Poprzedni artykuł: Najlepsze ćwiczenia na cellulit Następny artykuł: Jak schudnąć po domowej izolacji? Kourtney Kardashian podzieliła się s...

Odkwaszanie organizmu - 3 naturalne metody i dlaczego warto to robić?

Fitness,
,
, tagi: dieta
Odkwaszenie organizmu przyczynia się m.in. do osłabienia organizmu, wypadania włosów i problemów z wagą. Domowymi sposobami i wprowadzeniem odpowiedniej diety można przywrócić równowagę kwasowo - zasadową w organizmie.

Odkwaszenie organizmu nie jest potrzebne w momencie, kiedy utrzymany zostaje odpowiedni poziom jonów wodorowych (pH) krwi. Prawidłowy wynik mieści się w przedziale 7,35 – 7,45. Kiedy dochodzi do jego podwyższenia, mamy do czynienia z zakwaszeniem organizmu. Wśród najbardziej powszechnych przyczyn jego występowania znajdują się m.in. nieodpowiednia dieta bogata w tłuszcze i węglowodany, brak aktywności fizycznej, stres, picie kawy, czy palenie papierosów, a także stosowanie wysokobiałkowej diety. Niezależnie od przyczyny, taki stan powoduje zmiany w funkcjonowaniu organizmu i wpływa również na stan skóry, paznokci oraz włosów.

Zobacz także:Najlepsze kosmetyki na wypadanie włosów

Kiedy potrzebne jest odkwaszanie organizmu?

Odkwaszenie organizmu konieczne jest w sytuacji, kiedy zaburzona zostaje równowaga kwasowo - zasadowa w tkankach oraz krwi. W najmniejszym odchyleniu powoduje ona zmiany w przemianie materii, a także inne objawy, do których należeć mogą:

  • zmęczenie i wahania nastroju,
  • wzmożona drażliwość,
  • problemy ze snem i koncentracją,
  • rozdwajające się i łamliwe paznokcie,
  • wypadanie włosów,
  • przesuszanie i podrażnienia skóry,
  • skurcze mięśni (m.in. łydek),
  • bóle stawów,
  • bóle brzucha,
  • biegunki,
  • sztywnienie szyi,
  • reumatyzm,
  • nerwowość i drażliwość,
  • zajady,
  • zaburzenia rytmu serca.

Nie każdy z nich musi oznaczać jednak, że konieczne jest odkwaszanie organizmu. Może być to objaw innej, poważnej choroby i każdorazowo warto zwrócić się z problemem do lekarza specjalisty.

Odkwaszanie organizmu - 3 naturalne metody i dlaczego warto to robić?

Źródło: iStock

3 metody odkwaszania organizmu

Dieta na odkwaszenie organizmu

Odkwaszanie organizmu powinno opierać się na ograniczeniu produktów zakwaszających, a tym samym wprowadzenie regularnych posiłków do jadłospisu. Spożywając je w ilości pięciu dziennie w małych porcjach i jedząc je bez pośpiechu, wspomożemy proces odkwaszania. Dobrym rozwiązaniem będzie również wprowadzenie nawyku picia wody. O poranku natomiast możemy spożywać ciepłą wodę z cytryną, którą wzbogacić możemy o miód, a która wbrew pozorom posiada właściwości alkalizujące. Co powinniśmy jeszcze jeść?

Produkty zasadotwórcze, po które warto sięgać odkwaszając organizm to m.in.:

  • zioła,
  • soki warzywne,
  • ziemniaki,
  • wiśnie,
  • nasiona strączkowe jak biała fasola, soja, orzeszki sojowe,
  • zielona i miętowa herbata,
  • zielone warzywa: szparagi, brokuły, zielony groszek, brukselka, sałata, ogórki, szpinak, cukinia, 
  • buraki, marchew, rzodkiewka,  fasolka szparagowa, kapusta, kukurydza, dynia, pomidory, czosnek, papryka,
  • kiełki, 
  • kasza gryczana,
  • owoce, jak cytryny i limonki, 
  • awokado,
  • pestki dyni,
  • migdały.

Do wysoce kwasotwórczych produktów należą:

  • kawa,
  • alkohol,
  • mięso - wołowina, wieprzowina i wędliny,
  • nabiał - w tym kefir i twaróg,
  • cukier,
  • czarna herbata,
  • czekolada.

Napary z ziół na odkwaszenie organizmu

Elementem wspomagającym dietę jest stosowanie naparów z ziół. Domowe napoje odkwaszające organizm można parzyć z ogólnodostępnych ziół, jak pokrzywa, regulujący również pracę żołądka rumianek, skrzyp polny czy melisę. Stosować można je też w formie herbaty. 

Do popularnych ziół zaliczyć można również:

  • szałwia lekarska,
  • skrzyp polny,
  • bratek,
  • ostropest plamisty,
  • imbir lekarski,
  • czerwonokrzew (rooibos),
  • kminek zwyczajny.

Aktywność fizyczna i ograniczenie stresu

Ruch jest niezbędny w utrzymaniu równowagi kwasowo - zasadowej przy odkwaszaniu organizmu. Ważne jest jednak, by nie były to intensywne ćwiczenia, które doprowadzą do wzmożonego zakwaszania organizmu. Regularne ćwiczenia, dostosowane do kondycji fizycznej, przeprowadzane w sposób umiarkowany pozwolą na niezakłóconą pracę organizmu i pozbycie się toksyn. By zredukować poziom pH, należy również ograniczyć stres i w miarę możliwości odciąć czynniki go powodujące.

Źródło zdjęcia głównego: Iñigo De la Maza on Unsplash

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

8 lipca 2020, 01:00

Nasze propozycje