Poprzedni artykuł: Niacynamid – czy masz go w swoich kosmetykach? Następny artykuł: Co łączy flamingi i pielęgnację anti-aging?

10 rzeczy, które powinnyście jeść, by nawilżyć skórę od wewnątrz

Pielęgnacja,
,
, tagi: nawilżanie skóry, dieta nawilżająca skórę
Zmagania z niedostatecznie nawilżoną skórą nie należą do najłatwiejszych. Zdarza się nam lub po prostu jesteśmy zmuszone do tego, aby wydawać spore sumy na wizyty u dermatologów i na odpowiednie kremy. Mimo wszystko efekt nie jest do końca zadowalający, a poszukiwania tego odpowiedniego produktu nie mają końca. Bardzo możliwe, że wyjście jest proste, a problemy ze skórą może rozwiązać po prostu odpowiednia dieta. My podpowiadamy jaka!

„Jesteś tym, co jesz” - to powiedzenie wręcz idealnie odzwierciedla to jak dieta przekłada się na nasze zdrowie. Dlatego też przedstawiamy Wam 10 rzeczy, których nie może zabraknąć w Waszym codziennym menu, aby pomóc skórze od wewnątrz i odpowiednio ją nawilżyć.

1. Woda przede wszystkim

Jeśli nie dostarczymy skórze odpowiedniej ilości wody, zacznie się łuszczyć, a z upływem czasu pojawią się zmarszczki. Różnego rodzaju kremy nawilżające i maseczki jedynie wspomagają nawilżenie, ale nie nawadniają komórek. Dlatego tak ważne jest, aby regularnie spożywać odpowiednie jej ilości (ok. 2 litrów dziennie). Dzięki temu pomożemy sobie w usuwaniu toksyn z organizmu oraz szkodliwych produktów przemiany materii. A jeśli smak wody wydaje Ci się nudny - dodaj do niej trochę ulubionych owoców. Wartość kaloryczna wzrośnie niewiele, a walory smakowe ogromnie!

2. Ogórki, selery, buraki i marchew

Około 20% wody, którą dostarczamy organizmowi, bierze się z posiłków. W ok. 85% składają się z niej ogórki, selery, buraki i marchew. Dlatego bardzo ważne jest, aby uwzględnić te warzywa w naszej codziennej diecie. Nieodpowiednia zawartość wody w daniach z codziennego menu prowadzi do przesuszenia skóry.

3. Mango

Jest bombą witaminowo – odżywczą dla skóry. W Indiach uznawane za „owoc bogów” - trudno się dziwić! Poza właściwościami leczniczymi (reguluje i usprawnia pracę jelit, redukuje komórki rakowe trzustki i prostaty) zawiera również witaminy A, C, E, PP oraz te z grupy B, jest bogate w magnez, miedź, potas, flawonoidy oraz błonnik. Jeśli chodzi o skórę, jego najcenniejszym składnikiem jest lupenol. Ma on właściwości antyoksydacyjne oraz przeciwzapalne. Działa silnie przeciwstarzeniowo. Mango można stosować również bezpośrednio na skórę.

4. Pomarańczowe warzywa

Dynia, bataty, dynia piżmowa - te warzywa nie bez powodu mają pomarańczowy kolor. Jest to zasługa wysokiej zawartości beta-karotenu, który jest odpowiedzialny za ochronę skóry przed uszkodzeniami wynikającymi z działania słońca, elastyczność, nawilżenie oraz jej gładkość. To przeciwutleniacz, który może też wpływać na poprawę odporności i obniżenie ryzyka chorób nowotworowych.

5. Zielona herbata

Zielona herbata świetnie smakuje i doskonale wpływa na nasz organizm. Kompresy z niej nadają się na zmęczone powieki, wspomaga odchudzanie, ma również bardzo szerokie zastosowanie ściśle lecznicze (np. chroni przed zawałem serca, stymuluje krążenie). Swoje zastosowanie znajduje również w temacie skóry. Za sprawą flawonoidów jest ilnie antyoksydacyjna, oczyszcza i tonizuje skórę, jest polecana dla skóry naczynkowej, działa przeciwstarzeniowo i nawilżająco.

6. Łosoś, halibut, makrela i mintaj

Tłuste ryby - ich wartości odżywcze przeciwdziałają procesom zapalnym i chronią włókna kolagenowe. Są bogate w koenzym Q10, który jest świetnym antyoksydantem . Są potrzebne do budowy wszystkich komórek ciała. Są źródłem energii i nośnikiem witamin. Zawierają również kwas omega – 3, który działa przeciwzapalnie oraz hamuje procesy starzenia.

7. Owoce jagodowe

Zawierają wiele antyoksydantów, dzięki którym skóra staje się jędrna i gładka. W ich skład wchodzi także mnóstwo witaminy C, dzięki której skóra będzie rozświetlona i rozjaśniona.  Posiadają wysoką ilość antyutleniaczy. Mają świetne działanie nawilżające i przeciwzmarszczkowe.

8. Brokuły i szpinak

Są bogate w koenzym Q-10 i przeciwutleniacze. Wspierają produkcję kolagenu i dbają o elastyczność skóry, chronią jej błonę komórkową. Przyczyniają się do odbudowy komórek i blokują tworzenie się wolnych rodników.

9. Awokado i orzechy

Dostarczą nam one selenu, wapna, miedzi, potasu, żelaza, cynku i jodu. Wspomogą elastyczność skóry, nadadzą gładkości, miękkości oraz nawilżenia. Są dobre na trądzik i gojenie ran. Za ich sprawą skóra nie będzie się łuszczyć, zapobiegną jej szorstkości. Zawarty w nich krzem jest bardzo dobry na pękające naczynka.  

10. Oleje roślinne

Nienasycone kwasy tłuszczowe stanowią doskonałą bazę kosmetyków naturalnych. Zawierają dużą ilość cząsteczek budulcowych, które podobne są do tych w naszej skórze. Są dzięki temu łatwiej przyswajalne. Bardzo dobrze wpływają one na nawilżenie skóry, tworzą barierę lipidową i wzmacniają cement międzykomórkowy w naskórku.

Mamy nadzieję nasze rady chociaż trochę pomogą Wam w walce z suchą skorą, i że zastosujecie się chociaż do kilku z nich!  

Zobaczcie także: Dieta przeciw trądzikowi – jakie produkty jeść, a jakich unikać?

Zobaczcie najlepsze nawilżające produkty do ciała

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

21 kwietnia 2019, 18:16

Zobacz także

Nasze propozycje