jest przeznaczona dla ciebie. Wrażliwy żołądek również może wykluczać przyjmowanie pokarmów z przyprawami ujętymi w diecie. W takiej sytuacji konieczna jest konsultacja lekarska.

Zdjęcie: Unsplash/ Thomas Evans

Dieta 3d chili - przyprawy

Przyprawy czerwone w diecie 3d chili

Czerwone przyprawy uwzględniają trzy główne produkty – chili oraz słodką i ostrą paprykę, ale też curry, czarny pieprz i paprykę pepperoni. Każda z nich działa na spalanie tłuszczu i przyspiesza proces przemiany materii. Wszystko dzięki zawartej w nich kapsaicynie (w przypadku pieprzy piperynie).

Gdzie stosować? W dowolnym posiłku. Czerwone przyprawy działają już w momencie spożywania danej potrawy.

Przyprawy żółte w diecie 3d chili

Wśród przypraw tej kategorii kolorystycznej znajdują się: imbir, kardamon, cynamon. Żółte przyprawy działają na układ pokarmowy, stymulując jego pracę. Ułatwiają tym samym trawienie i hamują apetyt. Pobudzają również soki żołądkowe.

Gdzie stosować? Szczególnie w przygotowaniu zup i drugich dań.

Przyprawy zielone w diecie 3d chili

Zielone przyprawy wchodzące w skład diety 3d chili to bazylia, oregano, mięta, szałwia i tymianek. Składniki te odpowiadają za właściwą pracę naszego żołądka, zapobiegając niestrawnościom. To sprawia, że organizm przygotowuje się do przyjęcia posiłków w dalszej części dnia, bez szkody dla zdrowia.

Gdzie stosować? Zaleca się używania zielonych przypraw do śniadań.

Zdjęcie: Unsplash/ Victoria Zakharchuk

Dieta 3d chili – efekty

Żeby zauważyć efekty ze stosowania diety, konieczne jest jedzenie regularnych posiłków. Przy pięciu potrawach dziennie organizm zrzuci około 2 kg tygodniowo. Nie jest to jednak oczywiście regułą. Wszystko zależy od dyscypliny osoby, która decyduje się na przeprowadzanie diety.

Dieta 3d chili – jadłospis

Śniadanie: np. jajecznica z pomidorem, oregano i bazylią lub jogurt naturalny z bananem i łyżeczką cynamonu.

Drugie śniadanie: np. starte jabłko z cynamonem lub gorąca czekolada z chili.

Obiad: np. papryka nadziewana ryżem z curry, indyk ze słodką papryką i grillowanymi warzywami, lub zupa krem z groszku z kurkumą i bazylią.

Podwieczorek: np. budyń z dodatkiem chili.

Kolacja: np. pieczywo pełnoziarniste z sałatą, awokado, serem brie, pieprzem i tymiankiem lub sałatka makaronowa z kurczakiem z ziołami prowansalskimi, pieprzem i słodką papryką.

Do picia: woda niegazowana, kompoty lub soki (niesłodzone).

Byłyście kiedyś na diecie 3D chili, a może dopiero zamierzacie wypróbować?

Źródło zdjęcia głównego: Unsplash/ Christopher Campbell

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

27 lutego 2020, 18:15

Nasze propozycje