Poprzedni artykuł: Wytapianie boczków podbija TikToka - to szybka metoda na płaski brzuch Następny artykuł: Odkwaszanie organizmu - 3 naturalne metody i dlaczego warto to robić?

Najlepsze ćwiczenia na cellulit

Wykonując proste ćwiczenia takie, jak przysiady, nie tylko wyszczuplisz sobie pośladki i uda, ale też zmniejszysz widoczność pomarańczowej skórki. Te ćwiczenia na cellulit wykonasz w domu, nie korzystając z żadnych specjalnych sprzętów!

Jeśli tak jak większość mieszkanek naszej planety masz pomarańczową skórkę, wiosnę i lato witasz pewnie z mieszanymi uczuciami. Jak każdy cieszysz się piękną pogodą, ale z niepokoi cię perspektywa założenia bikini czy szortów. Na szczęście wykonując proste ćwiczenia na cellulit w zaciszu własnego domu możesz dorobić się zgrabnej pupy, smukłych ud i idealnie gładkiej skóry na nich. ;-)

Fot.: iStock

Zobacz także: Cellulit wodny i cellulit tłuszczowy to nie to samo! Jak je odróżnić?

Ćwiczenia na cellulit na pośladkach i udach

Ze względu na charakterystyczne dla kobiet umiejscowienie tkanki tłuszczowej pomarańczowa skórka najczęściej pojawia się na udach i pośladkach. I nie jest ją łatwo stamtąd "wykurzyć"! W ujędrnieniu i wygładzeniu skóry w tych miejscach pomogą antycellulitowe peelingi i kremy, masażery i szczotkowanie na sucho. Ale bez ćwiczeń nie możemy liczyć na naprawdę znacząca zmianę.

W szybkim spalaniu tłuszczu i co za tym idzie wyraźnym zmniejszeniu widoczności pomarańczowej skórki pomoże nam trening interwałowy. Niestety, jeśli nie możesz pochwalić się niezłą wydolnością, takie intensywne ćwiczenia będą dla ciebie prawdziwą udręką. W takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem jest wykonywanie ćwiczeń na cellulit, które stopniowo i stosunkowo bezboleśnie rzeźbią oaz wygładzają uda i pośladki

Ćwiczenia dobrze jest poprzedzić rozgrzewką. Najlepiej jest wykonać 15-20 pajacyków, a następnie przez dwie minuty biec w miejscu wysoko podnosząc kolana. Po takiej rozgrzewce rozpoczynamy właściwe ćwiczenia. 

Ćwiczenia na cellulit ud i pośladków – przysiady

Rozstawiamy nogi na szerokość bioder, pilnując żeby stopy dobrze przylegały do podłogi. Następnie wykonujemy przysiad, zginają nogi w kolanach i wypychając biodra do tyłu. Żeby to ćwiczenie przyniosło oczekiwane rezultaty, musimy pilnować, żeby zgięte kolona nie wychodziły poza palce stóp, a kręgosłup na wysokości krzyża nie wyginał się w łuk. Powtarzamy to ćwiczenie na cellulit tak długo, aż poczujemy palenie w pośladkach. ;-)

Ćwiczenia na cellulit ud i pośladków – przysiady z ugiętą nogą

To ćwiczenie na cellulit można wykonać na dwa różne sposoby. Możemy, stojąc w rozkroku (ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder), zgiąć lewą nogę w kolanie, równocześnie wyrzucając wyprostowaną prawą nogę do tyłu. Wykonując taki przysiad z wyrzutem, musimy uważać, żeby kolano zginającej się nogi nie wystawało poza palce u stopy tej nogi. Powtarzamy ćwiczenie pięć razy, po czym zmieniamy nogę.

Fot.: iStock

Żeby wykonać drugą wersję tego ćwiczenia, musimy stanąć tyłem do kanapy i oprzeć na niej front stopy tej nogi, którą normalnie wyrzucalibyśmy do tyłu. Stoimy w rozkroku, opierając się na wyprostowanej prawej nodze i froncie stopy lewej nogi, która opiera się na stojącej za nami sofie. Ćwiczymy zginając kolano prawej nogi tak, żeby nie wychodziło ono poza palce u stopy. 

Ćwiczenia na cellulit ud i pośladków – wymachy nogą w klęku podpartym

Do tego ćwiczenia przyda nam się mata, ale dywan też wystarczy. Opieramy ciężar ciała na dłoniach wyprostowanych rąk i kolanach zgiętych nóg. I tak – stojąc "na czworaka" – unosimy lewą nogę do góry. Bardzo ważne jest, żeby w trakcie wykonywania tego ćwiczenia na cellulit zachować odpowiednią pozycję! Unosimy nogę nadal zgiętą w kolanie pod kontem 90 stopni. Napinamy uda, pośladki i łydki, zginając nogę w kostce. Podeszwa stopy powinna być ustawiona równolegle do sufitu. Tak ustawioną i napiętą nogę unosimy do góry 8-10 razy, po czym powtarzamy ćwiczenie na prawą nogę.  

Ćwiczenia na cellulit ud i pośladków – mostek biodrowy 

Kładziemy się na plecach, zginamy nogi w kolanach i opieramy podeszwy stóp na podłodze. Następnie, unosimy biodra do góry, tak żeby brzuch znalazł się na jednej linii z klatką piersiową. Po takim uniesieniu bioder, utrzymujemy taką pozycję przez 10-15 sekund, po czym opuszczamy pupę na podłogę. Żeby ćwiczenie przyniosło oczekiwane rezultaty, należy w trakcie jego wykonywania napiąć mięśnie brzucha, pośladków i ud oraz powtórzyć je 8-10 razy. 

Taką serię ćwiczeń dobrze jest powtarzać 3-4 razy w tygodniu. Z czasem warto zainwestować w hantelki, obciążenia na kostki i gumy oporowe. Po ciężarki sięgniemy wykonując przysiady, natomiast obciążenia na kostki zakładamy do wymachów nóg w klęku podpartym. Ćwiczenia na cellulit z gumami oporowymi warto dokładnie tak, jak pokazała Doda. 

Zobacz także: Dzięki tym domowym patentom zmniejszysz widoczność pomarańczowej skórki i zaoszczędzisz pieniądze!

Poniżej znajdziecie filmik z innymi sprawdzonymi ćwiczeniami na cellulit.  

Zdjęcie główne: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

8 lipca 2020, 01:15

Nasze propozycje