Wizaz.pl - Podgląd pojedynczej wiadomości - Banki w UK - wrażenia, opinie, ostrzeżenia.
Podgląd pojedynczej wiadomości
Stary 2009-11-18, 11:14   #17
kasia uk
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2009-09
Wiadomości: 258
Dot.: Banki w UK - wrażenia, opinie, ostrzeżenia.

Z tego co dziewczyny piszą i zresztą z własnych doświadczeń widzę, iż wszystko zależy od ludzi pracujących w danym banku.
U mnie w mieście są trzy banki tej samej firmy a dostawałam 3 rodzaje informacji na ten sam temat

Ja jestem w HSBC i jestem bardzo zadowolona. Problemów nie miałam z założeniem, po prostu założyli mi najprostsze konto na początku- SOLO, ale po jakichś 3 miesiącach wymienili na Maestro. Na dzień dzisiejszy wszystkie Maestro zostały wymienione na VISA, jako że Maestro nie było akceptowane w każdym kraju etc.

Nie polecam Barclays. Choć koleżanka ma i jest bardzo zadowolona. Jednakże ona jest straszną pedantką i nic jej nie umknie.
O co mi chodzi... Będąc w Polsce przez przypadek przekroczyłam limit w Barclaysie o 50 penców i za 3 dni zapłacić musiałam ok 100funtów. Wysłali listy etc, ale te niestety nie dotarły na czas- ale to nie była ich wina (!)
Zepsuli mi w ten sposób historię kredytową na jakiś rok. O głupie pare groszy
Natomiast raz przekraczając limit w HSBC nie musiałam zapłacić nic, jako iż jestem ich dobrym klientem i nigdy wcześniej takie coś nie miało miejsca.

Pare miesięcy odkładania paru funtów na konto wystarczyło, by przyznali mi kartę kredytową na 2500 funtów. Nigdy nie miałam na tym koncie więcej niż 400funtów, które i tak znikały po czasie.

W Barcleysie natomiast robili mi mnóstwo problemów, gdy chciałam kartę kredytową. Nawet, gdy już oczyszczona została moja historia kredytowa. Nie miałam niestety zadowalających ich funduszy, które zostawały na koncie co miesiąc.

I ogólnie miałam problemy z założeniem konta. List od pracodawcy, list poświadczający adres zamieszkania (utility bill) oraz 2 x ID.

Ale to w sumie było ponad 4 lata temu- może kryteria się zmieniły?


Dodam, iż wielu znajomych ma konta w Lloydsie właśnie i są bardzo zadowoleni. Ja nie zmieniam, bo jestem zadowolona ze swojego banku. Myślę, że to kwestia również indywidualna.

Ale warto się dowiedzieć o tym jak bank się zachowuje wobec klienta gdy ten przez pomyłkę popełni jakiś błąd. Taki głupi błąd w niektórych bankach może kosztować Cię dużo zdrowia i
przyspożyć wielu szkód.



Aha, dodam, iż konto internetowe jest również za darmo w HSBC, przelewy z konta na konto są absolutnie za darmo (UK) i dochodzą w ciągu dnia.

Takie sprawy jak konta internetowe są tak popularne, że byłabym nieco zdziwiona, gdyby się okazało, iż któryś bank każe za to płacić..
A sprawy takie jak opłata za konto, w którą wchodzą ubezpieczenia telefonu etc etc etc są dość zbliżone w każdym banku. Kwestia może 4 funtów różnicy.

Edytowane przez kasia uk
Czas edycji: 2009-11-18 o 11:20
kasia uk jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując