Wizaz.pl - Podgląd pojedynczej wiadomości - Reklamacja w HP - co dalej?
Podgląd pojedynczej wiadomości
Stary 2009-01-04, 19:49   #3
kropka241
Zakorzenienie
 
Avatar kropka241
 
Zarejestrowany: 2006-11
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 7 344
GG do kropka241 Wyślij wiadomość przez MSN do kropka241
Dot.: Reklamacja w HP - co dalej?

Cytat:
Napisane przez Elliannia Pokaż wiadomość
Moje drogie wizażanki, mam pytanie, oczywiście z problemem połączone

Otóż 10 grudnia drogą mailową wysłałam do HP reklamacje (+ skany dokumentów - faktura, wszystkie naprawy, gwarancja), ponieważ komputer odmówił współpracy już po raz 4 (a kupiłam go w lipcu 2007 r.). Powołując się na ustawę konsumencką zażądałam, aby HP wymieniło mi komputer na nowy z pełną, 24 miesięczną gwarancją, lub zwróciło całą kwotę zakupu komputera.

Przez 5 dni nie dostałam od nich żadnej odpowiedzi, nie chcieli połączyć mnie z działem reklamacji, więc w końcu zadzwonił do nich mój dobry przyjaciel (prawnik-informatyk, super połączenie do takich rozmów ) i jemu udało się połączyć z Panią odpowiedzialną za moją reklamację. Ustalili, że komputer musi przejść badanie techniczne, więc wyślą kuriera. Dostałam numer przesyłki, umówiłam się z UPS na odbiór we wtorek 16-go grudnia. Niestety HP nie wysłało im zlecenia... więc zadzwoniłam do HP i zrobiłam krótką wojnę, że najpóźniej w środę rano komputer ma zostać odebrany, bo nie będę brała kolejnego dnia wolnego, żeby czekać na kuriera. W środę 17go grudnia kurier odebrał komputer. Od tego czasu zero kontaktu od strony HP. Dzwoniłam do nich w poniedziałek 29go grudnia, i dowiedziałam się, że Pani która jest przydzielona do mojej reklamacji, będzie od jutra, czyli od wtorku, i że 14 dni określonych w ustawie to dni robocze a nie kalendarzowe (ustawa mówi 14 dni, na stronie federacji konsumentów jest napisane 14 dni kalendarzowych, ale ok). Zadzwoniłam w środę, Pani dalej nieobecna. Dziś mija 14 dzień roboczy, a HP dalej nie dało znaku życia. W ustawie jest napisane, że jeśli do 14 dni nie zostanę poinformowana o sposobie załatwienia reklamacji, uznaje się że została ona rozpatrzona zgodnie z tym, co w niej napisałam (czyli nowy komp albo kasa).

W związku z tym chciałam zapytać, co mam zrobić? Zadzwonić w poniedziałek do HP, podać numer konta i zażądać przelewu, albo nowego komputera (Jakiego? Czy takiego jaki za cenę poprzedniego dostałabym teraz, czy takiego, który ma parametry nie gorsze od mojego?). I co zrobić jeśli powiedzą mi że zgodnie z tekstem ich gwarancji przysługuje mi komputer UŻYWANY w stanie nie gorszym od mojego (co jest moim zdaniem niezgodne z ustawą, tym bardziej że reklamowałam na podstawie ustawy, a nie gwarancji, bo używanego nie chcę, tym bardziej z niepełną gwarancją). A co zrobić jak powiedzą że mają jeszcze więcej czasu niż ustawa przewiduje?

Jestem w kropce, komputer ma 1,5 roku, z czego pół roku spędził w serwisach albo nie działając, a mi zostały za niego jeszcze 3 raty ;/

Błagam o pomoc
moze ja cos pomoge choc dopiero od miesiaca mam do czynienia z reklamacjami jutro w pracy siade troche przy procedurach i powiem ci dokladnie jak to jest u nas ale to co wiem w tej chwili:


generalnie jest tak ze gwarancja jest dobra wola firmy w tym wypadku hp. czyli to firm ustala czy daje gwarancje na swoj podukt na rok, 2, 4, lub np.3 miesiace czy nie daje wcale. moze byc tak ze firma daje gwarancji pol roku ale np sklep w ktorym kupilas daje 2 lata wiec pozostale 1,5 roku nalezy ci sie nie od serwisu lecz od sklepu z tytulu rekojmi (wtedy jest 14 dni kalendarzowych na podjece przez sklep decyzji-wydanie nowego towaru lub zwrot gotowki)

jesli firma daje gwarancje wowczas na jej podstawie jest reklamacja i warunki reklamacji okresla karta gwarancyjna. w karcie jest w zaleznosci rob14 lub 21 dni roboczych na usuniecie usteki dlatego ze firma jak rowniez serwis pracuje tylko w dni robocze.

jesli produkt nie posiada karty gwarancyjnej wtedy odbywa sie to wg ustawy tak jak zyczylas sobie aby Twoja sprawa zostala rozpatrzona.
czyli tu nawet w sklepie mozesz reklamowac sznurowadlo ze ci sie rozwarstwilo i na to tez jest 14 dni kalendarzowych wiec po tym czasie otrzymasz zwrot gotowki (przynajmniej nas)

co do hp moj tz kiedys reklamowal ich drukarke i wyslali mu inna drukarke taki sam model uzywana ale sprawdzona i bez wad. tylko to bylo w anglii i z tego co wiem oni maja inne prawo co do gwarancji
__________________
Mężczyzna pozostaje zazwyczaj bardzo długo pod wrażeniem, jakie zrobił na kobiecie..










Edytowane przez kropka241
Czas edycji: 2009-01-04 o 19:59
kropka241 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując