Poprzedni artykuł: Mata do ćwiczeń - jaką najlepiej wybrać? Następny artykuł: Dieta ujemnych kalorii - zasady. Ile można na niej schudnąć?

Płaski brzuch bez wyrzeczeń i treningów - jak to możliwe?

Nie musisz wcale katować się ćwiczeniami na brzuch, aby ten był płaski i szczupły. Jak to możliwe?

Na płaski brzuch i mniejszy obwód w talii składa się wiele czynników, z czego sam trening to zaledwie 1/3 sukcesu, o ile nie chodzi nam o wyrzeźbienie sześciopaku. Ważniejsze są odpowiednie nawyki żywieniowe. Istnieje jednak pewien trik, który dodatkowo zmniejszy talię bez ciężkich ćwiczeń i wyrzeczeń.

płaski brzuch

Źródło: Istock

Dieta na płaski brzuch 

Żeby zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej na brzuchu, a tym samym zmniejszyć jego obwód, niezbędna jest dieta o ujemnym bilansie kalorycznym. W internecie znajdziemy wiele kalkulatorów, dzięki którym w prosty sposób obliczymy liczbę kalorii, którą powinniśmy jeść na podstawie naszej wagi, wieku i codziennej aktywności. Nie jest jednak tak, że aby mieć płaski brzuch możemy jeść cokolwiek, byle zmieścić się w kaloryczności. Dla płaskiego brzucha ważne jest także co i jak jemy.

Zobacz także: Zielona kawa na odchudzanie - działanie oraz efekty

Po pierwsze, małe porcje - jeśli chcemy, aby nasz brzuch był zawsze płaski nie powinniśmy się przejadać i dopuszczać do sytuacji, w której nasz żołądek się rozciąga. Lepiej zjeść 4-5 małe posiłki, niż 2-3 duże, podczas których najadamy się do syta, a potem czujemy się ciężko.

Duże porcje, a także jedzenie w biegu wpływa na powstawanie wzdęć, które przeszkadzają w drodze do uzyskania płaskiego brzucha nawet osobom bardzo szczupłym. Jeśli brzuch po posiłku jest wyraźnie zaokrąglony w górnej części, oznacza to, że nasz posiłek był zbyt duży. Jeśli zaś, szczególnie wieczorem, zauważamy, że obwód talii i brzucha w dolnej części wyraźniej się powiększył, oznacza to, że jelita są w dużej części wypełnione treścią, co powoduje widoczne wzdęcia. Przyczyną takiej sytuacji może być za mała lub za duża ilość błonnika w diecie. Za mała ilość utrudnia trawienie, zaś za duża sprawia, że błonnik pęcznieje i powiększa swoją objętość. Wzdęcie brzucha może także powodować zbyt mała ilość wypijanej wody albo kłopoty hormonalne, na przykład przed zbliżającym się okresem.

W utrzymaniu płaskiego brzucha pomaga dołączenie do diety takich produktów jak czerwona i zielona herbata, gotowane warzywa i kasze, pełnoziarniste chleby i chude mięso. Jeśli chcemy cieszyć się płaskim brzuchem powinniśmy ograniczyć nabiał, mleko, tłuste i smażone potrawy, biały chleb. 

Vacuum na płaski brzuch 

Z reguły ćwiczenia na brzuch nie działają na zmniejszenie jego obwodu, ale na uwydatnienie i wzmocnienie jego mięśni. Istnieje jednak jedno proste ćwiczenie, które wyraźnie zmniejsza obwód talii i brzucha, nawet jeśli nie stosujemy żadnej diety i nie wykonujemy innych ćwiczeń. Było ono bardzo popularne wśród kulturystów w latach 80', którzy obok dużej muskulatury chcieli mieć jak najmniejszy obwód brzucha. Do jego wykonania nie potrzeba rozgrzewki, wystarczy poświęcić na nie na początek około 2-3 minuty dziennie i można je wykonać dosłownie wszędzie. Ćwiczenie to znane jest pod nazwą vacuum. 

Vacuum polega na wciąganiu brzucha przy jednoczesnym napięciu mięśni. W ten sposób stymulujemy i rzeźbimy mięsień, który znajduje się pod mięśniem prostym brzucha. Jest on odpowiedzialny za przytrzymywanie naszych narządów wewnętrznych. Jak wykonywać vacuum?

Na początek najłatwiej zrobić vacuum na leżąco. Uginamy kolana, a plecy przyklejamy do podłoża. Wciągamy brzuch i staramy się napiąć mięśnie. Wytrzymujemy około 20 sekund, w tym czasie możemy wykonywać delikatny wdech i wydech, jednak cały czas wciągając brzuch do środka. Powtarzamy ćwiczenie 2-3 razy rano, na czczo oraz przed pójściem spać, również 2-3 razy. Z czasem możemy zwiększać czas wytrzymywania w pozycji oraz ilość powtórzeń. 

Z czasem wciąganie brzucha możemy ćwiczyć podczas codziennych czynności, na przykład mycia zębów, albo gotowania. W tym celu zamiast na leżąco, robimy vacuum na stojąco, w razie potrzeby uginamy nieco tułów, a ręce opieramy na stole lub blacie. Aby zobaczyć jak najlepsze efekty warto wykonywać vacuum codziennie. Nawet bez zmiany diety, ciężkich treningów i wyrzeczeń, już po miesiącu wykonywania vacuum możemy spodziewać się około 1 cm mniej w obwodzie talii i brzucha. Dodatkowo wzmacniamy w ten sposób mięśnie głębokie, co pozytywnie wpływa na naszą postawę ciała oraz stymuluje i przyśpiesza trawienie. Tym sposobem płaski brzuch i szczupła talia są jeszcze łatwiejsze do osiągnięcia. 

Zobacz także: Dieta owsiankowa - efekty i przepisy

Źródło zdjęcia głównego: Istock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

30 maja 2020, 11:39

Nasze propozycje