Przez ostatnich 56 lat odkąd w popkulturze pojawiła się lalka Barbie promowała jeden wizerunek kobiety - szczupłej, wysokiej, z perfekcyjnymi rysami twarzy oraz zachwycającymi włosami. A bawić się miały nią wyłącznie grzeczne dziewczynki podobne do niej - ubrane w różowe ubrania, od najmłodszych lat zainteresowane modą i urodą. Okazuje się jednak, że podejście to jest coraz bardziej nieaktualne w porównaniu do obecnych czasów. Lalka pogłębiała przecież zakorzenione w naszej świadomości stereotypy płciowe. Teraz postanowiono to zmienić.
Reklama lalki Moschino
Nową reklamę limitowanej edycji lalek Barbie do tej pory obejrzało już prawie 2,5 mln osób."Moschino Barbie" to zabawka, którą w reklamie bawią się dwie dziewczynki - jedna czarnoskóra i druga o jasnej karnacji. Jednak prawdziwą zmianą jest pojawienie się w filmie chłopca, który do złudzenia przypomina młodszą wersję Jeremy'ego Scotta (dyrektora kreatywnego marki Moschino). Jest radosny, pełen energii, a zabawa lalką wydaje się sprawiać mu miłą rozrywkę. Jego pojawienie się w reklamie miało burzyć podziały związane z ograniczaniem płciowym. Istotnie wiele osób poparło pomysł rezygnacji z podziału na to co odpowiednie dla dziewczynek, a co dla chłopców. Z drugiej strony pojawiają się głosy, że lalki powinny być zarezerwowane jedynie dla małych dziewczynek i nie ma powodu by to zmieniać. Czy rzeczywiście te głosy są uzasadnione? Czy chłopiec w reklamie lalek to faktycznie zamach na tradycję, a może krok naprzód w łamaniu stereotypów?
Zobaczcie i oceńcie: