Poprzedni artykuł: Dieta NFZ – darmowy generator jadłospisu. Co musisz wiedzieć? Następny artykuł: Trening na brzuch - ćwicząc w domu pozbędziesz się oponki

Rolowanie ciała – co to jest i jakie daje efekty?

Fitness,
,
, tagi: ćwiczenia, rollery, rozciąganie po treningu
Rolowanie to prawdziwy hit internetu. Roller nie jest jednak jedynie modnym gadżetem, lecz dużym wsparciem dla osób dbających o swoje ciało. Jakie efekty daje rolowanie i jak często trzeba je wykonywać?

Rolowanie do niedawna było domeną jedynie fizjoterapeutów, ale od niedawna stało się bardzo popularne u osób prowadzących zdrowy tryb życia. Regularne rolowanie sprawi, że ciało będzie bardziej elastyczne i mniej podatne na kontuzje, a przy okazji można pozbyć się celullitu. To jednak nie wszystkie zalety rolowania. Czym dokładnie jest rolowanie i jakie daje efekty?

Rolowanie - co to jest?

Rolowanie to automasaż mięśniowo-powięziowy wykonywany za pomocą specjalnych rolek piankowych. Ma za zadanie rozluźnić powieź oraz rozbić mięśnie poprzez ich lepsze ukrwienie. Można rolować praktycznie każdą część ciała, między innymi nogi, plecy czy szyję. Metoda ta polega na przesuwaniu się na specjalnym wałku z użyciem obciążenia własnego ciała. W praktyce wygląda to tak, że kładziemy się daną partią ciała na roller, a następnie wykonujemy ruchy w przód i w tył, tak by wałek obracał się pod nami, masując wybraną partię ciała.

rolowanie

Jakie efekty daje rolowanie ciała?

Aktywacja i prawidłowe funkcjonowanie powięzi

Przy rolowaniu rozluźniamy powięź, dzięki czemu nasze mięśnie szybciej się odbudowują i mają większą wydajność. Dodatkowo rolowanie aktywuje włókna kolagenowe, które przesuwają się po sobie nawadniając tkanki. Powięź jest bardziej elastyczna i lepiej pracuje, dzięki czemu lepiej chronimy się przed uszkodzeniami i kontuzjami. Powięź pełni w organizmie funkcje szkieletu podtrzymującego mięśnie, dlatego bardzo ważne jest jej prawidłowe funkcjonowanie. Sucha i osłabiona powięź skutkuje sztywnością ciała, a także charakterystycznym, nieprzyjemnym uczuciem ciągnięcia.

Rolowanie jako najskuteczniejsza metoda rozciągania

Rolowanie to również zaawansowana metoda rozciągania. Podczas tego typu ćwiczenia nie tylko dbamy o odpowiednią długość naszych mięśni, ale również ich odpowiednie napięcie. Dzięki tmu chronimy się przed powstaniem bolesnych punktów spustowych i sztywności mięśniowej, wynikającej z intensywnego treningu czy złej postawy ciała.

Rolowanie ciała na redukcję cellulitu

Rolowanie jako rodzaj masażu pomaga w rozbijaniu złogów cellulitu. Dzieje się tak, gdyż polepsza ono ukrwienie masowanych części ciała i ujędrnia je, a także pobudza produkcję kolagenu. W momencie gdy krew krąży w naszym organizmie swobodnie, do tkanek dociera większa ilość składników odżywczych i wody, co skutkuje pozbyciem się zanieczyszczeń z organizmu i lepszym stanem naszej skóry. Tak więc regularne rolowanie daje duże lepsze efekty niż stosowanie kremów i balsamów na cellulit.

Zobacz także:Przyrządy do ćwiczeń w domu - 10 propozycji.

Kiedy i jak często rolować ciało?

Rolowanie można wykonywać zarówno przed treningiem, po treningu, jak i terapeutycznie. Przy każdym rolowaniu powinno się wykonywać od kilku do 10 powtórzeń na każdą partię ciała. Rolowanie przed treningiem powinno być dość krótkie i trwać kilka minut. Po treningu możemy sobie pozwolić na nieco dłuższą sesję. Rolowanie w ramach ćwiczeń terapeutycznych trwa od 40 minut do nawet godziny. Powinno być wykonywane minimum raz w tygodniu i dotyczyć wszystkich partii ciała.

zdjęcia: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

27 lutego 2020, 17:32

Nasze propozycje