Napisane przez Kiniolek91
O jeny, teraz to się juz sama pogubiłam...
Mi mówili tak:
Trzeba zdać obowiązkowo na maturze 4 przedmioty - j.polski, matematykę, j.obcy i jeden przedmiot wybrany, i te przedmioty można zdać na poziomie podtsawowym lub rozszerzonym, z tym, że jak np. chcę zdawać polski rozszerzony to nie zdaję podstaw... I oprócz tych czterech przedmiotów można dobrać sobie jeszcze maksymalnie 3 przedmioty, ale je zdaje się tylko rozszerzone, ale jeśli ich się nie zda, ale te obowiązkowe tak, to matura i tak jest zdana, bo to są dodatki, które po prostu mogą pomóc przy dostawaniu się na studia...
A w ogóle to dołączam do gorna maturzystó 2010...
I wg tego, co napisałam to mam zamair zdawać:
j.polski - chyba rozszerzony
matematyka - podstawy
j.niemeicki - podstawy
WOS - podstawy (jako czwarty obowiązkowy przedmiot) lub rozszerzony (jako przedmiot dodatkowym którego nie zdanie nie wlywa na maturę)
historia - rozszerzony (przy podstawach WOSU to będziie ten już nieobowiązk9owy przedmiot, ale jeśli zdecyduję się na WOS rozszerzony to wtedy historia będzie w tych czterech przedmiotach obowiązkowych)
DOPISEK: Tez boję się tej matematyki =/ nam zrobili neidawno próbną z matematyki i wyszła fatalnie, w mojej kalsie na 19 osób zdały tylko dwie z wynikamy 32% i 44%. Ogólnie większość to były funkcje i geometria - porażka. Moim skromnym zdaniem na maturze obowiązkowej podtsawowej powinny być typowe banały, typu ułamki, procenty, zadanie tekstowe, obliczanie pól czy obwodów - to moim zdaniem jest potzrebne w życiu, bo nie raz zdarza się, że musimy obliczyć powierzchnię ścian, bo mamy malowanie czy dizmey do sklepu, a tam obniżki 30%. Natomiast uważam, że zadanie typu funcje, wielomiany, wyrażenia sa zupełnie zdędne. Rónie dobrze mogliby narzucić wszystkim obowiązkowo taką historię, biologię czy fizykę, ale nie robią tego, bo to wyberają uczniowie, którzy łączą z tymi przedmiotami swoją przyszłość, tak więc, gdybym ja potzrebowała matematyki, to wzięłabym rozszerzoną, gdzie normą są zadania z funkcji liniowiej, itp...
|