Poprzedni artykuł: Rolowanie ciała – co to jest i jakie daje efekty? Następny artykuł: Tabata - ten trening powoduje, że spalasz kalorie długo po jego zakońc...

Trening na brzuch - ćwicząc w domu pozbędziesz się oponki

Ćwicząc samodzielnie w domu jesteś w stanie pozbyć się tłuszczu z brzucha. Poznaj najlepszy trening na brzuch!

Płaski brzuch to marzenie powszechne i... dość trudne do spełnienia. Bardzo chcielibyśmy pozbyć się oponki i przy okazji się nie zmęczyć. Rozwiązaniem może być dostępne w niektórych salonach kosmetycznych urządzenie, które za nas wykona 20 tysięcy brzuszków albo odpowiedni trening - skuteczny, ale niekoniecznie morderczy. Bo są ćwiczenia, które - wykonywane codziennie przez 20 minut - przynoszą niesamowite efekty bez udręki.

Fot.: iStock

Trening na brzuch w domu

Próbując pozbyć się tłuszczu nagromadzonego w miejscu między biodrami a pępkiem, zwykle poprzestajemy na wykonywaniu tak zwanych brzuszków. Tymczasem doświadczeni trenerzy przekonują, że to ćwiczenie wcale nie gwarantuje nam utraty tkanki tłuszczowej z brzucha. A wykonywane zbyt często może doprowadzić do przeciążenia organizmu i bólu w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.

Chcąc spalić tłuszcz z brzucha powinniśmy przede wszystkim wykonywać ćwiczenia aerobowe, czyli takie, podczas których dochodzi do przyspieszenia akcji serca i oddechu. Ćwiczeniami aerobowymi, które możemy wykonywać w domu są:

  • pajacyki,
  • bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan,
  • burpeesy (stoisz na baczność, następnie podskakujesz z rękami uniesionymi do góry, schodzisz w dół wyrzucając nogi do tyłu, miednicą dotykasz podłogi, po czym wracasz do pozycji stojącej),
  • przysiady z niewielkim obciążeniem.

Niestety, ćwiczenia aerobowe przynoszą rezultaty po dłuższym czasie - trzeba je wykonywać przez co najmniej pół godziny, żeby zacząć spalać tłuszcz, a nie tylko glikogen (wielocukier odżywiający mięśnie). Możemy jednak znacznie skrócić czas trwania treningu aerobowego ćwicząc interwałowo.

Trening interwałowy polega na przeplataniu ćwiczeń o wysokiej intensywności z okresami mniejszego wysiłku. Faza lekka, czyli mały wysiłek to 50-60 procent tętna maksymalnego. Za to faza ciężka - intensywny wysiłek - to około 95 procent tętna maksymalnego. A tętno maksymalne dla kobiet obliczamy korzystając ze wzoru:

HRmax = 210 – 0,5 x wiek – 0,022 x waga

Chcąc osiągnąć jak najlepsze rezultaty w jak najkrótszym czasie, dobrze jest nie polegać na samym tylko treningu na brzuch. Przechodząc na odpowiednią dietę mamy szansę osiągnąć wymarzony cel - płaski brzuch - nawet kilka tygodni wcześniej.

Wszystkim, którzy zdecydują się na trening na brzuch radzimy:

  • zrezygnować z wysokoprzetworzonego jedzenia,
  • ograniczyć ilość spożywanego pieczywa,
  • biały ryż i pieczywo oraz pszenny makaron zastąpić ich ciemnymi odpowiednikami - brązowym ryżem, chlebem razowym i makaronem pełnoziarnistym,
  • słodką lub słoną przekąskę zastąpić kilkoma orzechami,
  • pić duże ilości wody.

Zobacz także: Marzysz o płaskim brzuchu? Zacznij inaczej oddychać!

Zdjęcie główne: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

27 lutego 2020, 19:20

Nasze propozycje