Poprzedni artykuł: Płaski brzuch bez wyrzeczeń i treningów - jak to możliwe? Następny artykuł: Proste ćwiczenia na uda i łydki, które możesz zrobić w domu

Dieta ujemnych kalorii - zasady. Ile można na niej schudnąć?

Fitness,
,
, tagi: dieta, odchudzanie
Dieta ujemnych kalorii to dieta odchudzająca, którą stosuje się przez okres ok. dwóch tygodni. Jest idealna na sezon wiosenno - letni. Opiera się na spożywaniu niskokalorycznych warzyw i owoców.

Dieta ujemnych kalorii jest oparta na deficycie kalorycznym. Oznacza to, że w jej założeniu, żeby osiągnąć rezultaty w postaci zrzucenia zbędnych kilogramów, powinniśmy jeść produkty, których kaloryczność jest niższa niż energia, jakiej potrzebujemy do ich spalenia. Podczas stosowania diety zjada się surowe warzywa i owoce, które są bogate w witaminy i błonnik. To właśnie on sprawia, że wydaje nam się, że jesteśmy najedzeni.

Zobacz także:Dieta CRAM na płaski brzuch - na czym polega?

Zasady diety ujemnych kalorii

Dieta ujemnych kalorii to sposób odżywiania, który zakłada posiłki składające się z produktów, które w naturalny sposób pobudzają nasz metabolizm i spalają tłuszcz. Zakłada ona spożywanie surowych warzyw, owoców, ale także ziół i produktów lekkostrawnych. 

Oznacza to, że spożywając np. świeżego ogórka o wartości 14 kcal, nasz organizm musi spalić 16 kcal, żeby go strawić, co sprawia, że uzyskujemy ujemne kalorie. Stosując dietę ujemnych kalorii warto pamiętać, że zakładany dzienny limit energetyczny wynosi od 1000 do 1200 kcal. Nie jest to wiele. Zasadne jest więc, by dieta nie trwała dłużej niż dwa tygodnie. Nie oznacza to, że nie można do niej wracać. 

Dieta ujemnych kalorii

Źródło: iStock

Po jakie produkty sięgać stosując dietę ujemnych kalorii?

Ze względu na produkty, które wskazane są do spożycia w trakcie diety ujemnych kalorii, zaleca się jej przeprowadzanie w okresie wiosenno - letnim, kiedy dostęp do świeżych warzyw i owoców jest większy a ich ceny niższe. Dieta zakłada również wybór jak największej ilości produktów z dużą zawartością błonnika, ale też wody, czy składników ułatwiających spalanie tkanki tłuszczowej.

Warzywa w diecie ujemnych kalorii:

  • zielone warzywa (np. brokuły, szpinak, szparagi, sałata),
  • kukurydza,
  • cukinia, 
  • buraki, 
  • cebula,
  • marchew,
  • kalafior.

Owoce w diecie ujemnych kalorii:

  • jabłka,
  • śliwki,
  • mango,
  • cytrusy,
  • jagody,
  • truskawki,
  • maliny,
  • brzoskwinie,
  • arbuz,
  • żurawina.

Zioła w diecie ujemnych kalorii:

  • mięta,
  • bazylia,
  • koperek,
  • tymianek.

Chcąc przygotować potrawy będąc na diecie ujemnych kalorii warto pamiętać, by spożywać je jak najczęściej w postaci surowej. Produkty możesz również ugotować na półtwardo lub na parze. Przyprawy nie są wykluczone, jednak powinno się unikać dodawania do potraw soli. Pożądana jest natomiast np. papryczka chili. Dobrym rozwiązaniem jest również picie koktajli

Zobacz także:Dieta NFZ - darmowy generator jadłospisu

Efekty diety ujemnych kalorii

Efekty jakie uzyskamy po zastosowaniu diety ujemnych kalorii zależą od organizmu, spożywanych produktów, czy ruchu jaki wykonujemy na co dzień. Niemniej jednak przez 2 tygodnie dokładnie ułożonej diety stracimy ok. 6 kilogramów. Może to być również ich większa ilość. Warto pamiętać jednak, że dieta ta wykazuje duże prawdopodobieństwo efektu jo jo. Jej główną zaletą jest fakt, że daje szybkie rezultaty. Nie jest ona jednak przykładem zdrowej diety, którą stosuje się regularnie. Brakuje w niej wartości odżywczych, "dobrych" tłuszczów, czy białek. Nie jest to również dieta dla każdego. Młode, rozwijające się osoby nie powinny z niej korzystać, podobnie jak osoby w ciąży, czy cierpiące z powodu chorób układu pokarmowego. Nie stosuje się jej przy dużej aktywności fizycznej i psychicznej.

Źródło zdjęcia głównego: Jan Sedivy / Unsplash

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

30 maja 2020, 10:49

Nasze propozycje