Poprzedni artykuł: Trening online - 5 najlepszych streamów i profili do ćwiczeń w domu Następny artykuł: Wytapianie boczków podbija TikToka - to szybka metoda na płaski brzuch

Dieta na cellulit – sprawdź, co jeść, żeby pozbyć się pomarańczowej skórki

Żeby zmniejszyć widoczność pomarańczowej skórki, nie wystarczy po prostu mniej jeść! Dieta na cellulit oznacza nie tylko wykluczenie pewnych pokarmów z jadłospisu, ale też wprowadzenie do niego działającego antycellulitowo błonnika lub zielonej herbaty.

Nie jest łatwo pozbyć się cellulitu. Jeśli nie chcemy zostawić majątku w gabinetach kosmetycznych i klinikach medycyny estetycznej, pozostaje nam żmudna walka z nim na kilku innych frontach. Chcąc uzyskać naprawdę satysfakcjonujące wyniki powinnyśmy regularnie stosować antycellulitowe peelingi i kremy, używać masażerów, szczotkować ciało na sucho i trenować.

Trzeba też przestrzegać diety na cellulit. Zmiana sposobu odżywiania jest konieczna, bo bez niej pomarańczowa skórka zmniejszona ćwiczeniami czy za pomocą kosmetyków i tak wróci do swojego poprzedniego stanu.

Fot.: iStock

Dieta na cellulit – z czego trzeba zrezygnować

Jeśli masz ewidentną nadwagę, pozbywanie się pomarańczowej skórki rozpocznij od ograniczenia ilości spożywanego jedzenia. Dziennie powinnaś przyjmować nie więcej niż 1400 kcal, a ich źródłem powinno być zdrowe i pożywne jedzenie, najlepiej podzielone na pięć niewielkich porcji.

Żeby pozbyć się cellulitu i nie pozwolić mu wrócić, powinno się wystrzegać węglowodanów, tłuszczu, cukru i soli. Bo właśnie te składniki jedzenia przyczyniają się do powiększania tkanki tłuszczowej, magazynowania wody w organizmie i w konsekwencji powstawania cellulitu wodnego lub tłuszczowego.

Dieta na cellulit wiąże się z wykluczeniem z jadłospisu lub zdecydowanym ograniczeniem ilości:

  • czerwonego mięsa (zwłaszcza wieprzowiny),
  • słodyczy, 
  • fast foodu,
  • pieczywa (zwłaszcza białego),
  • białego ryżu,
  • białego makaronu,
  • smażonych potraw,
  • słodkich napojów (w tym także naturalnych soków).

Dieta na cellulit wodny

Szczególnym rodzajem cellulitu jest cellulit wodny powstający na skutek magazynowania w organizmie wody. Żeby zmniejszyć ten rodzaj cellulitu należy ograniczyć spożywanie produktów, które powodują, że nasze ciało gromadzi wodę – głównie zawierających duże ilości soli lub odwadniających organizm i w ten sposób "prowokujących" go do zatrzymywania wody. Są to głównie:

  • wędliny,
  • sery dojrzewające i topione,
  • słone przekąski,
  • alkohol,
  • duże ilości kawy i herbaty.

Fot.: iStock

Dieta na cellulit – jedzenie, które zmniejsza pomarańczową skórkę

Żeby zmniejszyć pomarańczową skórkę należy wprowadzić do jadłospisu pokarmy, które nie tylko zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej czy powodują jej zmniejszenie. Potrzebujemy także w naszej diecie na cellulit:

  • witaminy C, która poprawia jędrność i elastyczność skóry, wzmacniając jej włókna kolagenowe,
  • kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-9, dzięki którym skóra jest nawilżona i gładka,
  • białka, które jest niezbędne do prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych,
  • błonnika, który reguluje procesy trawienne, ogranicza wchłanianie tłuszczów i zapobiega zatrzymywaniu w organizmie produktów przemiany materii.

W diecie zwalczającej cellulit nie powinno zabraknąć:

  • orzechów,
  • pestek dyni,
  • oliwy z oliwek,
  • pomidorów,
  • czerwonej papryki,
  • grejpfrutów,
  • cytryny, 
  • jabłek,
  • dużej ilości wody (około 2 l),
  • zielonej herbaty (która stymuluje uwalnianie magazynowanych w organizmie tłuszczów).

Zobacz także: Chcesz szybko schudnąć? Wyprobuj dietę ujemnych kalorii!

Zdjęcie główne: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

8 lipca 2020, 01:35

Nasze propozycje