Poprzedni artykuł: Dieta Bridget Jones - dlaczego stosujemy ją na kwarantannie? Następny artykuł: Mata do akupresury - masaż bez wychodzenia z domu

Zielona kawa na odchudzanie - działanie oraz efekty

Zielona kawa pomaga w odchudzaniu, neutralizuje wolne rodniki i obniża poziom cukru we krwi. Sprawdź, dlaczego warto ją stosować!

Zielona kawa od tradycyjnej różni się stopniem przetworzenia. Ziarna tej kawy nie są poddawane prażeniu. I właśnie dzięki rezygnacji z prażenia zielona kawa zachowuje duże ilości kwasu chlorogenowego, którego jedną z zalet jest zmniejszanie wchłaniania cukru. W związku z tym swoim działaniem zielona kawa jest polecana osobom zmagającym się z cukrzycą i walczącym z nadwagą.   

Fot.: iStock

Zielona kawa – działanie 

Zielona kawa pomaga w odchudzaniu głównie dzięki wspomnianemu kwasowi chlorogenowemu. Kwas ten jest antyoksydantem, który chroni organizm przed przyspieszającymi jego starzenie się wolnymi rodnikami. Według badań cytowanych przed portal Medical News Today, kwas chlorogenowy zmniejsza także wchłanianie węglowodanów w przewodzie pokarmowym, obniżając w ten sposób poziom cukru i skoki insuliny.

Za to z badań przeprowadzonych na myszach i szczurach wynika, że kwas chlorogenowy zmniejsza wchłanianie tłuszczów dostarczanych organizmowi z pokarmem oraz ich ilość zgromadzoną w wątrobie. Zawarty w zielonej kawie kwas pozytywnie wpływa też na poziom cholesterolu oraz trójglicerydów, zmniejszając w ten sposób ryzyko wystąpienia choroby serca.

Odchudzające właściwości kwasu chloregonowego wzmacnia dodatkowo zawarta w zielonej kawie kofeina. Z przeprowadzonych w 2012 roku badań wynika, że kofeina przyspiesza metabolizm, zmuszając organizm do spalania zapasów kalorii odłożonych w tkance tłuszczowej

Zielona kawa – do picia, w tabletkach

Można kupić ziarna zielonej kawy, są one jednak wyjątkowo twarde i w związku z tym trudne do zmienienia. Zdecydowanie lepiej zaopatrzyć się w zmielona zieloną kawę. Dwie czubate łyżeczki tego jasnozielonego proszku zalewamy wodą w temperaturze 85-90 stopni Celsjusza i parzymy przez maksymalnie 10 minut.

Zielona kawa ma ona dość specyficzny smak – ziemisty i gorzki. Na szczęście można go złagodzić, dodając do niej trochę mleka lub szczyptę cynamonu. Zalecana dzienna dawka zielonej kawy to dwie filiżanki. Zieloną kawę można też spożywać w postaci suplementu – zazwyczaj kapsułek zawierających jej ekstrakt.

Zobacz także: Płatki owsiane pomogą zrzucić zbędne kilogramy, obniżyć poziom cholesterolu i skupić się. Sprawdź, jak je przyrządzać!

Choć pojawia się coraz więcej dowodów na odchudzające i prozdrowotne działanie zielonej kawy, jej skuteczność nie została jeszcze w stu procentach potwierdzona. Dlatego, chcąc zrzucić zbędne kilogramy dobrze jest nie tylko polegać na zielonej kawie, ale odpowiednio się odżywiać i regularnie ćwiczyć. ;-)

Zdjęcie główne: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

4 czerwca 2020, 01:28

Nasze propozycje