Poprzedni artykuł: Sara Boruc-Mannei opowiada o kontrowersyjnej diecie. Je dwa posiłki dz... Następny artykuł: Płaski brzuch bez wyrzeczeń i treningów - jak to możliwe?

Mata do ćwiczeń - jaką najlepiej wybrać?

Domowa izolacja sprzyja aktywności w domu. Odpowiednio dobrana mata do ćwiczeń pomoże osiągnąć upragnione efekty wysiłku fizycznego. Jaką matę wybrać do praktyki jogi, do pilatesu, do ćwiczeń siłowych?

Do ćwiczeń w domu niezbędna jest mata. Nawet klasyczne brzuszki o wiele lepiej wykonywać na specjalnej macie, niż na twardej podłodze lub kocu, który przesuwa się i przykleja do ciała. Podpowiadamy w jaką matę najlepiej zainwestować, aby poprawić swoją aktywność fizyczną.

mata do ćwiczeń

Źródło: Istock

Zobacz także: Pilates dla początkujących - jakie ćwiczenia robić w domu?

Mata do jogi - kauczukowa, z PCV

Najbardziej popularne w sieci i w sklepach sportowych są maty do jogi. Nie oznacza to jednak, że możemy stosować je jedynie do skomplikowanych asan i oddechowych praktyk. Warto sięgnąć po matę do jogi, jeśli nasze ćwiczenia opierają się na rozciąganiu, posiadają elementy pilatesu i pracy z ciężarem własnego ciała. Szczególnie jeśli duża część wysiłku fizycznego polega na utrzymywaniu balansu i opieraniu się na dłoniach i stopach. Mata do jogi da nam potrzebną amortyzację ciała, odciąży nadgarstki i zapobiegnie poślizgnięciu.

Jednak maty do jogi nie są zawsze takie same. Te droższe wykonane z kauczuku często posiadają delikatnie wystający włosek. Taka mata będzie doskonała do intensywnych treningów, podczas których nasze ciało na macie się poci. Mata z włoskiem da przyczepność i wchłonie wilgoć. Jednak początkujące osoby albo takie, których trening ma niską intensywność nie będą zadowolone z tego zakupu. Ich mata powinna być bardziej gumowa, z PCV, najlepiej o delikatnej perforacji, która od razu po wejściu zapobiegnie poślizgnięciu. 

Mata do ćwiczeń - antypoślizgowa, piankowa 

W przypadku, gdy duża część treningu opiera się na ćwiczeniach w pozycji leżącej bądź siedzącej, lepiej wybrać grubą matę (od 0,5 do 1 cm grubości) o piankowej strukturze. Taka mata do ćwiczeń zapewni miękkość podczas wykonywania ćwiczeń na brzuch i rozciągania. Polecana jest także dla osób, które mają kłopot z kolanami - nie będą potrzebowały dodatkowego materiału, bo pianka da niezbędną amortyzację stawów. Nawet przy dużej ilości powtórzeń na piankowej macie nie odczujemy bólu pleców i kości. 

Początkowo nie warto inwestować w bardzo drogą matę do ćwiczeń, z drugiej zaś strony najtańsza mata nie posłuży nam długo - szybko się zniszczy i porwie. Dlatego najlepiej kupić matę ze średniej półki cenowej, w kwocie około 50-80 złotych. Taka mata do ćwiczeń nada się nawet do codziennych treningów, z drugiej zaś strony jeśli nasz zapał do ćwiczeń w domu minie, nie będzie nam szkoda odłożyć ją do szafy. 

Źródło zdjęcia głównego: Istock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

30 maja 2020, 11:04

Nasze propozycje