Poprzedni artykuł: Gumy do ćwiczeń w domu - zestaw taśm kupisz teraz w Lidlu Następny artykuł: Ćwiczenia w domu - darmowe aplikacje do ćwiczeń

Podwójny podbródek - szybkie ćwiczenia. Buldog, całowanie żyrafy, czy język żmii?

Fitness,
,
, tagi: ćwiczenia
Podwójny podbródek można wyeliminować jeszcze przed jego powstaniem. Kiedy jednak już go posiadamy, należy włączyć do rutyny ćwiczenia. Wszystkie z nich skupiają się na żuchwie i napięciu mięśni w tych okolicach.

Praca nad podbródkiem nie od razu oznacza ingerencję chirurga plastycznego. Wystarczą ćwiczenia, które pomogą w modelowaniu jego kształtu i usunięciu niechcianej fałdy. Podwójny podbródek wcale nie jest wyłącznie domeną osób starszych lub z większą ilością kilogramów- nawet szczupłe sylwetki czasami zmagają się z tym problemem.

Zobacz także:Kosmetyki poprawiające owal twarzy

Źródło: iStock

Przyczyny powstawania podwójnego podbródka

Bezpośrednią przyczyną powstawania podwójnego podbródka jest przede wszystkim zwiotczała skóra. Do przyczyn pośrednich należą natomiast:

  • starzenie się skóry lub niewłaściwa jej pielęgnacja, niedostosowana do wieku,
  • gwałtowna utrata wagi,
  • otyłość,
  • nadmierna ekspozycja na promienie słoneczne skutkująca utratą kolagenu, przesuszaniem się skóry i zmniejszeniem jej elastyczności,
  • czynniki genetyczne i budowa ciała - krótsza szyja i mniejsza żuchwa. 

Zobacz także: Jakie efekty daje masaż twarzy i jak go wykonać?

Ćwiczenia na podwójny podbródek

Żeby ćwiczenia na podwójny podbródek miały sens, należy wykonywać je regularnie. Spędzając czas w domu jest to szczególnie łatwe. Pozycje, które rzeźbią okolice brody nie wymagają wysiłku i kradną kilka sekund w ciągu dnia. Najlepiej jeśli w toku codziennych zajęć wybierzemy sobie trzy lub cztery ćwiczenia i będziemy powtarzać je około pięć razy dziennie każde. Np. podczas oczekiwania na gotującą się wodę na herbatę lub kawę.

Język żmii

Jak wiemy, język węża czy żmii należy do długich. Ćwiczenie wymaga więc jego użycia. Przy pomocy języka spróbuj dotknąć czubka swojego nosa. Wysuń go tym samym jak najwyżej i powtórz próbę pięć razy. Nie każdy potrafi wykonać to ćwiczenie, jednak nie o dotknięcie nosa tu chodzi, a pracę twojej brody.

Całowanie żyrafy

Ćwiczenie na podwójny podbródek o tej niezwykłej nazwie polega na wyciągnięciu szyi ku górze. Ma to imitować chęć pocałowania niezwykle wysokiej osoby, co wymusza uniesienie brody wysoko i spojrzenie na sufit. Ułożenie ust do pocałunku jest tutaj ważne ze względu na automatyczne wysunięcie brody. Wykonując ćwiczenie warto utrzymać je w danej pozycji przed ok. 10 sekund. Jeśli jest wykonane poprawne, będziesz czuła lekkie ściągnięcie w okolicach żuchwy. Powtarzaj ćwiczenie kilkukrotnie w ciągu dnia. 

Gałka lodów

Przy tym ćwiczeniu na podwójny podbródek należy otworzyć szeroko usta, zwinąć dolną wargę, po czym wykonać nimi ruch, który będzie imitował próbę nabrania porcji lodów. Kiedy wykonamy ten gest, należy zamknąć usta i unieść głowę ku górze. Ćwiczenie będzie wykonane poprawnie, jeśli poczujesz pewne napięcie w okolicach żuchwy. Powtórz je ok. 10 razy.

Buldog

Buldogi posiadają wysuniętą, opadniętą dolną wargę, co sprawia, że wydają się być smutne. Ćwiczenie na podwójny podbródek w stylu popularnego psa polega właśnie na nałożeniu dolnej wargi na górną. W takiej pozycji wytrzymaj ok. 10 sekund. Pamiętaj, że głowa i szyja muszą być wyprostowane. Powtarzaj je kilkukrotnie w ciągu dnia. 

Policzki chomika

Ćwiczenie na podwójny podbródek polegające na nabraniu jak największej ilości powietrza, która powinno zostać ulokowane w policzkach. Delikatnie przyciskaj dłońmi o policzki, czując opór powietrza i napięcie mięśni, jednak nie wypuszczaj go. Wytrzymaj kilka sekund i otwórz usta.

Zobacz także: Joga twarzy - 4 proste ćwiczenia odmładzające

Jak zapobiec podwójnemu podbródkowi?

Podwójnemu podbródkowi da się zapobiec. Żeby ochronić skórę przed wiotczeniem, czy nagromadzaniem jej w tym wrażliwym punkcie możesz włączyć do swojego trybu życia następujące zasady:

  • stosuj kremy nawilżające i odpowiednią pielęgnację,
  • wykonuj masaże twarzy i szyi,
  • włącz aktywność fizyczną do swojego życia,
  • nawadniaj się w odpowiednich ilościach,
  • stosuj filtry UV w okolicach szyi i nie wystawiaj jej nadmiernie na działanie promieni słonecznych.

Źródło zdjęcia głównego: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

30 maja 2020, 10:54

Nasze propozycje