Poprzedni artykuł: To najdziwniejsze zdjęcie w karierze Natalii Siwiec?! Fani komentują:... Następny artykuł: Dlaczego Meghan Markle ciągle trzyma się za ciążowy brzuszek? Ekspert...

Często chorujesz? Nadszedł czas zmienić swoją dietę!

Kobieta, , tagi: odporność, dieta i ćwiczenia, dieta długowieczności
Czy wiesz, że nasza odporność bierze się z … jelit?! Najwięcej komórek układu odpornościowego znajduje się w układzie pokarmowym. Wystarczy na stałe zmienić swój sposób odżywiania, by wzmocnić organizm! Co jeść, by nie chorować?

Często chorujesz, a katar lub kaszel są nieodłącznym elementem twojej codzienności? Pora coś z tym zrobić! Zacznij stosować poniższe zasady, które wspomogą twój układ odpornościowy, a na pewno szybko zauważysz pozytywne efekty nowej diety. 

1. Nie pomijaj śniadania 

Od dziecka nasze mamy powtarzały, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. I miały rację! Układ odpornościowy podejmuję walkę z chorobami, tylko wtedy gdy jest dobrze odżywiony. Pierwszy posiłek należy zjeść w ciągu godziny od wstania z łóżka. Śniadania powinny być sycące i rozgrzewające, ale nie mogą być za ciężkie. Zimą polecamy owsianki, jaglanki, jajka w każdej postaci lub kanapki z pełnoziarnistego pieczywa. Pamiętaj o warzywach, one też powinny znaleźć się w naszym śniadaniowym menu.

2. Jedz dużo warzyw i owoców

Brzmi jak banał, prawda? Niestety, ale w praktyce wiele osób zapomina o warzywach i owocach, albo spożywa ich zdecydowanie za mało. Warzywa powinniśmy jeść do każdego posiłku, a owoce raz lub dwa razy dziennie, ponieważ mają sporo cukru. Warzywa można spożywać na wiele różnych sposób – w postaci sałatek, smoothie, zup, gulaszy czy zapiekanek. Wypróbuj je w wersji pieczonej w piekarniku z dodatkiem ziół, a zakochasz się w ich smaku! Jakie owoce najlepiej jeść? Cytryny, kiwi, pomarańcze, grejpfruty i jabłka. Mają mnóstwo witamin i mniej cukru niż inne owoce.

3. Wybieraj zdrowe tłuszcze

Przez wiele lat panowało błędne przekonanie, że tłuszcze są złe dla naszego zdrowia. Otóż nie, wystarczy tylko wybierać te dobre! Kwasy tłuszczowe pochodzenia roślinnego, a także omega -3, dostarczają organizmowi budulca do produkcji hormonów przeciwzapalnych, które wspomagają układ odpornościowy. Zdrowe tłuszcze znajdziemy w oliwie z oliwek, oleju lnianym, oleju rzepakowym, awokado, orzechach, rybach i siemieniu lnianym.

4. Sięgaj po naturalne wspomagacze 

Istnieją naturalne wspomagacze naszej odporności, które posłużą nam o wiele lepiej niż kupne suplementy diety. Czosnek, cebula, miód i aloes powinny zagościć na stałe w menu każdego człowieka. Dlaczego? Cebula i czosnek mobilizują układ odpornościowy oraz działają bakteriobójczo. Najlepiej spożywać je w surowej postaci i dodawać do sałatek, kanapek czy past. Aloes wspomaga nasz organizm i nie dopuszcza do rozwoju infekcji - możesz go pić w formie soku albo nalewki. Natomiast miód rozgrzewa, wzmacnia serce, dostarcza witaminy i mikroelementy. Jeśli chcesz poprawić swoją odporność, codziennie rano pij na czczo szklankę wody z łyżką miodu i wyciśniętym sokiem z cytryny.

5. Pij wodę i owocowe herbaty

Nie da się przecenić pozytywnego wpływu picia wody na organizm człowieka. Najlepsza woda to mineralna z wapniem, magnezem i cynkiem. Pomaga usuwać toksyny, nawilża tkanki i dostarcza pierwiastków niezbędnych dla układu odpornościowego. Korzystne dla twojego zdrowia będzie również picie herbat z dzikiej róży, aronii, malin czy czarnej porzeczki. Mają w sobie mnóstwo witaminy C, A, B, E, które wzmocnią organizm! Do herbat i wody możesz dodać również świeży imbir, cynamon i miód, które dodatkowo cię rozgrzeją.

Jeśli interesuje cię tematyka zdrowego odżywiania, warto pogłębić swoją wiedzę i rozpocząć naukę na kierunku Dietetyka. Czego się na nim nauczysz? Dowiesz się o zasadach zdrowego żywienia, planowania jadłospisów, diet odchudzających oraz diet dla osób chorujących np. na cukrzyce czy nadciśnienie. Ponadto w łatwy sposób będziesz w stanie zorientować się w zalewie często sprzecznych informacji dotyczących zaleceń żywieniowych. Zdobędziesz również wiedzę w zakresie procesu produkcji żywności oraz samodzielnego przygotowania zdrowych i zbilansowanych posiłków w domu.

WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENTA DIETETYKI:
• planowanie jadłospisów oraz diet odchudzających
• planowanie diet dla osób chorujących
• znajomość zasady żywienia i komponowania zbilansowanych jadłospisów
• udzielanie porad dietetycznych
• założenia własnej działalności gospodarczej związanej np. ze świadczeniem usług cateringowych czy układaniem jadłospisów
• znajomość zasad suplementacji

PERSPEKTYWA ZATRUDNIENIA:
• bary i restauracje
• sklepy ze zdrową żywnością
• założenie własnej działalności gospodarczej związanej z dietetyką

ABSOLWENT OTRZYMUJE:
• Dokument o ukończeniu kursu na druku Ministra Edukacji Narodowej
• Dyplom TEB Edukacja
• Zaświadczenie o przebiegu nauczania
• Referencje zawodowe dla najlepszych

TEB BENEFIT to:
• Własne e-podręczniki
• Dostęp do Office 365 w chmurze
• Dodatkowe certyfikaty wydawane w trakcie nauki
• Dostęp do szerokiej gamy kursów e-learningowych
• Wysokiej jakości materiały dydaktyczne dostępne w czasie zajęć
• Nowoczesny sprzęt do nauki zawodu
• Programy nauczania tworzone przez praktyków

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę TEB Edukacja

Materiał powstał we współpracy z TEB Edukacja 

zdjęcia: iStock

Polecany film


Zobacz także

Nasze propozycje